Word --> PDF

Pagina: 1
Acties:

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:27
Ik probeer een Word document om te zetten naar een PDF-file.
Dit gaat goed, alleen het Euro teken dat wordt een punt.
Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Welk programma gebruik je om PDF'jes te bakken, welke smaak van Windows, welke versie van Word?

offtopic:
Btw, lees aub even de FAQ voordat je verder gaat. Er staat o.a. in dat het op prijs wordt gesteld als je bij een vraag alle relevante info vermeldt en erbij zegt wat je zelf hebt geprobeerd om je probleem op te lossen. (Relevante deeplink.)

[ Voor 77% gewijzigd door CmdrKeen op 27-06-2003 10:58 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

gebruik adobe acrobat 5.0, die installeert een icoontje in word waarmee je word bestanden heel easy in pdf om kunt zetten

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Oeps, sorry.. verkeerde knopje

[ Voor 81% gewijzigd door CmdrKeen op 27-06-2003 11:12 ]

Bloed, zweet & koffie

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:24
Wat gebeurd er als je een ander lettertype gebruikt ?
En heb je al bij adobe gekeken?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• YorgoB
We gebruiken het programmatje PDF995.
We hebben Windows 2000 Pro en we hebben het geprobeerd met verschillende lettertype

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
djrenegade: weet je wel hoe duur de volledige acrobat 5.0 is? dat gebruik je niet zomaar even.

Battle.net tag

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

PDF995 gebruik ik ook. Het is een goed & gratis programma, maar je moet z'n grenzen accepteren (hey, 't is gratis). Probeer eens eDoc PDF-printer van Iteksoft. Dat is niet gratis, maar je kan wel een trial downloaden (die na derde pagina een watermark print op elke pagina) en daarmee kijken of je wél het euro-teken kan printen. Als die 't wél doet, ligt 't aan je PDF-software..
Mystery schreef op 27 June 2003 @ 11:50:
djrenegade: weet je wel hoe duur de volledige acrobat 5.0 is? dat gebruik je niet zomaar even.
EUR 359.

[ Voor 31% gewijzigd door CmdrKeen op 27-06-2003 11:52 ]

Bloed, zweet & koffie

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

(jarig!)
Zorg dat je ISO8859-15 gebruikt. Die heb je nodig on een Euro-teken te kunnen weergeven.
Mogelijk dat het programma waarmee je converteert 8859-1 o.i.d. gebruikt en die mist de ondersteuning. Met OpenOffice.org kan ik zonder problemen text naar PDF converteren, met behoud van 'alien' characters.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Ik gebruikt een combinatie van Ghostscript, Ghostview en de Adobe Postscript printer-driver. De eerste twee zijn open-source, de laatste is gratis van de Adobe-site te downloaden. Dit geheel kost mij dus helemaal niets. Vervolgens print ik een Word-document (of iets uit een ander programma, want dat kan dan evengoed) naar die Postscript-driver (met de print-to-file optie aangevinkt). Het resulterende Postscript-bestand lees ik vervolgens in met Ghostview en exporteer ik daarmee dan naar PDF-formaat. Zo krijg ik voortreffelijke PDF'jes, moet ik zeggen. En Euro-tekens werken daarmee zover ik me kan herinneren ook gewoon, hoor.

Oh, nog een (veel makkelijkere en eveneens gratis) optie is om de Word-file in de 1.1-beta-versie van OpenOffice te openen en direct vanuit OpenOffice naar PDF te converteren (er zit een PDF-knopje standaard op de iconbar bovenaan in de 1.1-beta-versie van OpenOffice, verrekte handig).

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Motown, dit is precies wat PDF995 ook doet ;)

Bloed, zweet & koffie

• YorgoB
Heeft iemand nog een aanrader?
Een freeware programmaatje om word om te zetten in PDF?
En dan liever niet zo dat er na b.v. 2 pagina's een watermerk komt.
Iemand?

[ Voor 53% gewijzigd door YorgoB op 27-06-2003 15:52 ]

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Werken de methodes van motown dan niet?

