Verwijderd

Topicstarter
OK, blijkbaar had ik de vorige vraag per ongeluk gepost zonder meer info, en terwijl ik extra informatie aan het toevoegen was kon ik die niet meer posten!!!!

Anyway: ik zou graag willen weten wat het beste player is voor mij van die 2. Ik had al de info op deze webboard nagelezen, maar twijfel nog.

Zeer belangrijk voor mij is:

- geluidkwaliteit

- scan en resume functie in mp3 tracks (ik luister veel naar audiobooks)

- mogelijkheid om ooit de batterij te kunnen vervangen zonder de player te moeten opsturen of zo

- mogelijkheid om het aan een DVD home theater te koppelen (geluidskwaliteit moet natuurlijk goed blijven)

- batterijen moeten minstens 10 uur aan 1 stuk door stroom kunnen geven

- batterijen moeten kunnen opladen zonder extra lader (in de spelers zelf)

- backlight

Redelijk belangrijk:

- firmware upgradable

- mogelijkheid om HD als removeable storage te gebruiken

- random playback van mp3's van slechts een paar folders (dus bv. alleen de folders met muziek en niet de audiobooks)

- goeie schokbestendigheid

- stevige unit

- niet te groot

Leuke extra's:

- prijs. Een Iriver HD speler koop ik niet want die prijs is VEEL te hoog. Maar prijsverschillen tot 15-20 % vind ik niet erg

- mogelijkheid om later eventueel de HD te vervangen door een grotere

- audio via audio in direct opnemen in MP3 (kwaliteit moet hier goed blijven!!! Dus Lame of Frauenhoffer kwaliteit en geen Xing of Blade)

Totaal niet belanrijk:

- Radio

Als er andere betere players dan de Zen of Xclef, mag je dat natuurlijk ook vermelden ;)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 08:43

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je em als Removable HD wilt gebruiken valt de Zen al af, dees is daar niet geschikt voor. Ik vind trouwens zelf persoonlijk de meerprijs van de Zen niks waard tegenover wat de Xclef allemaal biedt. De Xclef bevat zelfs meer functies, maar de Zen is denk ik weer beter als standalone speler te gebruiken door de line-out die de HD-500 niet heeft.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, Zen valt inderdaad af. Dus is er alleen nog Xclef. Maar ik vindt het wel belangrijk om die goed te kunnen aansluiten op een geluidinstallatie :-(

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Beide units presteren goed, hoewel ik de HD-500 zelf nog niet gehoord heb (komt nog wel). De geluidskwaliteit van de Zen is iig zeer de moeite waard IMHO (maar andere mensen denken hier anders over, en dat is hun goed recht).
- scan en resume functie in mp3 tracks (ik luister veel naar audiobooks)
De HD-500 heeft een intro-scanmode... De Zen ondersteunt minder playmodes wat dat betreft. Resume zal bij allebei wel goed zitten.
- mogelijkheid om ooit de batterij te kunnen vervangen zonder de player te moeten opsturen of zo
Officieel ontkom je er niet aan om de batterij op te sturen, maar het is met een beetje handigheid bij beide units zelf op te lossen, mocht het moment aanbreken.
- mogelijkheid om het aan een DVD home theater te koppelen (geluidskwaliteit moet natuurlijk goed blijven)
Voor input- of output? Zen kan je enkel output bieden, de X-Clef kan je spullekes ook encoden. Beide hebben helaas geen digitale output (maar das ook meer een echte high-end feature) dus je zult het met je analoge koptelefoon-uitgang moeten doen.
- batterijen moeten minstens 10 uur aan 1 stuk door stroom kunnen geven
No problemo voor beide units, mits normaal gebruikt. X-Clef schijnt zelf zuiniger te zijn dan verwacht (12 uur opgegeven, 17 uur gehaald in review van wwillem).
- batterijen moeten kunnen opladen zonder extra lader (in de spelers zelf)
Buuh? Via USB ofzo? Ehrm... Weet ik eik niet zo uit mn hoofd. Ik meende dat de X-Clef wel oplaadde via USB, van de Zen weet ik het niet echt zeker daar deze twee interface-versies heeft.
- backlight
Doublecheck. Indigo blue voor beide.
Redelijk belangrijk:

- firmware upgradable
Hier zit je met de X-Clef nog ff onzeker. Het ding is wel fw-upgradeable, maar omdat X-Clef een nog vrij onbekend en vooral Koreaans bedrijf is, zullen we moeten afwachten hoe vaak en accurraat ze van deze mogelijkheid gebruik gaan maken.

