Verwijderd

Topicstarter
Het zijn de volgende vraagjes :

- In hoeverre zijn ze schokbestendig ? Ik bedoel daarmee, het is de bedoeling dat ze in mijn broekzak zitten en ik moet vrijwel constant over en weer lopen.
Is dit schadelijk voor de harddisk ? Tis maar om zeker te zijn.

- Warmte : bij zeer warm weer en een hoge vochtigheidsgraad, bij mijn dcp400 durft hij regelmatig uit te vallen als hij naar een volgend liedje gaat. Hebben harddiskbased daar ook last van. Ze hebben wel geen lens, dat weet ik wel...

- Hoe lang gaan die batterijen in reallife nu echt mee ? Mijn ervaring is dat het altijd VEEL korter is dan aangegeven.

- Endurance : ik gebruik ze wel de ganse dag door. Soms aftzetten, dan na bv een 30min-60min weer aan... Slijtage?
Kunnen die behuizingen tegen een stootje ?

Dat is voorlopig alles, khoop dat jullie me wat feedback kunnen geven.

ps. Ja ik heb alle topics hierover reeds gelezen. Daarom dat deze vragen wat meer specifiek zijn.

alvast bedankt !

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

allemaal search vragjes, maar ik ben de beroerdste niet en ik heb een ipod:

hartstikke schokbestendig, paar minuten buffer meen ik (staat vast wel op de site hoor)
warmte maakt niks uit, hooguit voor de battery life
gaat zeker 8uur mee (5gb oud model)
endurance ? de ipod kan behoorlijk wat hebben, maar regel een iskin oid, blijft ie langer mooi, en kan ietsje meer hebben

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Zijn toch speciale topics voor ^_^ ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 21:40:
Zijn toch speciale topics voor ^_^ ?
idd, sorry. Kwas verstrooit, ik had het in een bestaande topic moeten zetten.

Ik heb zoveel pro/contra's gelezen dat ik eens een verse mening wilde.
Maar het zal vooral op persoonlijke voorkeur aankomen.

Heeft er iemand de zen 20/60 gig / ipod 30gig ? De batterylife vindt ik zeer belangrijk, daar ik er zeker de ganse dag wil mee doorkomen.
Ik switch wel eens van album, volgend nummerke etc. En equaliser staat meestal op extra bass of Jazz/Blues.

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 21:32:
Het zijn de volgende vraagjes :

- In hoeverre zijn ze schokbestendig ? Ik bedoel daarmee, het is de bedoeling dat ze in mijn broekzak zitten en ik moet vrijwel constant over en weer lopen.
Is dit schadelijk voor de harddisk ? Tis maar om zeker te zijn.
Zen: 16 MB buffer. iPod (oud): 32 MB, iPod (nieuw): circa 25 minuten.

Schadelijk voor de HDD wordt het pas als je ermee gaat Yetiballen of steltlopend over de Mount Everest wilt komen. Oftewel: ze kunnen normaal loopgedrag prima hebben zonder ook maar ooit over te slaan.
- Warmte : bij zeer warm weer en een hoge vochtigheidsgraad, bij mijn dcp400 durft hij regelmatig uit te vallen als hij naar een volgend liedje gaat. Hebben harddiskbased daar ook last van. Ze hebben wel geen lens, dat weet ik wel...
Weinig tot geen last van hitte, zolang je ze maar niet in de brandende zon neerlegt terwijl je elke 2 seconden op shuffle naar een nieuw nummer zapt: dan kan de buffer het niet meer bolwerken en is het werken geblazen voor de HDD. Overall gezien: geen echt probleem als je normaal ermee omgaat.
- Hoe lang gaan die batterijen in reallife nu echt mee ? Mijn ervaring is dat het altijd VEEL korter is dan aangegeven.
Ligt puur aan je persoonlijke gadgetgebruik-gedrag: zap je vaak naar andere nummers (op de al eerder genoemde shuffle), loopt de buffer 4 keer per minuut leeg omdat je oefent voor de marathon of ben je hardhorend en zet je het ding dus standaard op volumelevel 90, dan issie sneller leeg dan aangegeven idd.

Neem voor je gemoedsrust dan maar 9 a 10 uur voor de oude iPod, 7 tot 8 uur voor de nieuwe iPod, 9 tot 10 uur voor de FireWire Zen en 10 tot 11 uur voor de USB 2.0 Zen. Houdt er ook rekening mee, dat de ingebouwde batterijen in de wat oudere versies van deze apparaten "moe" kunnen worden, en daardoor minder lang mee gaan na verloop van tijd.
- Endurance : ik gebruik ze wel de ganse dag door. Soms aftzetten, dan na bv een 30min-60min weer aan... Slijtage?
Kunnen die behuizingen tegen een stootje?
De Zen is je partner als het om slijtage gaat. "Zen is built like a tank" zeg ik dan maar; het ding is robuust als een Russische T34-tank. De iPod is vooral mooi en maakt smetvrees in mensen los, vanwege de prachtige maar oh zo gevoelige laag chroom aan de achterkant.
Dat is voorlopig alles, khoop dat jullie me wat feedback kunnen geven.
Meer Feedback kan ik je niet geven. Kijk goed, want in de openingspost staat nog een link naar een ouder topic. Je vindt er alles wat je nodig hebt en anders los je maar wat vragen op ons af aldaar.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig