Toon posts:

Ik geeft het op, zoek een goede soundcard met goede drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de zoveelste keer drivers te hebben geinstalleerd voor mn Creative Audigy Platinum Ex geef ik het op.

Ik moest ongeveer na elke maand opnieuw mijn drivers installeren. Gisteren laatste driver gedownload en vandaag voor de rest van de programa's (PlayCenter etc) en nu is het weer zo ver.

Wat wert er wel: Geluid doet het wel, maar kan niets configuren omdat alle programma's errors geven (bestand niet gevonden e.d.)
Ik heb zo'n beetje alle drivers geprobeerd die er waren. Maar bij allemaal het zelfde probleem. De ene keer wert dat programmatje weer niet de andere keer duurt het 2 minuten voor playcenter eindelijk is opgestart etc.

Waarom dat ik playcenter gebruik?
Omdat ik alleen via playcenter cd's beluisteren kan (geloof dat het ook met mediaplayer 7 of hoger kon maar weinig zin om die crap te installeren omdat ik mediaplayer 6 gebruik om mp3's te beluisteren).

Waar ik dus naar opzoek ben is een geluidskaard die het zelfde geluid geeft als een Audigy 1 met Audigy 2 drivers of gewoon Audigy 2 maar weet niet hoe die klinkt. Maar met stabiele drivers / software. Ook zal het handig zijn als deze soundcard een apparte aansluiting voor een headset heeft.
Verder: 5.1 (of 6.1 etc), EAX of A3D (etc), max. 200 euro.

Een oplossing voor het probleem zou ook welkom zijn, maar ik heb het zo'n beetje gehad met deze geluidskaard en ben instaat hem in 2e te breken.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 19:03
Ik heb zelf een Soundblaster Live! 5.1, en ik ben enkele maanden geleden overgeschakeld naar de kx Drivers ( http://www.kxproject.com )
Dit zijn gratis drivers ontwikkeld voor de soundblaster live en audigy reeks en ze werken erg goed.
Je krijgt veel meer controle over de mogelijkheden van je kaart (wat ze in het begin wel iets moeilijker te gebruiken maakt) maar verder werken ze hier uitstekend.

Het enige dat je er wel door moet missen is DirectSound3d, dus geen surround/3d geluid in spelletjes.

Ik zie net dat je wel a3d of eax wil, en dat kunnen deze drivers je dus (nog) niet geven.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik heb zelf een creative SB live 5.1, ik gebruik de standaard winxp drivers, en moet zeggen dat het uitstekend werkt, eax, aex de hele mikmak doet het opper best.

mijn mening is: nieuwer is niet altijd beter, en windows is lang zo slecht noch niet.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier een Terratec 5.1 geluidskaart (die met het konijntje erop).
Ding heeft goede drivers, geweldig geluid en ook de mogelijkheid voor frontaudio connectoren (dus voor b.v. een headset).
Was niet eens zo heel duur destijds.

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17

Tweaker.nu

we all float down here

deze heb ik sinds kort.

http://productsen.terrate...de=thread&order=0&thold=0

nooit geen creative meer voor mij

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
De SiXPack 5.1 ? Die had ik ook, en die heeft een gameport conflict met moederborden met een nForce2 chipset en er komen geen drivers meer voor uit. Fantastisch :{

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

xabre16v schreef op 27 June 2003 @ 20:40:
De SiXPack 5.1 ? Die had ik ook, en die heeft een gameport conflict met moederborden met een nForce2 chipset en er komen geen drivers meer voor uit. Fantastisch :{
Hmmm, nergens last van op mijn moederplank (Asus P2BDS).
Mijn Terratec 4.1 doet het overigens ook zonder probs op mijn Nforce2 plank van gigabyte

