Ik ben net wat aan't prutsen met FreeBSD, had ik een X sessie gedaan naar mn server, net zoals ik dat normaal met Debian doe. Aangezien ik alles nog met de VGA driver doe omdat mn videokaart nog niet goed ondersteund is (moet nog ff kijken of ik het 2D deel van de Kyro2 aan de praat kan krijgen), ram ik op CTRL+ALT+BACKSPACE.
Bam, hele systeem uit. Geen shutdown en nix, direct uit.
Raar zou je zeggen, foutje, gebeurt een keer of je maakt een configuratie fout. Wat ik nog vager vind: gisteren had ik Knoppix gestart, deed ik precies hetzelfde, en gebeurde ook hetzelfde, terwijl ik normaal op dat systeem met Debian gewoon met CTRL+ALT+BACKSPACE weer op de console kom en een halt kan geven.
Iemand die weet hoe dit komt? Ligt het aan de videokaart die niet gediend is van vesa of vga drivers?
Bam, hele systeem uit. Geen shutdown en nix, direct uit.
Raar zou je zeggen, foutje, gebeurt een keer of je maakt een configuratie fout. Wat ik nog vager vind: gisteren had ik Knoppix gestart, deed ik precies hetzelfde, en gebeurde ook hetzelfde, terwijl ik normaal op dat systeem met Debian gewoon met CTRL+ALT+BACKSPACE weer op de console kom en een halt kan geven.
Iemand die weet hoe dit komt? Ligt het aan de videokaart die niet gediend is van vesa of vga drivers?