[speedtouch 510v4] geen telnet/webconfig*

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:12
Ik heb hier een speedtouch 510v4 staan die zo om de 2 weken niet meer te bereiken is. Mijn internet werkt echter wel. Ik probeer in te loggen met internet explorer en telnet naar http://speedtouch en http://10.0.0.138, beide werkt niet. Ik wil inloggen om te kijken hoeveel data verkeer er geweest is e.d. De router opnieuw opstarten is een oplossing, dan doet ie t weer 2 weken en dan begint t weer opnieuw.

De router resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw configureren is geen oplossing, dat heb ik 2 keer gedaan. Het is niet echt een probleem maar vind het toch raar dat ie na 2 weken niet meer reageert. Ik krijg de volgende melding ; De pagina kan niet worden weergegeven, met onderaan; Kan de server niet vinden of DNS-fout. Op ping reageert ie wel trouwens.

Iemand een ideetje?

[ Voor 8% gewijzigd door marccom op 26-06-2003 22:25 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukt een verbinding met Telnet? en dan niet met HTTP maar:

telnet://10.0.0.138/

en ftp://10.0.0.138/?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
als ik telnet://10.0.0.138/ doe krijg ik het volgende te zien;

Session 1 in use by '' on 10.0.0.152:2613
Session 2 in use by '' on 10.0.0.152:2619

Hit Return to list sessions & scan for a free one
Or type the number of the session you want to kill

als ik ftp://10.0.0.138/? doe zegt ie na een hele tijd zoeken kan de pagina niet vinden. >>> ik krijg trouwens wel een inlogscherm eerst maar daarna gebeurd er niks meer... ehm dat werkt nu ook niet meer, krijg een melding; kan geen toegang tot deze map krijgen

[ Voor 29% gewijzigd door marccom op 26-06-2003 16:27 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik dus ook, ik wacht dit topic rustig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat jij 10.0.0.152 bent??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

standaard ben je 10.0.0.151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Ja, hij begint met 10.0.0.150, mn notebook, 10.0.0.151 is mn broertje's pc, 10.0.0.152 ben ik, 10.0.0.153 is een andere oude pc die niet zo veel meer gebruikt wordt. via allen is de ST niet te bereiken

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

Stewie!

Keen must die!

nieuwe firmware? je kan btw ook ftpen naar dat ding?
Lekker topictitel B) Effe probs aangeven daarin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 14:38

raswic

It is I

Dit komt mij ook enigzins bekent voor, maar dan net een tikkie anders.
Ik heb een servertje draaien die van buiten ook bereikbaar is. Ik had dus netjes portforwarding ingesteld en dat werktje.
MAAR... (en nu komt het), iedere twee weken waren mijn portforwarding regeltjes weg.
Ik dus steeds opnieuw instellen, waarschijnlijk "reboot/reload" dat ding steeds zichzelf.
De rest (NAT/DHCP etc) deed het nog wel.
Ik had een keer de instellingen opgeslagen en die heb ik opnieuw in de modem geladen. Toen ik dat probeerde kreeg ik een aantal foutmeldingen.
Juist, precies die portforward regeltjes. Nadat ik die regeltjes had gecorrigeerd werkte het wel (geen foutmeldingen meer).

Weer terug bij de originele vraag: Waarschijnlijk staat er iets bij je instellingen in je ipadress table niet goed.

Dit is wat ik daar heb staan op de 10.0.0.138 regel:
Intf: eth0
Address/Netmask: 10.0.0.138/8
Type: Extra
Translation: None

Ik kan alleen dat "Session in use" niet plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door raswic op 26-06-2003 22:05 . Reden: Ip was idd 10.0.0.152 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Ja sorry... :X ik heb al een verandering aangevraagd... (maar nog geen reaktie...)Kwam daar net achter nadat ik dat postte.

Ik kan hem niet bereiken via ftp, hij is al de hele middag bezig met verbinding zoeken. Zou het de software zijn die vast staat ofzo? :? Ik heb tot nu toe nog wel internetverbinding. :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marccom schreef op 26 June 2003 @ 21:14:
Ja sorry... :X ik heb al een verandering aangevraagd... (maar nog geen reaktie...)Kwam daar net achter nadat ik dat postte.

Ik kan hem niet bereiken via ftp, hij is al de hele middag bezig met verbinding zoeken. Zou het de software zijn die vast staat ofzo? :? Ik heb tot nu toe nog wel internetverbinding. :)
CHeck reactie van raswic, flush anders je tables (hmmm via Telnet :|)

Reset je modem, controleer wat raswic heeft gezegt, en flush eventueel je NAt tables, en router tables.

