Ervaring K7VMM+ V5.2C geluid

Pagina: 1
Acties:

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 22:16
Ik ga binnekort een mp3/divx pc maken. Nu zat ik eerst naar de nieuwste via epia te kijken. Dat is opzich wel een leuk ding. Maar toch redelijk prijzig. Voor hetzelfde geld heb je een mobo met duron 1300 die toch weer sneller is dan die proc van de via epia. Maar zoals je begrijp is geluid dus belangrijk. Ik zat te kijke naar dit mobo K7VMM+ V5.2C [link]http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=276[/link] Daar zit een VIA VT1611A AC'97 Audio CODEC 2 Channel geluidjes kaartje op. Ik ben benieuwt wat de ervaring van de andere tweakers is met dit geluidje. Op de via epia M10000 zit een VIA VT1616 6 channel AC'97 Codec 6 channel. Ik kan zelf ook wel verzinne dat die van de via epia beter zal zijn, maar is die van K7VMM+ V5.2C ook goed? Of kan ik er dan beter een ander geluidskaartje opzetten. (ik wil eigk zo min mogelijk pci gebruiken. Ik ga een eigen kast ervoor maken. En zomin mogelijk pci sloetn gebruiken is dan het makkelijkst.)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Geen ervaring met deze, maar zover ik weet zit het over het algemeen wel prima met onboard geluidskaarten, maar het is ook afhankelijk waar je je geluid mee gaat weergeven.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57

SpamLame

niks

Voor mp3 en internet radio is dat kaartje goed genoeg.
Verwacht echter geen "hifi" kwaliteit.
Wil je 6.1 geluid voor DVD's dan heb je een extra kaartje nodig, maar daar was je zelf ook wel achter gekomen.