Toon posts:

Beeld word rood, aansluiting is kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu met het volgende probleem

Mijn beeld word vaak rood, als ik er een tik tegen aan geef word het weer normaal.
het probleem ligt dus aan de aansluiting zelf, niet aan de kabel.
Ik heb dit al eens geprobeert te fixen door door alles eens goed aan te drukken, het heeft een hele tijd goed gewerkt maar het probleem is echter weer terug gekomen.
Om dit goed op te lossen kan ik er natuurlijk een lading soldeertin over heen pleuren, maar dat word een drama, want ik kan er haast niet bij.

Er zitten nog een paar aansluitingen op m'n beeldscherm (V, H/HV, B, G/SYNC, en R)

Wat zijn dit voor kabels en kan ik ze gebruiken inplaats van de normale aansluiting ?
Als dat kan, welke moet ik dan hebben en waar zijn ze te koop?

(ik heb een iiyama vision master 17)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 21:40:

Er zitten nog een paar aansluitingen op m'n beeldscherm (V, H/HV, B, G/SYNC, en R)

Wat zijn dit voor kabels en kan ik ze gebruiken inplaats van de normale aansluiting ?
Als dat kan, welke moet ik dan hebben en waar zijn ze te koop?
Jazeker kun je deze gebruiken. Het zal gaan om een BNC aansluiting, en bij de betere computerzaak moet je deze BNC kabels wel kunnen kopen. Ik gebruik zelf ook zo'n kabel, en ben er erg tevreden over. :) Helaas kosten goede kabels ook een paar centen...

Als je in de Tweakers.net Pricewatch zoekt naar BNC monitor kabels, dan vindt je ze wel :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De aansluiting aan de achterkant van de monitor is dus brak? Solderen kan dan idd. De aansluiting die jij bedoelt is de BNC-aansluiting, die kan je idd ook gebruiken, alleen dan heb je wel weer een andere kabel nodig (heel verassend, een BNC-kabel). Alles over BNC kan je trouwens ook in de VB-Faq vinden :)

/Cheatah.. doe es niet zo snel wezen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Pollewob op 26-06-2003 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah, mooi zo ik zal dan eens bij de plaatselijke computerboer aankloppen voor zo'n kabeltje.

bedankt voor de hulp!