Chaintech 7NJS problemen

Pagina: 1
Acties:

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 21:39
ik heb een systeem gebouwd voor mezelf op basis van een Chaintech 7NJS mobo, AMD 2600, 2x 512mb pc2700, 80Gb maxtor, GeForce 4 Ti4200 met 128Mb en een Antec 480 voeding.
leuke mainstream pc zou je denken, nou het gezeur begon al tijdens de allereerste boot. nou das niet zo vreemd natuurlijk dus ik heb ff wat instellingen in de bios veranderd en toen liep het wel goed. winXP pro geinstalleerd en dat liep ook prima, maar toen ik de chipset drivers installeerde vlamde ie er opeens uit met een blauw scherm. restarten kon niet meer, ik kreeg gewoon een blauw scherm tijdens het booten, veilige modus...systeemherstel...het mocht niet baten.
dus toen maar een nieuwe installatie.......joepie, het werkt, en de chipset drivers ook nog, ik blij. maarja... toen begon ik windows te updaten en vrijwel bij het installeren van de 1e update hetzelfde blauwe-scherm-verhaal.
bios geflashed naar nr.5
en nu draait alles wel... maar het is zo instabiel als wat. op een willekeurig moment krijg ik gewoon een blauw scherm en restart ie alles.
Ik heb nu ondertussen al een nieuwe CMOS erin gestopt. maar het blijft hetzelfde.
Nieuwe HDD heb ik al geprobeerd, geheugen, voeding, cpu, vga-kaart, zelfs de dvdspeler.
Dus volgens mij is het ding gewoon gaar? maarja wie ben ik om dat te beoordelen.

Pieter

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wát voor een blauw scherm krijg je dan :?

Zie ook de BSOD guide die je via de troubleshooter kunt vinden: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

[ Voor 51% gewijzigd door BalusC op 28-06-2003 19:46 ]

• bittenhero
de 1e keer dat ik blauwe schermen kreeg bleven ze, maar nu krijg is ze gewoon tijdens het draaien van windows en dan zie ik het ff 1 seconde en dan reboot ie, dus ik krijg niet echt de tijd om het te lezen, ik kreeg zojuist trouwens een probleem dat ie iets niet van het geheugen kon lezen. geheugen probleem? :S ik denk zelf aan de chipslet...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dus je krijgt een compleet blauw scherm zonder tekst :? 8)7

Nee, die foutmeldingen staan er niet voor de sier op ;) Vermeld ze hier dus, dan kunnen we je verder helpen. En verder heb ik vanwege jouw reactie hierboven niet het idee dat je de BSOD guide hebt doorgenomen .. Doe dat alsnog :)

• bittenhero
ja dat heb ik wel, ik kan er echter nix relevants vinden. En de blauwe text zal hoogstwaarschijnlijk heel erg belangrijk zijn maar mn pc vlamt er op een willekeurig moment gewoon uit, dus ik doe mn best om ze te lezen maar het is echt niet te doen. ik heb nu 1 van de 2 geheugenstrips eruit gehaald, es kijken hoe ie t dan doet, en het is toch echt geen weer om nu aan de compu te zitten :(

• bittenhero
ik wil niet onvriendelijk overkomen, maar ik vind het een vreemd merk, dat Chaintech. Ik bouw op mn stage pc's en regelmatig met Chaintech mobo's maar dan zit er van die rare toelie bij, zoals een sleutelhanger :/ heel leuk maar ik heb toch liever das ze het afdekplaatje voor de achterkant van de pc (je weet wel waar de connectors enzo uitkomen) erbij doen. Zo kan ik toch geen pc uitleveren? En die Cbox is ook al zoiets nutteloos. Om nog maar te zwijgen van dat chipslet koelertje, ziet er wel interessant uit hoor zon mini-fan, maar het trilt en maakt geluid.
Ik heb zojuist een Asus A7N 8x besteld, ik weet dat er geen 'slechte' moederbord fabrikanten bestaan maar wat is Chaintech nou in vergelijking met Asus of Gigabyte? Ik heb liever een Asus zonder sleutelhanger en mooie kleurtjes op mn mobo, maar dan heb ik wel een MOEDERBORD. daar betaal ik toch voor?

