Toon posts:

Mogelijke uitbreiding van search?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste adjes,

Het is mij en vast ook wel anderen opgevallen dat er van bepaalde onderwerpen mega topics kunnen onstaan. Deze topics worden dan om het toch nog een beetje binnen de perken te houden opgesplitst in delen.

Er wordt veel verzocht om vragen en opmerkingen betreffende het onderwerp in een centraal topic te houden. Dit resulteerd dus na verloop van tijd in grote onoverzichtelijke topics.

Ik kan me voorstellen dat mensen die niet al teveel tijd hebben geen zin hebben om diverse pagina's te moeten doorspitten omdat "ergens" in dat grote topic iets staat wat ze graag willen lezen. Dit kan zijn een oplossing voor een specifiek probleem of andere dingen.

Zou het niet handig zijn om binnen het topic waar de betreffende keywords in voorkomen aan te tonen waar deze zich bevinden? Dit scheelt aanzienlijk veel zoek- en leeswerk.

Graag jullie mening hierover. Het kan zijn dat dit al eens eerder geopperd is, maar dat ik het gemist heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet het aantal replys in je prefs op 999. Gebruik dan CTRL + F om je info te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
http://search.gathering.t...=15&data%5Bsearch%5D=Zoek

Tja al vaker voor gekomen dus :)

Wat je wel kunt doen is het aantal berichten op 999 zetten en dan ctr f

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 14:58
Is net een heel topic over geweest, zal even nakijken... de reden was dat topics niet op post-niveau maar op index-niveau worden geindexeerd.

[edit]
Search wordt minder makkelijk

[ Voor 20% gewijzigd door sjroorda op 08-06-2003 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:02

Zoefff

❤ 

Deze discussie is zeker al eerder langsgekomen jah...

En er is ook enigzins een oplossing voor hoor. Als je met de search een groot topic vind, dan kan je dat redelijk makkelijk doorzoeken.

Plak achter de url "?limit=999" (zonder aanhalingstekens ;) ), en ga vervolgens met "CTRL + F" opzoek, zo kan je best makkelijk dingen vinden..

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Indeed.... lijkt me iet wat overbodig

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is natuurlijk mogelijk. Echter ik kan me voorstellen dat niet iedereen het prettig vind om 999 replies te moeten laden alvorens te beginnen met zoeken :|

Tenslotte niet iedereen heeft de beschikking over een gosu breedband verbinding :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 18:15:
Ja dat is natuurlijk mogelijk. Echter ik kan me voorstellen dat niet iedereen het prettig vind om 999 replies te moeten laden alvorens te beginnen met zoeken :|
Nee een supertrage search lijkt me echter ook niks, het aantal posts op GoT is gewoon veel en veel te veel om zoiets echt te kunnen uitvoeren.

en die 999 posts per pagina doe je natuurlijk alleen als je wat zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Is al een oplossing voor in react-1.9 ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
ACM schreef op 08 June 2003 @ 18:19:
Is al een oplossing voor in react-1.9 ingebouwd.
kun je daar al meer over vertellen? of een linkje naar die uitleg geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alfredt schreef op 08 June 2003 @ 18:17:
[...]

Nee een supertrage search lijkt me echter ook niks, het aantal posts op GoT is gewoon veel en veel te veel om zoiets echt te kunnen uitvoeren.

en die 999 posts per pagina doe je natuurlijk alleen als je wat zoekt :)
Ofcourse. Bandbreedte is al zo duur. Het lijkt me dan niet echt handig om 999 replies te moeten gaan inlezen. We moeten ook aan het tweaker servertje denken :o

Efficient gebruik van de bandbreedte lijkt me beter. De huidige search weet al waar binnen de topics de woorden in voorkomen dus het lijkt mij niet dat de search hiervan trager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 18:21:
[...]

Ofcourse. Bandbreedte is al zo duur. Het lijkt me dan niet echt handig om 999 replies te moeten gaan inlezen. We moeten ook aan het tweaker servertje denken :o

Efficient gebruik van de bandbreedte lijkt me beter. De huidige search weet al waar binnen de topics de woorden in voorkomen dus het lijkt mij niet dat de search hiervan trager wordt.
Volgens mij weet hij dat amper hoor. Tot op heden wordt er niet op post gesearched zoals hierboven al is aangegeven.

Dus hij weet alleen dat er in een bepaald topic een woord voor komt, niet waar. Maar we kunnen denk ik beter even op het antwoord van ACM wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 18:21:
Het ophalen van 999 reacties per pagina weegt totaal niet op tegen de extra performance die je inlevert voor een post-gebaseerde zoektocht... Echt absoluut totaal niet, ga maar van een factor 10++ uit...
Nou, zo goed weet ie dat niet hoor... Zeker niet als je geen phrase-search doet, het is overbodig om dat te achterhalen.
Alfredt schreef op 08 juni 2003 @ 18:20:
kun je daar al meer over vertellen? of een linkje naar die uitleg geven :)
Als je es in A61 oplet :+
edit:
Nu nog die uitleg terug proberen te vinden :o

edit:
Nah, voor de non-A61 gebruikers:

[ Voor 13% gewijzigd door ACM op 08-06-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 22:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

eerder was het ook zo dat de gezochte trefwoorden gemarkeerd worden, maar de laatste tijd valt me op dat dat niet meer zo is, kan dat kloppen?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1