Succes er mee!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marccom schreef op 26 juni 2003 @ 16:22:
als ik telnet://10.0.0.138/ doe krijg ik het volgende te zien;

Session 1 in use by '' on 10.0.0.152:2613
Session 2 in use by '' on 10.0.0.152:2619

Hit Return to list sessions & scan for a free one
Or type the number of the session you want to kill

als ik ftp://10.0.0.138/? doe zegt ie na een hele tijd zoeken kan de pagina niet vinden. >>> ik krijg trouwens wel een inlogscherm eerst maar daarna gebeurd er niks meer... ehm dat werkt nu ook niet meer, krijg een melding; kan geen toegang tot deze map krijgen
Hmmm port 2613:
I've come to that conclusion because even though port 2613 is a "well known port", it seems to me to be a very obscure port to try to gain access to. The port itself is something to do with the SMNTUBootstrap (what ever that is), but I can't find any information on it anywhere on the web.

Interestingly enough, port 2613 is mentioned in posts in the tw.bbs.comp.hacker newsgroup and in the alt.hackers.malicious newsgroup. I haven't had any repeat attacks since, so I guess Tuesday nights attack was just a one off - and my machine just happened to be the unlucky one in the firing line.
bron: http://www.gaznet.au.com/archives/2003_02_23_index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
ik heb niks aan de configuratie gedaan, alleen 2 entrys gemaakt voor msn, verder niks aan verandert, lijkt me sterk dat dat het probleem is... [digidude] ik heb mn routing table en nat table al ververst... tijdens de reset, alleen dat werkt dus niet :( vanavond reboot ik m ff om te kijken of ik dit tegenkom:

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
even een firewall test gedaan via www.grc.com en daar zijn al mijn poorten STEALTH.

Zou mijn ST dan via internet gehacked zijn?Wat wil een hacker daarmee bereiken dan :? er is niks te halen bij mij :)

[ Voor 6% gewijzigd door marccom op 26-06-2003 22:19 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marccom schreef op 26 June 2003 @ 21:52:
ik heb niks aan de configuratie gedaan, alleen 2 entrys gemaakt voor msn, verder niks aan verandert, lijkt me sterk dat dat het probleem is... [digidude] ik heb mn routing table en nat table al ververst... tijdens de reset, alleen dat werkt dus niet :( vanavond reboot ik m ff om te kijken of ik dit tegenkom:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koni2dsl/natflush.png
Let wel op: Bij mij maakte hij voor FTP geen Nat entry meer aan :S ik kon geen LIST meer opvragen van de FTP server. Na (normale) reset werkte het weer...
(Let ook op dat je de NAT table er niet uitgooit als je een paar leuke downloads hebt lopen ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
resetje gegeven en een of ander nieuw installatie programma gedownload bij speedtouch.com, kan hem nu weer bereiken, zegt zelf dat er een nieuwe configuratie is iig... hoop t over 2 weken nog te kunnen :/

[digidude] hoe had ik mn NAT table moeten flushen als ik geen verbinding kreeg... :?

[ Voor 18% gewijzigd door marccom op 27-06-2003 19:04 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marccom schreef op 27 June 2003 @ 19:03:
resetje gegeven en een of ander nieuw installatie programma gedownload bij speedtouch.com, kan hem nu weer bereiken, zegt zelf dat er een nieuwe configuratie is iig... hoop t over 2 weken nog te kunnen :/

[digidude] hoe had ik mn NAT table moeten flushen als ik geen verbinding kreeg... :?
Zoals ik zei: Eerst je modemert resetten, en dan flushen (NAT instellingen en tabellen onthoud ie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Volgens mij gebruiken jullie allemaal uPNP in dat modem en ik denk dat het daar ook mis gaat. Zoek eens op internet hoe je Upnp uit kan zetten.

En kijk eens wat er dan gebeurt.

Met Upnp mag je pc namelijk dat nat instellingen van je modem aanpassen. En ik vraag me af hoe best dat werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door raymonvdm op 27-06-2003 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Na een tijdje vakantie en mensen die er aan hebben gezeten hier in huis :( heeft ie tot nu toe geen uptime hoger kunnen halen dan 7 dagen :'( . Iedereen geinstrueerd dat ze er AF moeten blijven, das gelukt :) maar nu het volgende... de uptime zou vandaag 8 of 9 dagen moeten zijn en weer crasht het ding. De webinterface is weer niet bereikbaar en via telnet kan ik er ook niet inkomen.

iemand ervaring hiermee? Als dit nog langer duurt ga ik hccnet maar is bellen want het is niet de eerste keer dat ik met hetzelfde probleem zit :(

nog mooier; ik kan hem nu niet eens meer pingen... terwijl ik wel internet heb :? vaag :X (ehm... pingen... naar 10.0.0.138 gaat het wel maar niet naar "speedtouch") er is niks aan de configuratie gewijzigd de afgelopen tijd.

[ Voor 20% gewijzigd door marccom op 06-09-2003 00:28 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
SpeedTouch helpdesk maar even gemaild. Nette snelle reaktie trouwens :) . ff config filetje mailen en ze zouden het verder uitzoeken. Ik heb inmiddels gevonden hoe ik dat upnp gebeuren uit kan schakelen maar wat zijn de nadelen hiervan?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Toch best vreemd dat mijn probleem spontaan zichzelf heeft opgelost!Heb inmiddels een uptime van 39 dagen zónder problemen :) geen veranderingen gedaan aan de instellingen etc. Heb hier 4 pc's staan waarvan 1 beneden staat en nu deze opnieuw geinstalleerd is heb ik geen problemen meer met die ST :?

