Server en Netwerk statusmeldingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:51
Als deze 0 krijgt dan verdient deze al helemaal niet meer.

Overigens wil ik wel weten wat jullie eigenlijk ervan vinden, en van het 'censureren' van dergelijke reacties. (btw, Als de crew er echt niet blij mee zou zijn dan lijkt mij dat die reacties getrasht zouden moeten worden)

[ Voor 21% gewijzigd door Jesse op 25-06-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Trashen gebeurt op de frontpage maar zéér zelden. In dit soort gevallen is een reaktie normaal gesproken niet meer te modden, maar met behulp van een powermoderatie heb ik 'm naar de 0 toegezet waar ie naar mijn mening ook wel thuishoort.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:20

botoo

💀 too old to die young

... WOOOT WOOOT .... EPOX !!!
Valt bij mij in de Sux/Rulez categorie, dus imho een trolletje.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:51
offtopic:
rofl@sig botoo.
Hij is maaster, hoewel ik zelf stug windows gebruik. :+

En er is inmiddels een nieuwe .plan :)

[ Voor 33% gewijzigd door Jesse op 25-06-2003 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Jesse schreef op 25 juni 2003 @ 16:37:

Overigens wil ik wel weten wat jullie eigenlijk ervan vinden, en van het 'censureren' van dergelijke reacties. (btw, Als de crew er echt niet blij mee zou zijn dan lijkt mij dat die reacties getrasht zouden moeten worden)
het 'censureren' zou met hele grote zorg dienen te gebeuren, een reactiesysteem kan gewoonweg niet enkel en alleen toevoegende, kwaliteits-post krijgen, +1 en 0-posts zijn hierin normaal.

op basi van 'kwaliteits-normen gaan editten betekent al snel en veel werk, maar ook negatieve gevolgen, als een daling van een 'open' atmosfeer.

editten zou beperkt moeten zijn tot die posts die werkelijk illegaal zijn, links naar warez, of spam-links, of puur post-misbruik, veel smillies, en harde scheldwoorden.
hmm, die persoon postte hem op +2, misschien ook met het idee karma te verzamelen door in oude, niet meer erg actief gemodde threads te postten

zie bv ook bv zijn reactie in zijn eigen profiel
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=606405

misschien wel interessant om eens af te vragen hoe vaak er op deze manier misbruik gemaakt wordt van het modsysteem: posten in oudere threads met een +2 en dan hopen dat niemand meer mod (en zeker in de eigen gallerie-homepages zou dat erg goed mogelijk zijn)

[ Voor 21% gewijzigd door RM-rf op 25-06-2003 18:43 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=796364

Ik ben het met * botoo eens dat deze reactie verdwijnt naar de -1, en daar ook thuishoort. Ik weet niet wie de eerste PM heeft uitgevoerd, maar ik heb de reactie naar de -1 geholpen.

Het censureren gebeurt nu ook al door het modsysteem. Het is dan wel niet echt censureren te noemen, maar het kan daartoe gerekend worden tot een zekere hoogte. Wij gaan ervan uit dat het editten van een reactie meer dan genoeg is. Het trashen gebeurt pas bij doelbewuste multi-posts en -spamberichten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Robin Vreuls schreef op 25 June 2003 @ 23:32:
Ik ben het met * botoo eens dat deze reactie verdwijnt naar de -1, en daar ook thuishoort. Ik weet niet wie de eerste PM heeft uitgevoerd, maar ik heb de reactie naar de -1 geholpen.
Dat was Rennie, 4 posts terug :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

RM-rf schreef op 25 juni 2003 @ 18:35:

[...]

hmm, die persoon postte hem op +2, misschien ook met het idee karma te verzamelen door in oude, niet meer erg actief gemodde threads te postten

zie bv ook bv zijn reactie in zijn eigen profiel
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=606405

misschien wel interessant om eens af te vragen hoe vaak er op deze manier misbruik gemaakt wordt van het modsysteem: posten in oudere threads met een +2 en dan hopen dat niemand meer mod (en zeker in de eigen gallerie-homepages zou dat erg goed mogelijk zijn)
Ik heb hier in het verleden veel op gejaagd, met nog een korte opleving in het gallery introductie tijdperk. Alles beschouwend valt het wel mee. Het zijn een aantal mensen die het structureel doen, maar meestal door het modsysteem terecht gewezen worden. De galleries blijven een gevaarlijk deelgebied. Ik denk dat als het PM systeem afgetimmerd is dat een voorstel met betrekking tot verbetering van moderaties bij de galleries nuttig is.

* KeX herinnert zich nog de tijd dat het mogelijk was om een post op +4 in te zetten. :X :X

Ik noem verder geen namen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Laatst online: 09-06 14:48
KexDaFlex schreef op 26 June 2003 @ 07:55:
[...]

