Toon posts:

Maximaal anntal mhz wat veilig is ?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vraag en ik kan het hier niet echt vinden in de search.
Ik heb een Asus geforce4 ti4400 128mb en nou wou ik vragen welke waardes ik in de bios moet geven, wie veilig zijn ! (bijvoorbeeld ga niet boven de 90 ofzo)
Afbeeldingslocatie: http://www.abc-clan.com/agp.JPG
Ik wil hem namelijk overclocken maar op 315/650 eindigt het, als ik in de bios het nummer op 70 zet dan kan ik weer 1 omhoog douwen (316/650) misschien nog wel iets meer.

Mijn vraag is eigenlijk, kan ik dit gewoon verhogen net zolang totdat i niet meer verder kan of zit ook hierbij een grens waar je liever niet boven komt ivm slijtage ?
Ik zet mijn vcore ook niet op 2,2 volt als je begrijpt wat ik bedoel ;) (ik wil niemand beledigen maar ik zelf durf dat nog niet aan, ook heb ik geen geld om het zo nieuw te kopen, dat dat even duidelijk is)
Deze ti4400 heeft toendertijd best wat gekost en ik kan niet zo een nieuwe halen :'( dus een super overclock hoeft niet maar gewoon een stabiele ;)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Volgens mij maken AGP Clock speeds geen hol uit met hoever je kan OCen (Maw: die 1Mhz was gewoon toeval :P ). Ik denk dat je beter wat aan je AGP voltage kun veranderen (ik had wel ergens opgevangen dat dat er weer uitgefilterd werd door je kaart, maar je kunt het altijd proberen.

tvw

Verwijderd

nou als ik jou was zou ik de bus snelheid gewoon origineel houden..
Als er geen buslock op zit dan gaat deze ook omhoog als je je FSB verhoogt, dus dan zou je de bus kunnen beschadigen (door te hoge clocksnelheid).. verder kun je aan het AGP slot weinig tweaken wat betreft een Radeon9700, je zou de voltage iets omhoog kunnen schroeven maar veel zin heeft het niet aangezien de kaart een direcht stroom krijgt van je voeding..

Edit: je hebt dus geen r9700, niet goed gelezen |:(
In dat geval kun je het voltage iets omhoog schroeven alhoewel je er maar weinig van zult merken..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 10:15 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://gathering.tweakers...st_messages/610591#hoever

Dat gaat ook op voor dit. Gewoon proberen, en in principe heeft het geen enkel nut :P

Dat de AGP snelheid wat hoger is betekend niet dat de kaart meer stroom krijgt, dus hij hoort niet beter te OC-en (en met die ene MHz zou ik er ook niet gelijk vanuit gaan dat het helpt).

En onthoud ook, overclocken zit altijd een risico aan, 'gewoon een stabiele' kan niemand voor je zeggen, zal je echt zelf uit moeten proberen :)

Dit topic is gesloten.