Ik groet u

[ Voor 20% gewijzigd door bittenhero op 28-06-2003 21:01 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Chaintech is een heel goed merk hoor alleen jij hebt een foute te pakken ;)
Trouwens die ASUS is wel een perfecte vervanging beide mobo's zijn namelijk vrijwel even snel ;)

Check wat reviews zul je zien :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• bittenhero
jup even snel maar zonder toeters en bellen zoals een raid controller, gebruik k niet. Hij is daarom ook een stuk goedkoper dan de Chaintech. weliswaar zonder sleutelhanger maar je kan niet alles hebben :P

Verwijderd

Je kunt toch in windows dat automatisch rebooten bij een crash uitzetten? Dan het je tijd genoeg om het blauwe scherm te lezen :)

• bittenhero
hmm waar dan?

Verwijderd

opstart en herstel instellingen in windows, rechtermuisknop op my computer, eigenschappen, geavanceerd, opstart en herstel, onder hetzelfde tabblad waar je ook je swapfile grootte beheert e.d.

• bittenhero
ok gedaan en ff mn pc laten draaien, het blijkt te zijn dat ie de verkeerde drivers heeft voor de chipset, en dat er daardoor nogal wat dingen fout gaan met de northbridge en vooral met het geheugen.
ik weet toch wel 100% zeker dat er de juiste drivers op staan, ik heb ze voor alle zekerheid even opnieuw gedownload en geinstalleerd. Maar dat mocht niet baten.
Ik heb mijn mobo al uit mn kast gehaald en garantie geclaimt. Voor mij alleen maar Asus en Gigabyte, je kan zeggen wat je wilt maar dan weet ik zeker dat ik kwaliteit heb.

Verwijderd

ik heb ook chaintech en nergens last van dus das onzin

had 7NJS

heb nu 9CJS

helemaal geen problemen

Verwijderd

heb je je voeding al gechecked ? kan ook met gemak de boosdoener zijn bij een nforce2 chipset...

oops je hebt een antec 480... zou toch ruimschoots genoeg moeten zijn ..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 09:29 ]

• bittenhero
nee ik denk inderdaad niet dat dat aan de lage kant is ;)

Verwijderd

Ik snap die flame niet richting de 7NJS, ik heb hem zelf ook en hij is superstabiel en supersnel. Kan toch zijn dat jij net een gare hebt...
Blauwe schermen kunnen van alles zijn...
o.a. Voltages (kan ook bij een zware voeding zijn, balans tussen de 12V en de 5V)
temperaturen, illegale windows xp (bij een vriend van me gezien) etc...

• bittenhero
ja ik heb wel de corporate version van windows XP pro, you know die met de key: fckgw-rhqq2-.................etc.
maar dat kan et toch niet zijn want die draait wel op 15 andere platformen gewoon stabiel.

ik heb het bordje toch weer in mn pc geschroefd want nu ben ik wel nieuwsgierig wat het is, die uitspatting over chaintech was niet helemaal terecht natuurlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door bittenhero op 30-06-2003 13:16 ]

• bittenhero
nou het moederbord is niet de boosdoener, met de Asus A7N8X krijg ik hetzelfde gedoe, ik heb er ook ander geheugen op getest, maar het werd er niet beter op.

zou de mogelijkheid bestaan dat het aan mijn Windows XP Professional Corp. versie ligt? (build 2600 en gekopieerde cd)

[ Voor 28% gewijzigd door bittenhero op 30-06-2003 21:20 ]

• bittenhero
nou ik kreeg een foutmelding over het geheugen, bleek een incompatibility probleem te zijn, k heb 2x 512Mb PC2700 en die had ik in slot 1 en slot 3 zitten.
omdat dat schijnbaar goed loopt i.c.m. nForce2.
Ik heb er nu momenteel even 256Mb DDr266 single sided.... loopt perfect.
iemand ervaring met dit probleem?

nu half uurtje later: ik heb nu 2x 256Mb erin. dat loopt prima.

probleem opgelost :P bedankt voor jullie reacties

[ Voor 17% gewijzigd door bittenhero op 01-07-2003 13:10 ]

Pagina: 1