Photoshop
The Gimp
etc
etc
[ Voor 12% gewijzigd door Underground75 op 28-06-2003 18:39 ]
Sommige programma's kunnen wel beter zijn dan de andere in het verhullen van het verlies, ik zou zeggen: experimenteer ermee. Ik kan je wel zeggen dat MS Paint bij voorbaat afvalt.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Pic 100%:Enlarging digital images is often a problem. At the moment most programs use ‘Bicubic’ or ‘Fractal’ interpolation techniques. While being able to achieve reasonable quality it cannot prevent blurring of the image. The patented S-Spline algorithm has been specially developed to maintain the sharpness of the original image during the enlargement process. S-Spline is based on an enhanced adaptive interpolation technique and has virtually no loss of quality!

Pic 400% Photoshop:

Pic 400% S-Spline:
[ Voor 157% gewijzigd door RobIII op 28-06-2003 18:49 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Als je bij machte bent om hier te posten, kan je het zelf ook wel vinden hoor.
Zet hem op!
Ikzelf gebruik I-view, is gratis en de resample functie ervan is een stuk beter dan al die resize functies van andere programma's.
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Ten eerste: bedenk dat geen enkel programma niet op het plaatje staande zaken er bij kan verzinnen, ondanks wat films en TV laten zien (maar volgens films kan elke nerd inbreken in banken om vervolgens in bed te duiken met Angelina Jolie, beide zijn me nooit gelukt
Maar goed. Je hebt met bovenstaande replies hele goede tips gekregen, op GoT is het eigenlijk de bedoeling om eerst zelf een tijdje te zoeken voor je je vraag stelt (google / google groups / GoTsearch etc.) Zie ook de FAQ topicstart en SA Policy - ook voor wat betreft de topictitel, maar laat ik niet gaan mieren3#ken: ik pas het wel een beetje aan
Gezien je topicstart is dat zoeken niet echt het geval geweest. Ik neem aan dat je er nu al heel goed uit komt, je kunt nu je bijv. het mooie programmaatje dat RobIII noemt [search=S-Spline] doen om meer te weten te komen.
Edit:
whehe en dan reageer je net als ik bezig ben met typen
Inderdaad: vectortekeningen kan je eindeloos schalen, bitmaps helaas niet.
[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 28-06-2003 20:53 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
[ Voor 87% gewijzigd door F_J_K op 28-06-2003 21:08 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Foto's zijn opgebouwd uit allemaal puntjes (pixels). Als je zo'n foto wil gaan vergroten, zal hij dus zo'n pixel moeten vergroten. Nu kan je met software wel gemiddeldes van pixels gaan nemen om een aardige vergroting te krijgen maar verwacht geen wonderen.
Nu vectorafbeeldingen.
Die bestaan uit allemaal lijntjes. Zo'n lijntje loopt van punt a naar punt b (al dan niet gekromd, maar dat doet er verder niet toe). Door de afstand tussen punt a en punt b 2x te vergroten, kan de lijn nog steeds even dik blijven maar de afmeting van de lijn (lengte) wordt dus groter. Doe je dit met behulp van enorm veel lijntjes, dan krijg je dus een vectorafbeelding waarbij vele lijntjes en punten een bepaalde plaats hebben ten opzichte van andere lijntjes en puntjes in die figuur.
Verwijderd
Sluiten van topics vertragenF_J_K schreef op 28 June 2003 @ 21:06:
Eeuh, [google=vectortekeningen] en dan is de tweede hit Bitmaps versus vectortekeningen. Even zoeken dus
Er word weer veel te gauw geschreewd van use the search... zo'n kleine vraag kan toch wel snel even beantwoord worden
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 21:16 ]
Verwijderd
juist .. ff googelen is ook niet altjd je van het .. vaak zie je van bomen het bos niet meer .. en als je daarin goed advies wil hebbenVerwijderd schreef op 28 June 2003 @ 21:15:
[...]
Sluiten van topics vertragen
Er word weer veel te gauw geschreewd van use the search... zo'n kleine vraag kan toch wel snel even beantwoord worden
voor mij is deze ook heel leuk .. laconz (weet het ff niet meer precies .. zie boven) voor downsizen .. nog nooit van gehoord .. ik doe het nu met fireworks en dan heb je toch veel verlies aan detail .. en als dit topic niet was geopend had ik er waarschijnlijk/misschien nooit van gehoord
*edit .. thnx hobbit_be
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 22:01 ]