Verwijderd

Adion schreef op 27 June 2003 @ 19:39:
Ik heb zelf een Soundblaster Live! 5.1, en ik ben enkele maanden geleden overgeschakeld naar de kx Drivers ( http://www.kxproject.com )
Dit zijn gratis drivers ontwikkeld voor de soundblaster live en audigy reeks en ze werken erg goed.
Je krijgt veel meer controle over de mogelijkheden van je kaart (wat ze in het begin wel iets moeilijker te gebruiken maakt) maar verder werken ze hier uitstekend.
BIS! /me strangeloop is een groot fan en een tevreden gebruiker van de kxdrivers

Maar inderdaad, je moet EAX en A3D nog (grotendeels) missen met die drivers. Ik gebruikte hiervoor de gewone WDM-drivers (heb Win2K) - ook dan is de SBLive (mits je het goede mobo hebt) een prima kaart die precies kan wat jij wilt.
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 18:58:
Waarom dat ik playcenter gebruik?
Omdat ik alleen via playcenter cd's beluisteren kan (geloof dat het ook met mediaplayer 7 of hoger kon maar weinig zin om die crap te installeren omdat ik mediaplayer 6 gebruik om mp3's te beluisteren).
Dit begrijp ik niet helemaal. Hoe bedoel je? Bedoel je dat PlayCenter het enige programma is waarmee jij op je PC een willekeurig audio-cdtje kunt luisteren? Ik kan me dat niet voorstellen. WinAmp moet ook om kunnen gaan met Digital Extraction van je CDAudio.
Waar ik dus naar opzoek ben is een geluidskaard die het zelfde geluid geeft als een Audigy 1 met Audigy 2 drivers of gewoon Audigy 2 maar weet niet hoe die klinkt. Maar met stabiele drivers / software. Ook zal het handig zijn als deze soundcard een apparte aansluiting voor een headset heeft.
Verder: 5.1 (of 6.1 etc), EAX of A3D (etc), max. 200 euro.
Je beschrijft de SB Live 5.1 (mits je de goede chipset hebt). Die is rond de 40 of 50 euro tegenwoordig. Wat je daarbij zou kunnen doen is je SB Live 'upgraden' door de Audigy-drivers te gebruiken (daar is een topic over hier in AV, klik), maar daar krijg je misschien weer gezeik mee.

Ik heb zelf (nog) geen ervaring met Terratec maar het lijkt (gezien de meestal positieve posts erover) ook een goed alternatief. Hoewel ik me niet uit anti-Creative gevoelens op Terratec zou storten, zó erg is Creative nou ook weer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Live zie ik niet echt zitten en die drivers voor audigy 2 heb ik ook gebruikt en zelfde verhaal :-/

Winamp en cd's gaan niet. hij speelt wel af maar hoor niets :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2003 @ 20:52:

Ik heb zelf (nog) geen ervaring met Terratec maar het lijkt (gezien de meestal positieve posts erover) ook een goed alternatief. Hoewel ik me niet uit anti-Creative gevoelens op Terratec zou storten, zó erg is Creative nou ook weer niet.
En daar ben ik het in ieder geval mee eens. Maar als ik eens aan een nieuwe geluidskaart moet, dan denk ik niet dat ik een nog een Creative neem, Terrarec en Philips maken dan meer kans.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 21:05:
Live zie ik niet echt zitten
Hoezo niet? Werkt hier anders prima, zou niks anders meer willen :)
Winamp en cd's gaan niet. hij speelt wel af maar hoor niets :)
Heb je het audiokabeltje wel aangesloten :?

edit:
Zonder kabeltje kun je DAE gebruiken, dat doet Playcenter ook vandaar dat je daar wel geluid mee hebt :)
In winamp: Preferences (Ctrl+P) -> Plug-ins -> Input -> Nullsoft CD/LineIn plug-in -> Configure -> Enable digital audio extraction when possible.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 21:47 ]

