Toon posts:

[ASPX .NET] System.Web.UI.WebControls.DropDownList

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!,

Ik snap er geen h@l meer van. Ik heb een ASPX pagina met daarop o.a. 5 dropdownlist controls. Die vul ik in de code-behind pagina. Ik haal ook de default waarde op uit een database.

Nou stel ik een voor een de SelectedIndex property in. Ik zie duidelijk dat ik dit per dropdownlist control doe. Op een of andere magische C# manier worden ALLE dropdownlist SelectedItem properties aangepast wanneer ik 1 specifieke aanpas.

In de run kan ik ze wel allemaal afzonderlijk een ander item laten selecteren, dus moet dat in code-behind toch ook kunnen. Of zal dit weer een of andere prut-bug zijn?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Nee, ik heb er geen last van. Jij doet iets fout. Zeker bij ASPX bestanden. Eventueel zou het kunnen liggen aan het feit dat ze allemaal dezelfde dataview delen.

Voor de rest kan ik nog wel eventjes door gaan gokken wat het probleem zou kunnen zijn.

(Als je dit een weinig informatieve post vind.. Klopt. Vind ik eik ook.. Maar meer zinvols met deze informatie kan ik niet geven)

[ Voor 25% gewijzigd door gorgi_19 op 29-06-2003 12:10 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Dank je gorgi_19, maar toch raar, als ze de zelfde datasource delen, zou ook in de run het wijzigen van een selectie op het ene control toch de rest ook moeten beinvloeden.

Ik vul de controls door zelf een System.Web.UI.WebControls.ListItem item aan te maken, die add ik dan aan alle controls. Dit herhaal ik totdat ze allemaal hetzelfde keuzelijstje bevatten.

Ik blijf het raar vinden hoor, als ik nu een watch zet op alle SelectedIndex properties en er dan een aanpas zie ik ze dus gewoon allemaal omschakelen. Echt heel vreemd.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Nee, is logisch.

[rml][ VB.NET / ADO.NET] Probleem met ComboBox[/rml]

[ Voor 59% gewijzigd door gorgi_19 op 29-06-2003 12:28 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 29 June 2003 @ 12:22:
Nee, is logisch.

[rml][ VB.NET / ADO.NET] Probleem met ComboBox[/rml]
Vanaf dat EfBe mee gaat doen, komen we richting de oplossing van het probleem.
Hee, dat topic had ik nog niet gevonden! Is inderdaad precies mijn probleem! Ik had een Datading.Items.Add( ding )

waarbij ding een System.Web.UI.WebControls.ListItem item was. Nu heb ik hem zo opgelost:

Datading.Items.Add( new System.Web.UI.WebControls.ListItem( ding.Text, ding.Value ) );

En inderdaad, probleem verholpen. Heel erg bedankt!