Toon posts:

[win2k] SP4 integreren op orginele win2k instal CD

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zag vandeweek op dit forum een topic over het integreren van SP2 in windows 2000. Nu dacht ik laat ik dit ook eens proberen met de nieuw sp4. Ik heb alles gedaan wat er stond (i386 gekopieerd naar een map genaamd win2k. Daarna de SP4 uitgepakt naar C:\win2k\sp4). Het ging allemaal goed, todat ik hem dus wou gaan slipstreamen. Ik typte dus update -s:c:\win2k in, maar hij gaf een scherm dat er iets niet goed zit. Dat hij bestanden niet kon vinden of de doeldirectory niet goed was of een verkeerde syntaxis. Weet iemand hoe dit nu wel moet? Ik kom er niet uit.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

ummz

Leuk hoor maar slipstream gooi je dus over de files die je later op je CD wilt branden. Oftewel aan I386 heb je nog niet genoeg, je moet de HELE CD kopieeren!

There is no place like ::1

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:51
Je kan deze : http://www.bink.nu/bootcd/ guide volgen. Daar staat alles haarfijn uitgelegd. Ik moet zelf SP4 nog slipstreamen, maar SP3 heb ik destijds wel via deze guide gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de link! Het is me gelukt, maar 1 ding klopt niet. Als ik de boel installeer en ik start de computer op dan vraagt ie welk besturingsprogramma ik op wil starten. Er staat 2x windows 2000 professional terwijl er maar 1 is geinstalleerd en voor de installatie heb ik de harde schijf voledig partitieloos gemaakt. Wat is dit?

Verwijderd

ik denk dat je vergeten bent om 2k uit de mbr te gooien voordat je ging installen

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15
Ik heb daar geen verklaring voor, wel een oplossing.

Klik met rechts op deze computer en ga naar eigenschappen. Daarna ga je naar het tabblad "Geavanceerd", klik nu op instellingen bij opstart & herstelinstellingen. Zet het vinkje bij "Lijst met besturingsystemen..." weergeven uit..

Mischien kun je in het vervolg de search gebruiken?

http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

Opstartmenu weg

[ Voor 37% gewijzigd door leon1e op 29-06-2003 18:00 ]

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 17:56:
ik denk dat je vergeten bent om 2k uit de mbr te gooien voordat je ging installen
Het boot menu wordt opgeslagen in boot.ini op de partitie vanaf waar je boot.

Dit heeft dus niks met je MBR te maken!!!

Verwijderd

Regman_XP schreef op 29 June 2003 @ 17:59:
[...]

Het boot menu wordt opgeslagen in boot.ini op de partitie vanaf waar je boot.

Dit heeft dus niks met je MBR te maken!!!
ja dat menu wel. maar de bootloader niet. als er tijdens de install iets mis gaat met overschrijven zou het toch kunnen?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Met de FAQ (boot.ini gedeelte) en de replies hierboven is je 2e porbleem zo opgelost. Je 1e probleem was ook wel op te lossen met een slipstream guide ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.