De Zen is prima fw-upgradeable, maar werkt imo niet erg lekker met de meegeleverde software. In de nieuwe fw zit overigens wel iets heel goeds: scrollende titelnamen tijdens het zoeken. Dit heeft de iPod ook nodig!
- mogelijkheid om HD als removeable storage te gebruiken
Zen is daar minder geschikt voor dan de HD-500 (puur USB MAss Storage Device, Plug, Play en geen gezeur met media-transfers... zoekt ie allemaal lekker zelf uit).
- random playback van mp3's van slechts een paar folders (dus bv. alleen de folders met muziek en niet de audiobooks)
De HD-500 kan Playlists-on-the-fly aanmaken, zodat je daar later zelf random doorheen zapt. De Zen heeft zoiets niet.
- goeie schokbestendigheid
Beide units voldoen prima op dit gebied.
- stevige unit
Issie weer: "Zen is built like a tank". X-Clef is niet voor niets nogal zwaar en breed (wel erg slank); stevig materiaal ook. Beide units zijn zeer degelijk afaik.

Schermpje van de X-Clef is vele malen groter en geavanceerder dan dat van de Zen - en daarmee dus ook kwestbaarder.
- niet te groot
Hier wint de Zen het dan toch van de HD-500. Kijk wel ff wat je ervoor terugkrijgt, want als je broekzak een paar millimeter rekbaar is, dan kun je voor hetzelfde geldt een smallere unit met meer features erin kwijt.
Leuke extra's:

- prijs. Een Iriver HD speler koop ik niet want die prijs is VEEL te hoog. Maar prijsverschillen tot 15-20 % vind ik niet erg
Zen is in NL imho nog te duur voor wat hij biedt. In de USA is de prijs al ontzettend gedaald tov de initiale fase. De HD-500 is voor NL'se begrippen spotgoedkoop.
- mogelijkheid om later eventueel de HD te vervangen door een grotere
De handige knutselaar kan dit altijd... Zen: binnen 5 minuten naar 60 GB, X-Clef: moet ook makkelijk kunnen aangezien de manual al rept over "maximaal 137 GB".
- audio via audio in direct opnemen in MP3 (kwaliteit moet hier goed blijven!!! Dus Lame of Frauenhoffer kwaliteit en geen Xing of Blade)
Wow, das een high-end feature die je hier verlangt. Dan moet je het met de X-Clef doen... De Zen kan je zoiets niet bieden. Over de kwaliteit van de HD-500's encoding laat ik mij niet uit tot ik het zelf allemaal heb uitgeprobeerd, maar je mag van geluk spreken dat er uberhaupt zoiets op zit... voor die prijs. Als je verder gaatz oeken zal enkel de Creative NJB3 je zoiets kunnen bieden, maar das dan echt heel erg goede kwaliteit... niet erg draagbaar tho.
Als er andere betere players dan de Zen of Xclef, mag je dat natuurlijk ook vermelden ;)
Meer dan genoeg keuze.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!!! Voor mij is de Zen out. Het enige waar ik nu nog aan denk is: zo een player met je DVD home Theater verbinden, dat kan dus alleen met de uitgang van je hoofdtelefoon (audio out naar de DVD toe zodat ik muziek kan afspelen van de mp3speler met de speakers van de DVD player)? Klinkt dat dan nog een beetje goed? Of is het echt nodig om een andere uitgang op je player te hebben om aanvaardbaar geluid te krijgen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 00:16:
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!!! Voor mij is de Zen out. Het enige waar ik nu nog aan denk is: zo een player met je DVD home Theater verbinden, dat kan dus alleen met de uitgang van je hoofdtelefoon (audio out naar de DVD toe zodat ik muziek kan afspelen van de mp3speler met de speakers van de DVD player)? Klinkt dat dan nog een beetje goed? Of is het echt nodig om een andere uitgang op je player te hebben om aanvaardbaar geluid te krijgen?
Hoofdtelefoon uitgang als line-out gaat prima, gewoon het volume op 0 zetten en dan rustig omhoog doen zonder dat je de versterker laat klippen.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 16:11

BaRF

bijna kerst

damn altijd als ik die dingen van Omni lees ben ik verkocht he :D Ben jij naast cirkelredenaar ook hardware verkoper ofzo :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
BaRF schreef op 26 June 2003 @ 07:21:
damn altijd als ik die dingen van Omni lees ben ik verkocht he :D Ben jij naast cirkelredenaar ook hardware verkoper ofzo :)
Misschien een goed plan voor Omniscient om een hardwarewinkeltje te beginnen :D.

Klein detail trouwens. De Xclef laadt niet via je usb poort op. Dit zou teveel vermogen trekken denk ik zelf (of hij zou langzamer moeten opladen...). Voor je trouwens 1 van de twee spelers koopt zou ik van beide spelers een reviewtje doorlezen. Is altijd makkelijk :).
Pagina: 1