Zie nu af en toe bij mn netwerkverbinding een icoontje van internet gateway oid maar dit is maar heel af en toe. Iemand een idee hoe dit gekomen is en wat het nut hiervan is? Vind het wel vreemd dat het maar af en toe er bij staat maar goed, het werkt nu weer naar behoren en hoop dat ook zo te houden :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:22
ik heb precies hetzelfde probleem gehad, met dezelfde router.

Daarna heb ik mijn firmware geupgraded en nu nergens meer last van.

ik heb nu versie 4.2.3.0.0
Bestand LLT6AA4.230

Deze firmware stond toen niet op de website van speedtouch, er was toen hier een topic over, en daar stond de link ook vermeldt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Zolang die het doet zoals die nu het nu doet blijf ik maar van de firmware af ;) hij doet het nu dus ik ga niet het risico nemen dat ik straks weer nieuwe problemen erbij krijg :) (volgens mij zijn ze gevoelig...)

dit staat nu in de setup pagina;

System Software

Item Description
Version 4.0.0.9.0

File LLT6AA4.0090

Board type ADNT-Q

Weet niet wat jou bevindingen verder zijn mbt deze nieuwere firmware (extra/verbeterde functionaliteiten enz)?

Wil dat topic wel even lezen maar de search doet nog weinig :(

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
informatief topic! thanx! ben dus niet de enige met problemen 8) Zal is kijken of het toch wat is om dat ding te upgraden naar die nieuwe versie. weg uptime van bijna 40 dagen :'( maarja als deze versie wellicht beter is? Is het eventueel mogelijk om de originele firmware weer te uploaden mocht het toch niet bevallen? Hoe zit dit eigenlijk met de garantie verder aangezien het imo geen officiele update is of niet?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch gewoon weer je oude firmware erop zetten!? Tenzij dat niet meer gaat natuurlijk, maar dan kunnen ze dat ook niet checken ;)

Verder doet de firmware upgrade wonderen, moeten de mensen zeker doen(op eigen risico)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Firmware geupgrade :) wel ff wennen aan deze nieuwe indeling! Ook Dr SpeedTouch vind ik wel een makkelijk programmatje! De eerste keer dat ik hem geupgrade had stopte de webinterface er na 2 dagen alweer mee... maar goed, alles teruggezet naar de originele fabrieksinstellingen, de upgrade uitgevoerd en daarna pas (opnieuw)geconfigureerd en nu lijkt het er op dat ie het nu weer goed doet! Waarschijnlijk vond ie het oude user.ini bestandje niet zo leuk denk ik. Kom alleen nog 1 dingetje tegen in de advanced - diagnostics optie. Hier staat het volgende;

IP Connectivity
Ping Address = 195.190.240.201
Ping Address Description = Remote peer IP address (DNS was not reachable)
Ping Packetsize (in bytes) = 20

Dit adres reageert hiervandaan niet op ping e.d.. Weet niet waar dit voor nodig is eigenlijk of is het een soort zelftest adres ofzo? Verder wel geinig die statistieken, is wel een verbetering tov de oude firmwareversie! Systemlog is ook wel apart, leuk om te zien dat de KPN de snelheid had verhoogd!

Zie trouwens nu dat als ik op het linkse icoontje achter " IP Connectivity " druk dat er dan boven in dit komt te staan; Connection 'pppoa_pppoa' checked on IP connectivity : ping test failed! Geen idee waar het voor is, volgens mij werkt alles verder goed. Iemand een ideetje :?

[ Voor 12% gewijzigd door marccom op 12-11-2003 10:02 . Reden: foutmelding toegevoegd ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
marccom schreef op 12 november 2003 @ 09:58:

IP Connectivity
Ping Address = 195.190.240.201
Ping Address Description = Remote peer IP address (DNS was not reachable)
Ping Packetsize (in bytes) = 20

Dit adres reageert hiervandaan niet op ping e.d.. Weet niet waar dit voor nodig is eigenlijk of is het een soort zelftest adres ofzo? Zie trouwens nu dat als ik op het linkse icoontje achter " IP Connectivity " druk dat er dan boven in dit komt te staan; Connection 'pppoa_pppoa' checked on IP connectivity : ping test failed! Geen idee waar het voor is, volgens mij werkt alles verder goed. Iemand een ideetje :?
Niemand?!

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je modem is een ook een firewall dus die reageerd niet op pings. Je bent dus zgenaamd stealth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Ja ok, maar wat ik er zo is uit begrijp is het een soort test ipadres om de IP verbinding te testen. Ook pingen vanuit windows gaat niet naar dit IP adres, terwijl het met andere nummers wel goed gaat. Is dit een foutje in de firmware ofzo? Degene met ook dezelfde Speedtouch/firmware, staat daar dan ook deze melding?

Whoop!

Pagina: 1