Toon posts:

"chemisch"benauwd luchtje van je pc

Pagina: 1
Acties:
  • 1.718 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er komt gewoon een heel nare lucht van mijn pc, wat "chemisch". Dit slaat op je luchtwegen waar ik last van heb. Een hele tijd geleden al,maanden, is er een andere koeler in geplaatst.Dus van het nieuwe kan het niet meer zijn.
De pc maakt ook een loeigeluid zeg.
De printers zijn hoofdzakelijk in slaapstand dus die kan ik niet ruiken en niet horen.
Ik zet de deuren al open vd ruimte.
Nu vraag ik mij af of hier meer mensen last van hebben.
Geef mij maar in de toekomst een laptop.

groeten,
ellen.

Verwijderd

hmmz, een chemische lucht? ik kan maar 1 ding bedenken: lekkende condensators. een tijdje geleden op de frontpage een artikel dat een bepaalde serie mobo's daar last van heeft. ff zoeken

edit: nieuws: Lekkende condensators vaak nekslag voor moederbord

welk mobo heb je precies?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 16:45 ]

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Hoogst waarschijnlijk zijn je condensatoren/elco's gaan lekken. Haal je zijklep eens weg, en kijk of je van die bol staande/lekkende cylinders ziet.

Zoja, dan moet je ze of vervangen (vereist enige ervaring) of een nieuwe mammaplank kopen..

Learn something new every day.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 13:27
Bal0n schreef op 28 juni 2003 @ 16:50:
Hoogst waarschijnlijk zijn je condensatoren/elco's gaan lekken. Haal je zijklep eens weg, en kijk of je van die bol staande/lekkende cylinders ziet.

Zoja, dan moet je ze of vervangen (vereist enige ervaring) of een nieuwe mammaplank kopen..
Der is ook nog gerantie... :P
Een paar lekkende condensatoren als voorbeeld kun je hier vinden.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Is dit een Probleemoplossingsvraag of een Ervaringenvraag?

Indien het eerste:
- Komt er erg warme lucht uit de achterkant van de PC uit de voeding?
- Komt de lucht daarvandaan?
- Hoe kunnen wij vanaf hier beoordelen of het slecht is?

Verwijderd

Topicstarter
er komt inderdaad warme lucht van achter uit de pc vd koeling. Komt dan onder mijn bureaublad uit naar voren.
Misschien dat ik beter eens de zijkant er af laat .Misschien door de warmte anders in de kast komt er een nare "chemische"lucht van alle onderdelen vandaan. Misschien mede veroorzaakt door de ventilator?
En in de kleine ruimte waarin ik zit ruik je al gauw dan iets.
Ik zie verder geen lekkende cilinders.
Ik heb een P4 1500Mhz.

Euss: "Hoe kunnen wij vanaf hier beoordelen of het slecht is?"
Dat zeg ik ook niet maar ik heb er zoveel last van dat ik toch eens wou peilen of er meer mensen met deze klacht zitten. Ben toch wel benieuwd. Het gaat toch over de gezondheid he?
groeten,
ellen

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:50

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Geen ozon? (O3). Computers willen dat nog wel eens produceren, alhoewel dat geen chemische lucht geeft, maar meer de frisse geur die er na een onweerbui hangt.

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een ventilator is meestal niet te boosdoener van zoiets, op het eerste gezicht moest ik ook denken aan wat lekkende condensators. Je ziet niks lekken, maar zie je ook niet toevallig een condensator bol staan oid?

Als je het echt zeker wilt weten van de condensator: als het een casefan is zou je die misschien voor een tijdje uit kunnen laten.

Ik sluit me ook een beetje aan bij euss. Je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag of de stank mede door de warme lucht uit de voeding wordt gedragen. Ik kan ook niet van een afstand ruiken wat voor een stank d'r precies vanaf komt en waar vandaan, je zal dus iig. wel zelf een beetje moeten knutselen wil je er achter komen wat de bron is. Dus b.v. de lucht uit de voeding checken.

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

The Dutch Dude schreef op 28 June 2003 @ 17:23:
Geen ozon? (O3). Computers willen dat nog wel eens produceren, alhoewel dat geen chemische lucht geeft, maar meer de frisse geur die er na een onweerbui hangt.
Hehe, ik denk niet dat het ozon is. Het stinkt idd niet (zoals je al zegt), maar daarnaast is het ook nog eens verschrikkelijk giftig :+

Weer ontopic. Maak je kast eens open en zoek eens naar lekkende condensatoren, ik denk wel dat er enige tussen zitten.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
is bij het plaatsen van de koeler wel het plastic dat de koelprut beschermt tegen stof verwijderd? nou het wat warmer word, kan het laatste beetje aan het smelten zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Magic op 28-06-2003 18:24 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
Tju, exkuseer, ik heb getypt koeler,maar dit heet voeding. Oeps. Daar komt lucht vanachter uit . Het is licht warm en ruikt wel wat maar is niet de lucht wat op je adem slaat als je hier binnenkomt . Nu ik denk zelf dat met de kast geheel dicht dat de eigenaardige lucht"ontstaat, dus ik laat hem vanaf nu eens opzij geheel open en kijk of het beter. Ik zie verder geen plastiek voor de openingen vd voeding. Ook zie ik niets bijzonders op de printen,dan alleen stof.

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Als het niet uit je voeding komt, komt het dus ook niet van je computer vandaan. Dat is immers je outtake fan. Om dit te controleren zou je je pc eens 1 dag uit moeten laten, met het raam open.

Staan er in die kamer geen andere spullen die die lucht zouden kunnen veroorzaken?

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 19:46
Weet je inderdaad wel zeker dat het de pc is? Als het zo'n vervelende geur is zou je toch met je neus moeten kunnen vertellen waar het vandaan komt lijkt me. Zet even alles tegen elkaar open zodat het doorwaait en de lucht vers is; en dan gewoon je neus volgen, dan weet je t vanzelf... En als het echt de PC is, en ook nog wanneer ie uitstaat haal je er stuk voor stuk wat dingen uit, dan weet je toch vanzelf wel waar het aan ligt. Tijd voor een Brise-one touch? :) (of hoe die dingen ook heten)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik weet niet in hoeverre de TS bekend is met de lucht van metaal of ijzer als dat warm wordt? Dat ruik je ook heel goed als de PC wat warmer wordt dan eigenlijk de bedoeling is...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Je moet je pc ook niet als wc gaan gebruiken :)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 19:17:
Je moet je pc ook niet als wc gaan gebruiken :)
is geen huiskamer hé :/

ts: kan het niet zijn dat de lucht uit de monitor komt? als deze erg warm word (zoals op deze dagen) kan er ook een vaag geurtje afkomen.

verder als het wel uit de pc komt, zou je kunnen proberen de precieze lokatie te achterhalen, gewoon even met de neus door de kast, en kijken waar het het sterkst ruikt (wel achtgeven op draaiende ventilatoren en warme componenten ;) )

ook verbrandend stof kan een nare geur teweegbrengen, dus misschien dat er stof in de processorkoeling zit.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Een vriend van me had ooit eens een dooie muis in zn voeding.. Hoe het daar terecht is gekomen weten we niet, maar stinken deed ie :D
Pagina: 1