Bij het opstarten krijg ik een menu met de vraag of ik windows xp of windows 2000 advanced server wil opstarten. Ik heb echter nooit windows 2000 op deze computer gehad en kan het ook niet opstarten, dus hoe krijg ik het zo dat de computer in een keer windows xp opstart?
Verwijderd
Bij eigenschappen van deze computer, tabblad geavanceerd en daaro ergens kan je je opstartmenu aanpassen
Of met de hand je boot.ini aanpassen door de regel met w2k weg te halen. Nadat je het van schrijfbeveiliging hebt afgehaald natuurlijk.
Wat is nu de standaard?
(Maar KoMpAk's methode is eenvoudiger)
Wil je trouwens in het vervolg even je OS in de topictitel zetten, het lieftst tussen [] - [XP] Opstartmenu weg dus. Ook zou je even kunnen zoeken voor je een topic opent (of iig aangeven hoe je gezocht hebt, en dat je niks vond) - als je zoekt op je eigen topictitel was je er misschien al uitgekomen
Wat is nu de standaard?
(Maar KoMpAk's methode is eenvoudiger)
Wil je trouwens in het vervolg even je OS in de topictitel zetten, het lieftst tussen [] - [XP] Opstartmenu weg dus. Ook zou je even kunnen zoeken voor je een topic opent (of iig aangeven hoe je gezocht hebt, en dat je niks vond) - als je zoekt op je eigen topictitel was je er misschien al uitgekomen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
dan moet je de onderste keuze nemen opstart en herstelinstellingen dusOp vrijdag 12 juli 2002 20:06 schreef KoMpAk het volgende:
Bij eigenschappen van deze computer, tabblad geavanceerd en daaro ergens kan je je opstartmenu aanpassen
Even je boot.ini opzoeken, (kladblok) en dan alles verwijderen, dit erin zetten : (wat hieronder staat) en dan opslaan.
-------------
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
--------------
(en als je windows xp home hebt dat er neer zetten)
-------------
[boot loader]
timeout=30
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
--------------
(en als je windows xp home hebt dat er neer zetten)
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Afhankelijk van waar je Xp hebt geinstalleerd en of je standaard IDE gebruikt.Op vrijdag 12 juli 2002 20:13 schreef Jojk het volgende:
[boot loader]
timeout=30
[operating systems]
Ik zou trouwens van de 'timeout=30' 'timeout=3' maken, dat scheelt weer wachten
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dat scheelt toch alleen wachten als je 2 besturingssystemen hebt ? offeOp vrijdag 12 juli 2002 20:15 schreef F_J_K het volgende:
[..]
Afhankelijk van waar je Xp hebt geinstalleerd en of je standaard IDE gebruikt.
Ik zou trouwens van de 'timeout=30' 'timeout=3' maken, dat scheelt weer wachten
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Ik weet dat dit gewoon zoeken is en verder toch wel basiskennis 
Maar antwoord is ook al gegeven
Maar antwoord is ook al gegeven
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()