Battle.net tag

• YorgoB
Het is voor een klant van ons die niet zoveel van computers af weet.
Het makkelijkst is dus om één progje te hebben die dit kan, en niet dat de klant met verschillende programma's moet werken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En daarnaast: zoeken naar 'Word PDF', zoeken naar 'euro in PDF'. Dat levert toch al heel veel op? Ik zou zeggen: probeer even wat :Y)

Verwijderd in "Word --> PDF" eventueel i.c.m. redmon lijkt me trouwens al een hele goede oplossing :)

Edit:
YorgoB schreef op 27 June 2003 @ 16:03:
Het makkelijkst is dus om één progje te hebben die dit kan, en niet dat de klant met verschillende programma's moet werken.
zeg dat dan meteen ;)

Maar een klant klinkt commercieel, dan zullen ook veel voor thuisgebruik gratis progs niet per se gratis zijn. Een betaald stukje software is dan misschien een optie: op de lange termijn goedkoper dan een kwartier per keer aan de gang zijn om een PDF te maken. En goede, betaalde PDFwriters zijn er zat :P

[ Voor 27% gewijzigd door F_J_K op 01-07-2003 19:16 . Reden: rare typo :P ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Word to pdf werkt hier prima en is ook gratis

Verwijderd

Vergeet Word.
Gebruik (La)TeX. (Misschien even leren, maar dat loont!)

Daarmee heb je prachtresultaten, zeker ook als het om pdf gaat. Bovendien is alles gratis, wat van bv. Adobe Acrobat niet kan gezegd worden!
Omzetten van Word naar iets anders geeft -naar mijn ervaring- niks dan problemen...

Een zeer goede, aan te raden LaTeX-versie is bijvoorbeeld MiKTeX.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

via openoffice kun je dit gewoon 100% gratis doen; dus mooi via 't boekje ;)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

http://pdf.bvacom.net/index.php

Wel in het Frans, maar het is online en gratis ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 20:46:
Vergeet Word.
Gebruik (La)TeX. (Misschien even leren, maar dat loont!)
Leuk.
Maarre....
YorgoB schreef op 27 June 2003 @ 16:03:
Leer je users kennen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Oh, en als je echt een gebruikersvriendelijke optie wil: neem dan een Mac. Nee, serieus: de binnenkort te verschijnen versie van MacOS X (codenaam "Panther") zal in elk print-preview-venster een PDF-knopje (alsmede een fax-knopje) hebben. Dus dan kun je vanuit elke applicatie waarmee je kunt printen ook PDF'jes laten genereren met een klik op een button. Dat is dan ook peanuts voor de Mac, aangezien de hele GUI van MacOS X op PDF is gebaseerd. :)

Verwijderd

Acrobat 6 Professional is pas genieten :P Ik gebruik het sinds kort, is echt nog een stuk makkelijker in gebruik dan de voorgaande versies. Is wel duur, maar dan heb je ook wel wat. Om alleen word bestanden mee te converteren is dit pakket waarschijnlijk een beetje overkill...

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 19:02 ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 15:06

DUX

blijft ook nu voor Oranje

http://www.2convert.com/ kon diverse office-documenten omzetten.

Voor meer sites: klik

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• YorgoB
Sorry, ik heb een foutje gemaakt.
Ze werken met Windows 98, we willen graag werken met het progje PDF995.
Onder Windows 98 is na het conventeren van .DOC narr .PDF het euro-teken gewijzigd, en de lettertype houd hij niet vast.

Onder Windows XP werkt het wel goed.

Wie weet wat het probleem is, en wie weet he dit opgelost kan worden.
Online omzetten is geen optie.
Het lieftst met dit programma, maar dan moeten we weten waarom er wel met XP omgezet kan mworden en niet met Windows 98.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Waarschijnlijk zit er bij XP een nieuwere versie van de lettertypes met euroteken en in de oudere versie op 98 nog niet.
Kwestie van de lettertypes van 98 vervangen door die van XP.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:47
Maar dan zou je in het word document toch ook geen euro-teken zien?

Heb je al eens geprobeerd bij de advanced setting van de properties van je PDF995 printer bij Graphic -> TrueType Font dat ding op Download as Softfont te zetten? Dat levert bij mij bij lettertypeproblemen soms een beter resultaat op.
Pagina: 1