Wanneer ik meerdere ComboBoxen probeer te koppelen aan een lookup table gaat er iets goed mis. Ik zal een voorbeeld geven van wat ik probeer te doen:
Zo nu heb ik dus 2 ComboBoxen die beiden "Omschrijving" weergeven van een tabel "Valutas". Als ik nu het volgende probeer gebeurt er iets onverwachts:
Nu wordt de SelectedIndex van Combo1 EN Combo2 veranderd in 4! Ik heb het idee dat de twee ComboBoxen een beetje samenwerken omdat ze dezelfde DataSource hebben. Nu is mijn vraag:
Hoe verander ik de SelectedIndex van Combo1 zonder de SelectedIndex van Combo2 impliciet te veranderen?
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
| Combo1.DataSource = EenDataSet.Tables("Valutas") Combo1.DisplayMember = "Omschrijving" Combo1.ValueMember = "Valuta ID" Combo2.DataSource = EenDataSet.Tables("Valutas") Combo2.DisplayMember = "Omschrijving" Combo2.ValueMember = "Valuta ID" |
Zo nu heb ik dus 2 ComboBoxen die beiden "Omschrijving" weergeven van een tabel "Valutas". Als ik nu het volgende probeer gebeurt er iets onverwachts:
Visual Basic .NET:
1
| Combo1.SelectedIndex = 4 |
Nu wordt de SelectedIndex van Combo1 EN Combo2 veranderd in 4! Ik heb het idee dat de twee ComboBoxen een beetje samenwerken omdat ze dezelfde DataSource hebben. Nu is mijn vraag:
Hoe verander ik de SelectedIndex van Combo1 zonder de SelectedIndex van Combo2 impliciet te veranderen?