X ramt zo mn systeem uit?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:57
Ik ben net wat aan't prutsen met FreeBSD, had ik een X sessie gedaan naar mn server, net zoals ik dat normaal met Debian doe. Aangezien ik alles nog met de VGA driver doe omdat mn videokaart nog niet goed ondersteund is (moet nog ff kijken of ik het 2D deel van de Kyro2 aan de praat kan krijgen), ram ik op CTRL+ALT+BACKSPACE.
Bam, hele systeem uit. Geen shutdown en nix, direct uit.

Raar zou je zeggen, foutje, gebeurt een keer of je maakt een configuratie fout. Wat ik nog vager vind: gisteren had ik Knoppix gestart, deed ik precies hetzelfde, en gebeurde ook hetzelfde, terwijl ik normaal op dat systeem met Debian gewoon met CTRL+ALT+BACKSPACE weer op de console kom en een halt kan geven.

Iemand die weet hoe dit komt? Ligt het aan de videokaart die niet gediend is van vesa of vga drivers?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Dus je doet C-A-BS, en dan valt het hele systeem onmiddelijk uit? Gewoon alsof iemand de stekker eruit trekt?

In Debian, gebruikte je daar de VGA driver? Welke driver gebruikte Knoppix?

• _JGC_
In Debian gebruikte ik de powervr driver van www.powervr.com
In Knoppix werd de Vesa driver gebruikt, en omdat die in FreeBSD een Signal 11 gaf, heb ik daar de VGA driver ff gebruikt.

Nu komt het vreemdste:
Omdat ik erachter kwam dat de Kyro2 helemaal nix kan in BSD, heb ik mijn Savage4 er maar weer in gezet. X instellen, was nog wat vergeten, geloof de modelines ofzo, want kreeg geen beeld. Op dat moment als gewone user X opgestart. Ik ram op C-A-BS: UIT!

• _JGC_
LOL :D :D 8)7

Voor iedereen die zich afvraagt waarom C-A-BS het hele systeem uitzet: Kijk eens in je BIOS :D

FreeBSD was nog niet eens door de bootmanager, ikke het niet laten kunnen om die combinatie in te drukken: BAM! ook dood.

Computer weer aan, ding was de POST nog niet voorbij, combinatie indrukken: BAM! dood :D

Ik in BIOS, powermanagement setup: Assign hotkey to: Poweroff
En ik maar denken dat hotkey de powerbutton op het toetsenbord was. Help opvragen: "Controls where to assign the hotkey (C-A-BS) to"

Edit: in het geval van de K7S6A moet je ook nog ff die jumper voor keyboard poweron op 2-3 zetten, anders luistert ie nog steeds naar de hotkey :P

[ Voor 14% gewijzigd door _JGC_ op 25-12-2002 18:44 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

:D

Mijn computer kan dat niet... Ik weet niet of ik nu moet huilen of dansen :P

Had je in Debian dan apm of acpi spul geladen, of sloot je X daar nooit af met C-A-BS?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 21:34

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

als je op een andere manier X killt en weer herstart (C-A-F1 --> login --> killall X (en evt startx)), gaat het dan ook: KLIK... pzzzzt! uit!!! :X ??? :? Anders zou ik toch eens gaan zoeken naar iets van een BIOS-hotkey-achtig iets... :? 8)7

Launching containers into space

• _JGC_
deadinspace schreef op 25 december 2002 @ 23:32:
:D

Mijn computer kan dat niet... Ik weet niet of ik nu moet huilen of dansen :P

Had je in Debian dan apm of acpi spul geladen, of sloot je X daar nooit af met C-A-BS?
In debian had ik Acpi processor en system support in mn kernel, kan best zijn dat de kernel dat ding toen wel afving. Daarom vond ik het ook zo vreemd dat Knoppix en FBSD wel doodgingen en mn Debian installatie niet :D

En dat killen deed ik dagelijks: 's morgens inloggen, "X -query gateway -dpi 75" en 's avond C-A-BS en dan een halt.
Pagina: 1