Problemen met monitor (magneet heeft het verpest)

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Heel vaag dit. De schoonmaakster maakte mijn monitor schoon en zette daarbij mijn soundblaster boxen dicht tegen mijn monitor aan. (ze beseft niet wat ze daarmee veroorzaakte!! damnit!!)
nu zit er een paarse vlek rechtonderin.
En nu komt het als ik mijn box weer terugzet dus bijna er tegen aan is het beeld weer goed.
Wat moet ik met zo'n situatie?
weet iemand iets?
Die monitor kostte me een vermogen.......DAMNIT!!

Verwijderd

Probeer te degaussen.....anders heb je pech en moet je het boxje er bij laten staan :)

Verwijderd

Misschien een magneet met tegengestelde lading er FF bijhouden?

En anders je schoonmaakster aanklagen.

• xss
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

't is zeer zeker te verhelpen. Ik heb 't zelf ook al 's gehad, m'n monitor naast de subwoofer in m'n auto gezet :D. Was geen klein vlekkie :P.
Wat je moet doen is een flinke magneet nemen(autospeaker ofzo) en met de zijkant van de magneet banen trekken langs de voorkant van je monitor. DUS NIET MET EEN V/D POLEN V/D MAGNEET RICHTING BEELDSCHERM(sorry, dat moest ff duidelijk :)). Doe dat ongeveer op een centimeter of 30 afstand, krijg je mooie kleuren, maar de fosfordeeltjes worden weer neutraal ofzo :D.

Laterz,

Dennet aka "Suzie Q".

Verwijderd

Komt me bekent voor, heb ook zoiets gehad met m'n tv ton die pas nieuw was. Dat er wat mee te rotzooien en er kwam zo'n paarse vlek rechtsonderin beeld. Was na een paar weken weer verdrenen :D

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-08 14:02
ja gewoon ff vlug en niet TE dicht op de monitor met een grote magneet over langs gaan
er zijn wel apparaatjes voor alleen zijn die HEEEL duur enzo.

.

• The hunting Hunter994
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03-2023
Heb ik ook een keer gehad, met opengeschroefde luidspreker... oeps paarse vlek :), toen ging ie niet meer weg :(.
Een paar dagen later was het weer ok, dus er is nog heel veel hoop!

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.

Verwijderd

Yup, ook gehad. Een box van een surround set had een maand of 2 op m'n TV gelegen.
Toen een keer weggehaald en het beeld wat een avond lang paars aan de bovenkant.
De volgende avond was alles weer ok :)

Verwijderd

TV's demagnetiseren zichzelf toch? maar op betere monitoren zit een "degauss" functie, duzzzzz

• zetje01
  • Laatst online: 08:10
Stekker er 's nachts uithalen!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja mijn monitor heeft ook een degaus functie als hij een beetje goed is moet die van jouw dat ook hebben.
Van mij is nog een 17" van dell.

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
Bedankt allemaal maar na een nachtje slapen is mijn monitor weer normaal ineens weer!
gelukkig

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Heb ik ook ervaring mee: Ik zette wat speakerboxen te dicht bij mijn monitor (1m ofzo. Gek beeld man! Ik dacht dus dat dat ding stuk was en belde de leverancier op dat ze em op konden halen, zouden ze doen.
Kom ik weer in de computerkamer en haal de speakerboxen weer weg (ik had ze er gewoon even neergezet), is het beeld weer goed!
Oeps :)

• StarLite
  • Laatst online: 08-08 22:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ventilatoren zijn pas erg.
1M afstand en me HELE beeld gaat heen en weer. :( [Niet leuk met deze hitte]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Heb ik ook ja, kut electromotoren. ik ben nu een ventilator met een dieselmotor aan het bouwen ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Knakker
  • Laatst online: 31-07 17:39
Hmm...ik heb één van boxen standaard NAAST mijn 19" IIyama staan...wordt ie ook paars als ik ze weghaal?

Geef mij maar een Warsteiner.

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 01-08 13:30
Ik heb dit ook wel eens gehad, nadat ik met een luidspreker magneet over m'n scherm had geaaid om naar de mooie kleuren te kijken. Als het extreem is moet je eerst met die magneet de dingen weer ongeveer naar normaal trekken, en dan een paar keer degaussen.

Gewoon wachten werkt overigens ook. Zwart-wit TVs kon je nog permanent kapot maken op deze manier (heb ik me laten vertellen), maar met kleurenbuizen lukt dat niet.

Verwijderd

Als je een beetje goeie boxen hebt dan moet dat niet eens gebeuren..... ik kan alles doen met die boxen, ernaas zetten ofzo of over het beeldscherm halen, aar mn monitor gaat niet flippen

• harley
  • Laatst online: 09-08 14:02
Ik wou net zeggen je zegt dat het een dure is maar degaus zie je niet ?
en goede speakers en een goede monitor reageren niet op elkaar
Ik heb er mijn speakers en tv langs staan ( zijn echt geen kleine speakers maar 25 cm doorsnee woofer erin dus daar zit toch een behoorlijke magneet achter !

Een mobiele telefoon tegen het beeldscherm wil ook wel eens leuke effecten hebben :)

.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Als je een beetje goeie boxen hebt dan moet dat niet eens gebeuren..... ik kan alles doen met die boxen, ernaas zetten ofzo of over het beeldscherm halen, aar mn monitor gaat niet flippen
Wat een onzin, meestal zijn juist computer-speakerboxjes magnetisch afgeschermd. En als er iets slecht is, zijn het wel computer-speakerboxjes.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
volgens mij werkt een telefoon bij het beeld toch anders, nl. geen magnetisch veld maar straling ofzo. ik heb in ieder geval thuis met m'n aldi monitor geweldig last van:

-telefoon (gsm en draadloos)
-hoogspanningskabel
-andere onbekende zut
maar gek genoeg doen boxen niet veel (dikke boxen op 15 cm)

op het werk hebben de dell monitoren nauwelijks last van gsm..
Pagina: 1