[notebook]Acer Travelmate WLAN Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Vriendjes en vriendinnetjes, ik heb een vaag probleem met de WLAN kaart in mijn TravelMate 800Cli. Ik denk dat het beter is een apart topic te openen dan het in het grote topic te gooien, maar als dat een foute inschatting is, alvast mijn excuses.

Ik heb Windows Server 2003, Standard edition draaien. SQL Server erop, stuk of 20 .NET sites, draait allemaal als een zonnetje.

Toen ik het ding installeerde, had ik van de Acer site de XP driver gepakt, en ondanks dat die driver zo brak is (je moet bij de eigenschappen van de NIC de SSID en de WEP inschakelen ipv bij de verbinding), werkte het thuis perfect met mijn SiteCom Wireless Router.

Nou had ik de laptop teruggegeven aan mijn baas, hij heeft een 802.11b Linksys Wireless Router gekocht, en ik mocht weer langs komen om het allemaal te installeren. Router ingesteld, zijn desktop PC heeft nu ook een Wireless kaartje, en dat werkt perfect..

Maarrr, ik krijg geen WLAN meer aan de praat op de laptop. Ook zonder WEP en MAC control niet... En het leuke is, thuis krijg ik het ook niet meer voor elkaar.

Ik denk dat het probleem optreedt op het moment dat ik iets in de instellingen van de NIC verander, en ik klik op OK, dan krijg ik een dialog box met als titel 'W20NCPA' en als inhoud 'Invalid Device Instance ID passed to this function'. Dit is de exacte foutmelding, en er is NIETS over te vinden met Google of met Altavista. Waarschijnlijk slaat ie dan ook deze veranderde instellingen niet op.. Who knows..

Het kaartje is de 'Intel® PRO/Wireless 2100 LAN Mini PCI adapter'.

Ik heb de driver opnieuw geïnstalleerd, versie 1.0.28.2, van de Acer site, en ik heb van een of andere NEC support site nog een versie 1.1.50.x geprobeerd, maar allemaal hetzelfde resultaat.

Driver gedeïnstalleerd, registry nagelopen of er nog iets te vinden was, toen weer opnieuw, ook geen resultaat.

Mijn aller-aller-laatste oplossing is een re-install, maar ik ben er zoo lang mee bezig geweest om deze installatie zo te krijgen.. sql server, websites, policies, permissies, etc.. Dus ik wil er alles aan doen om dat te voorkomen.

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen om het probleem op te lossen?

[ Voor 6% gewijzigd door axis op 26-06-2003 09:31 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 16:51

Tubbietje

Illegaal!

Probeer anders eens de nieuwere LAN driver van Dell... die heb ik ook op mijn Acer TM 800LCi geïnstalleerd.

Trouwens voor alle mensen met de Acer TM 800 die vertragingen en schokkerige muis bewegingen krijgen als ze wireless LAN aanzetten... kijk eerst eens of er in huis van die draadloze kastjes aanwezig zijn en aanstaan om de vervinding van de computer bijv. draadloos naar de tv verzenden. Dit geeft een enorme storing op de laptop zodat er niet meer mee te werken valt.

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Learn something new every day.

• axis
Tarod schreef op 26 June 2003 @ 10:09:
Probeer anders eens de nieuwere LAN driver van Dell... die heb ik ook op mijn Acer TM 800LCi geïnstalleerd.
[knip]
aha, da's een goeie!

Release Title: Network: Intel (R) Pro/Wireless 2100 LAN miniPCI Adapter, Driver, Windows 2000, Windows XP, Multi Language, Inspiron 500m, Latitude D500, v.2.0.28.2, A00
Release Date: 4/17/2003
Category: Network Drivers

Aha, da's al versie 2.0!!

directe link: ftp://143.166.224.204/network/R57254.EXE

[ Voor 7% gewijzigd door axis op 26-06-2003 15:14 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
nondesjeng.. er staat wel versie twee, maar het blijft een antieke versie.. nu heb ik op de toshiba site versie 1.1.6.0 gedownload, maar nog steeds hetzelfde probleem.. ik zie de bui al weer hangen..

De intel proset 7.0 installeren schijnt ook te helpen. Ik heb van de toshiba site deze software gedownload voor windows 2000 (was geen XP versie), maar die gaat lopen zeiken dat ik maar de 64-bit versie moet hebben voor mijn 64-bit OS. Grrr... Heb toch echt de 32-bit versie van 2003.

[ Voor 5% gewijzigd door axis op 26-06-2003 19:01 ]

• axis
*kick*

• axis
And the story continues.. losse 54Mbit kaart van 3Com prik ik erin, drivertje van cd plukken, en hij werkt als een zonnetje, maar ik wil natuurlijk nog steeds die minipci kaart aan de gang krijgen onder Windows Server 2003.

Ik heb nu v. 1.2.1.1, die ziet er ook nog zo antiek uit. (en doet precies hetzelfde), daarna van dell de v. 1.2.0.56, en raad eens wat? Doe doet ook niets. Kan geen netwerken scannen, etc, etc. En krijg weer die foutmelding als ik instellingen bevestig.

De proset utils die erbij zitten installeren nog steeds niet omdat ik een 64-bit OS zou hebben. NOT..

Ze zeggen ook dat ze alleen 2k en XP ondersteunen, ik heb ook nog nergens iets gezien voor 2k3.. Iemand dit kaartje aan de praat onder Windows Server 2003?

Pagina: 1