geavanceerd zoeken

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 10:29
Ik vind het altijd heel lastig als ik iets zoek en ik merk dat ik het ergens in zo'n 'groot' topic moeten zoeken....
Ik weet dat ik dan zo ff in profile het aantal berichten in 999 kan veranderen en dan op de pagina gaan zoeken maar toch vind ik deze manier wel een heeeeel klein beetje omslachtig... :/

Ik wou dan ook vragen als ik iets zoek en het staat in een 'groot' topic... of er dan het paginanr. bij kan komen... :)

Lijkt mij ook heel nuttig voor de inhoud van die grote topic's ;) dan krijg je tenminste niet de hele tijd na een pagina weer dezelfde vraag.... :D

Slechts een ideetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 11:09
Zoek een keertje in BUG, zijn al tig topics overgeweest.

Komt er op neer dat 't te moeilijk om op korte tijd te implementeren.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Waaaaaaaaaaaaaaaardeloos idee..... Hoe KOM je d'r op :+

Serieus:

Ik ken het probleem. Je bent een tweaker die netjes zoveel mogelijk de policy probeert op te volgen. Je hebt een probleem en hanteert netjes de search. Krijg je 20 topics van 500+ reacties als resultaat. Lezen maar :|

Een gerichtere hit zou inderdaad een stuk prettiger zijn wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

loopt al een topic over hier in LA
bekijk deze eens: Niveau van vragen in grote... topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
coubertin119 schreef op 28 June 2003 @ 14:05:
Zoek een keertje in BUG, zijn al tig topics overgeweest.

Komt er op neer dat 't te moeilijk om op korte tijd te implementeren.
hmm nooit opgevallen :? nouja wel jammer want zo blijven die vragen er natuurlijk...

natuurlijk kan je wel van die grote topic's blijven sluiten maar dan krijg je stapels kleintjes... en lui die niet vinden die hun vraag belangrijk genoeg is voor een eigen topic waardoor ze het in iemand anders zijn topic gaan posten... :/

[EDIT] ik zie al dat er een topic over gaat... geeft maar weer aan dat ik zeker niet de enige ben :+

[ Voor 10% gewijzigd door MaiorDomus op 28-06-2003 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CTRL-F doet iig wonderen bij grote topics. Bovendien is het zoeken van een oplossing voor een specifiek probleem niet aan te raden in grote topics imo. Pas als een probleem algemeen is (maar dat weet je natuurlijk vantevoren omdat je zo'n thread in de gaten hebt gehouden ivm je nieuwe aankoop) zal het ook hetzij in de topicstart (imo moeten) staan of veel hits opleveren met search in kleine topics.

Wat wel beter zou kunnen met de search is dat hij gelijk naar de reply gaat van de eerste hit, maar wat ik begrepen had werkt de search niet op die manier (niet messagebased maar topicbased met een relevantiewaardering op basis van woordafstand en aantal zoekhits) en zou het moeilijk om te zetten zijn - tot zeg maar niet, zonder een onmogelijke grote database / te hoge serverload te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
maar als die zo'n zoekwoord vind dat zou het toch ook mogelijk moeten wezen om de pagina weer te geven?? of moet iedereen dan wat messages per pagina dan dezelfde standaard krijgen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets kan ook, maar dat levert weer practische problemen op met de relevantiewaardering oid, maar daar kan een "softe" je veel beter antwoord op geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:02

Zoefff

❤ 

Volgens mij werd er wel aan gewerkt, ik kwam dit nl laatst tegen in dit topic, en dat ziet er best grappig uit :)

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/acm/got/highlight.jpg

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Zoefff schreef op 28 June 2003 @ 15:09:
Volgens mij werd er wel aan gewerkt, ik kwam dit nl laatst tegen in dit topic, en dat ziet er best grappig uit :)

[afbeelding]
dat highlight zat een tijdje geleden standaard in bij een search, geen idee waarom dat weer uitgezet was.

maar het werkt nog steeds: geavanceerd zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:02

Zoefff

❤ 

Ja, maar het gaat erom dat die posts grijs worden, en alleen de relevante posts paars. Daarmee kan je heel makkleijk een topic met 999 reply's doorzoeken natuurlijk :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Zoefff schreef op 28 juni 2003 @ 18:13:
Ja, maar het gaat erom dat die posts grijs worden, en alleen de relevante posts paars. Daarmee kan je heel makkleijk een topic met 999 reply's doorzoeken natuurlijk :)
ow dat, viel me niet eens op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Erkens schreef op 28 June 2003 @ 18:27:
ow dat, viel me niet eens op :X
Paars, grijs, allemaal een pot nat :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ACM schreef op 28 June 2003 @ 19:20:
[...]

Paars, grijs, allemaal een pot nat :X :P
naja, ik dacht dat het een of ander test template was ofzo, met andere kleuren, en die 2 posts met die highlight viel daarbij niet op dat ze een andere kleur hadden :X
Pagina: 1