Toon posts:

[RedHat 9] Poweroff = niet poweoff, CTRL-ALT-Backspace wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Loop al een poosje te zoeken (ook in de search) wat dit kan zijn...

Poweroff = niet poweoff, maar alleen hd-spin down
CTRL-ALT-Backspace wel... en per direct...

Denk zelf iets met apmd... ?

Nou wil ik de eerste wel poweroff te laten geven, echt CTRL-ALT-Backspace totaal uitschakelen...

Iemand enig idee?

(Kernel configureren geen meer idee hoe dat ook weer moest :), en blijft die na een upgrade met up2date eigenlijk wel gelijk?)

mbrd: ASRock PE Pro HT
Linux: Red Hat 9 met laatste kernel geladen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 22:26 ]

Verwijderd

Check je bios. CTRL-ALT-BS kan in het BIOS geconfigureerd zijn om je systeem af te sluiten. Er is hier dacht ik al eens een topic over geweest.

////Edit gevonden: X ramt zo mn systeem uit?

////toevoeging: als het goed is heeft de Redhat systeemkern standaard APM meegebakken gekregen. Als dit niet werkt kan het zijn dat ook op dit gebied je BIOS niet juist is geconfigureerd, of dat je BIOS een heel ander systeem gebruikt voor power off, namelijk ACPI. In dat geval zal APM niet werken en moet je toch echt zelf je systeemkern gaan leren bakken. ('s Nie moeilijk hoor.) ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 21:23 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:06
Ik moest er direct aan denken toen ik dit topic zag, en idd: je haalt mijn oude topic omhoog :P

Heb het probleem inmiddels weer. Start je systeem maar es op, en direct bij het voorbijgaan van je POST ram je es op CTRL+ALT+BS: POEF, uit.

Volgens mijn ECS boekje moet er een jumper op het moederbord zitten, zal er eens even naar zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
iid... CTRL-ALT-BACKSPACE ook het geval direct bij booten... stom dat als je naar M$Win boot het dan ineens wordt uitgeschakeld... Ga het boekje daarvoor er maar eens bijpakken... no BIOS option iig...

Wat betreft uitschakelen door Red Hat 9... De HD schakeld dus wel auto uit, maar het systeem blijft daarna gewoon aan... onder Win slaat de bak wel gewoon netjes uit...
Dan gaan we maar eens uitzoeken hoe ik ook al weer een systeemkerneltje bakte.... (da's alweer een hele poos terug :)

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 08:52
Heb je de apm module wel geladen?