Ik heb hier in het verleden veel op gejaagd, met nog een korte opleving in het gallery introductie tijdperk. Alles beschouwend valt het wel mee. Het zijn een aantal mensen die het structureel doen, maar meestal door het modsysteem terecht gewezen worden. De galleries blijven een gevaarlijk deelgebied. Ik denk dat als het PM systeem afgetimmerd is dat een voorstel met betrekking tot verbetering van moderaties bij de galleries nuttig is.
Naar mijn persoonlijke mening hoeven postings in galleries niet boven de 2 te komen of mag van mij zelf het modsysteem in de galleries afgeschaft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Er is hier al vaker gelobbied voor het afschaffen van zelfs het reageren in de galleries, tot het alle reakties zonder een score er neerzetten. Er is denk ik niet echt een elegante oplossing voor momenteel. De mogelijkheid tot reageren ontnemen lijkt mij niet echt geweldig, daar staat tegenover dat je alle reacties met de hand zou moeten gaan nalopen als je er geen modsysteem op loslaat zodat een admin eventueel kan editten ofzo.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

De mogelijkheid tot reageren hoeft niet eens afgeschaft te worden, maar de mogelijkheid om de gallery reacties te modereren zou afgeschaft kunnen worden, en de scores automagisch vastpinnen op 1 lost een hoop op.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
botoo schreef op 26 June 2003 @ 09:52:
De mogelijkheid tot reageren hoeft niet eens afgeschaft te worden, maar de mogelijkheid om de gallery reacties te modereren zou afgeschaft kunnen worden, en de scores automagisch vastpinnen op 1 lost een hoop op.
dit probeerde ik dus te zeggen botoo :) dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
botoo schreef op 26 June 2003 @ 09:52:
Ok, het karmahoeren heb je dan afgeschaft. En wat doe je met beledigende opmerking, troll's/flames? Ik weet niet of het een idee is, maar misschien is er een constructie te bedenken waarin de eigenaar van het profile zelf kan aangeven welke reacties onzichtbaar zijn voor de users?

Een poster ziet dus altijd zijn eigen post, eventueel met aangave of de post ontzichtbaar is gemaakt. De eigenaar van de gallerie ziet alle reakties en kan met een checkbox oid aangeven of de reaktie voor iedereen zichtbaar moet zijn, of alleen voor zichzelf. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Lijkt me sim-pel om de 'eigenaar' van de betreffende gallery de reacties te kunnen laten trashen (zoiets kan toch al?)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Ik meende van niet :?
Je kunt wel het reageren compleet in- of uitschakelen maar verwijderen gaat geloof ik niet. Afgezien daarvan vind ik verwijderen niet zo'n geweldig idee. Als je ze ontzichtbaar maakt kun je eventueel nog een admin inschakelen bij een zware persoonlijke aanval oid. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
je kan het verwijderen, de optie''trash messages'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Renegade schreef op 26 June 2003 @ 10:49:
Ik meende van niet :?
Je kunt wel het reageren compleet in- of uitschakelen maar verwijderen gaat geloof ik niet. Afgezien daarvan vind ik verwijderen niet zo'n geweldig idee. Als je ze ontzichtbaar maakt kun je eventueel nog een admin inschakelen bij een zware persoonlijke aanval oid. :)
Admin inschakelen is idd ook een optie, maar je kunt wel degelijk de reacties trashen (waarschijnlijk allemaal tegelijk, maar een kniesoor die daar over valt :X ).
Reacties trashen Aanvinken als je de reacties op je gallery pagina wilt verwijderen.
Teckna schreef op 26 June 2003 @ 10:53:
je kan het verwijderen, de optie''trash messages'
Heej!
Dat is _mijn_ tekst! :X

[ Voor 13% gewijzigd door botoo op 26-06-2003 10:57 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Hmm, compleet overheen gekeken :X

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan moet je dus voor een loze reactie alle andere replies verwijderen? Ik ben iig pas een enkele keer een niet-ter-zake-doende reactie tegengekomen in de galleries, en ik zie het niet zitten om modloze reacties daar te zien staan. Je kan een reply op +2 inzetten, en mocht de reactie echt over de streep gaan dan is een PowerModeratie en een mail zo gedaan. in plaats van de reactie te trashen wordt ie op -2 gezet. De reactie is dan nog altijd te bezichten, maar verdwijnt uit de ogen van de bezoeker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Kijk, dasmooi, er wordt gewoon weer doorgedacht. Je merkt dat de impasse door de lange "stilstand" van de PM gelijk opgestart wordt door de schoksgewijze vooruitgang van de afgelopen weken.

Wat betreft de galleries. Ik geloof zelf in de al eerder geopperde "digitale" modbegrenzing voor galleries, .plans en server en netwerk statussen. Dat wordt voor de regular modder dus slechts de keuze tussen een nul of een één. Met andere woorden. De reactie is nuttig of hij is dat niet. De PM kan wat mij betreft daar nog zonder tijdslot iets meer mee. Lees, echte bagger wegschoffelen.
Pagina: 1