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tja heb er nu al zoveel uitgeprobeerd en ben op het moment het meest tevrede met mn onboard geluid van mn nforce2 bordje

heb hier liggen
een sblive player: vrij aadig kwa hardware en specs maar zoals je weet nog baggeder kwa drivers dan je audigy
een mx300: erg goed geluidskaartje aleen ze zijn nagal opgekocht door creative dus geen drivers meer is wel het beste kaartje wat ik heb onder windows 98
een audigy:nog beter kwa hardware en specs en nog baggerder kwa drivers als de sblive en ben in het 24bit marketing truuk getrapt :(
een seismic edge philips:ook wel een goed kaartje goed geluid aleen de drivers waren ook niet je van het maar ik heb nog hoop en hij zit nog in mn pc "carmack ontwikkelt er doom3 mee dus tja dan moet er toch nog hoop zijn

al met al is mijn ervaring dat die dingen kwa hardware en specs allemaal super zijn aleen maken ze het nooit goed af kwa drivers.
Hoorde laats een sblive onder linux en zou zweren dat het een stuk helderder klonk maar ja kwa geluidskwaliteit hoef je het ook niet te doen

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik weet t niet voor die kaart, maar met mijn Live! ook gekut gehad in XP...
Wat wel hielp was de laatste driver (die downloadbaar was) van Creative te downen en na de install... XP update doen en de driver van XP eroverheen...

Dan heb je toch alle tools etc en een driver die fatsoenlijk werkt

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Wat wert er wel: Geluid doet het wel, maar kan niets configuren omdat alle programma's errors geven (bestand niet gevonden e.d.)
Ik heb zo'n beetje alle drivers geprobeerd die er waren. Maar bij allemaal het zelfde probleem. De ene keer wert dat programmatje weer niet de andere keer duurt het 2 minuten voor playcenter eindelijk is opgestart etc.
Dit probleem heb ik ook precies gehad met een audigy 2 kaartje onder win xp. Ik hoop dus dat je het zelfde probleem als mij hebt want dan ben je nu geholpen. Ik kreeg dit advies:

Windows XP:
If your PC configuration is Uniprocessor ACPI PC, try changing this to Advanced configuration and Power Interface (ACPI) PC.
Both are ACPI configurations, however, ACPI Uniprocessor PC uses so called Virtual IRQ's (IRQ's higher than 15) which can be problematic under certain circumstances.
To change this, please take the following steps:
· Select Start - Settings - Control Panel - System - Hardware - Device Manager
· Click the "+" sign next the the Computer entry
· Double-click ACPI Uniprocessor PC
· Click Driver tab and then Update Driver
· Select Install from a specific location
· Select Don't search, I will choose the driver to install
· Untick Show compatible hardware
· Select Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC
Relocating the Sound Blaster Live! to a different PCI slot or changing the IRQ priority of the slot are the only possible ways enabling the card to use another IRQ.
The resource allocation cannot be changed within the operating system

Het software probleem werd veroorzaakt doordat je soundcard op een virtueel IRQ adress zit. De drivers doen het dan wel maar de software niet. Door het bovenstaande uit te voeren "verbied" je windows dit te doen en loopt alles weer soepeltjes.

PS niet mij de schuld geven als je pc in de soep loopt :)

edit:
en 2 sec nadat ik dit getypt heb

Update driver

[ Voor 5% gewijzigd door Viva Vince op 27-06-2003 21:40 ]

Verwijderd

Waarom geen Hercules? ZIj maken echt goede kaartjes en de drivers zijn echt super. NOOIT problemen met de drivers

Verwijderd

Topicstarter
zal het is proberen tnx

en ja ik heb het kabeltje aangesloten

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Je kan dan net zo goed ACPI uitzetten, en standard computer kiezen, als je jouw pci cards etc slim indeelt heb je die virtuele IRQ's helemaal niet nodig, is meestal rotzooi en geeft bijna altijd performance loss op een onderdeel in je PC. Je kan daarna bij je Power Options weer (???) aanvinken zodat je PC gewoon normaal afsluit met het afsluiten van Windows
Pagina: 1