Toon posts:

Sony MZ R35 Minidisk oplader (kan er 1 van de Hema op???)

Pagina: 1
Acties:
  • 857 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony MZ R35 minidisk (uit 1998) en ben m'n oplader kwijt. Nou heb ik geinformeerd bij Sony naar wat een nieuwe zal gaan kosten en dat moest dan de AC MZ60 (adapter) zijn en kwam neer op EUR 62,-

Deze heeft de volgende specs:
Input = AC 100V 50/60 HZ 12VA
Output = DV 6V 800Ma

Weet iemand of ik hiervoor een andere adapter voor kan gebruiken en waarop ik moet letten? Zou het misschien mogelijk zijn om bij bijvoorbeeld de Hema te kijken voor een vergelijkbare adapter of is dit niet verstandig om te doen? Ik weet trouwens niet of de hema losse adapters verkoopt.

Hier is een foto van de adapter die op de MZ R35 minidisk van Sony hoort
http://members.lycos.nl/dumpmaparjan/temp/AC-MZ60.jpg

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Alvast bedankt

A

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

AC 100V ?? dan is het niet raar dat ie defect is... ;) Hier klopt vast iets niet. zal wel 220V moeten zijn...
Ik zal straks thuis eens kijken of dat er bij mij ook op staat, ik heb toevallig dezelfde speler.

Als je zelf gaat zoeken: Let op de DC output: 6V moet 6V zijn, 800mA mag hoger zijn, lager ook wel, maar niet onder de 600mA.

Beter idee:
Pak je adapter op, ga naar de dichtstbijzijnde electronicazaak (Radio Centrum, Display....) en leg het bij de verkoper op de balie.
Die kan een adapter voor je bestellen en als je geluk hebt kan ie meteen de kabel met de connector even overzetten voor je.

Anders:
Hoe weet je dat de adapter defect is?

Edit:... tjezus... ik zie nu pas dat je 'm kwijt bent ... :(
Dus negeer sommige regeltjes

[ Voor 24% gewijzigd door remco_k op 25-06-2003 13:25 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
nou hij is niet defect. Hij zal het waarschijnlijk nog heel goed doen. Dat weet ik namelijk niet. Had hierboven al geschreven dat ik hem KWIJT ben!! Dus heb nu niks meer behalve dan de extra batterijen die ik erop kan zetten maar minder lang meegaan dan een accu die erin zit.

en AC 100V kan kloppen want ik heb een plaatje gevonden van deze adapter op internet waarop AC 100V stond, dit plaatje kwam alleen wel van een japanse site. Dus voor europa zal die 220V moeten zijn.

Het gaat mij er alleen om of ik er een andere adapter op kan zetten die ik bij de elektronika speciaal zaak haal en die minder dan de originele kost van Sony, namelijk 62 euro, wat bijna 1/3 van de aanschafwaarde van mijn minidisk was.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 13:29 ]

Verwijderd

niet zo moeilijk hoor, zoek een voeding bij voorkeur 1tje waarbij je kunt kiezen, op 6v, en minimaal 600mA. Ga naar de doehetzelf, daar heb je universele adapters van 1000mA en 6 volt functie voor een paar centen.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:57
av -> gt

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
raad iemand het aan om te kijken naar een "universele" adapter?? of zeggen jullie van ik zou de originele "dure" van sony doen!!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Zolang die universele apapter voldoende vermogen kan leveren en ook de juiste polariteit heeft is het geen enkel probleem.

• enrico670
  • Laatst online: 23:54
Ik heb ook zo`n universele adaptor voor m`n mzr-35. 6 volt 500ma en het werkt perfect. Wordt het trouwens niet tijd voor een nieuwe speler :)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:27

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

enrico schreef op 25 June 2003 @ 15:21:
Ik heb ook zo`n universele adaptor voor m`n mzr-35. 6 volt 500ma en het werkt perfect. Wordt het trouwens niet tijd voor een nieuwe speler :)
Inderdaad, de kosten van een officiele sony adapter zijn iig al hoger dan de waarde van de unit :P

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:43

Aidix

Geluidspietlut

Een in nieuwstaat verkerende MZR35 is eerder een waardevol bezit, zo goed worden ze niet meer gemaakt. Een hoop mensen zouden heel erg graag zo'n ding willen hebben!

• enrico670
  • Laatst online: 23:54
In nieuwstaat ja :)
Ik heb er hier nog 1 liggen waarmee je niet meer mee kunt opnemen en de volume knopjes doen het ook niet meer echt lekker. Display en mode knopjes zijn zo vaak ingedrukt dat ze niet meer naar boven komen. Maar.....voor de rest doet ie het nog als nieuw :)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:27

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Aidix schreef op 25 juni 2003 @ 19:24:
Een in nieuwstaat verkerende MZR35 is eerder een waardevol bezit, zo goed worden ze niet meer gemaakt. Een hoop mensen zouden heel erg graag zo'n ding willen hebben!
Nee zo worden ze inderdaad niet meer gemaakt:
-Een batterij van een kilo
-Een speeltijd van 8 uur zelfs met de mini-kerncentrale, de LIP-12 batterij
-Groot en zwaar: 116.5 x 26 x 78mm, 317g

Wel een erg stevige unit, heb zelf de MZ-R30 gehad. Zeer solide, heeft zelfs een rechtstreekse trap tegen de unit overleefd.
Een deuk in het deksel, maar hij speelde wel verder :D

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

remco_k schreef op 25 June 2003 @ 13:22:
AC 100V ?? dan is het niet raar dat ie defect is... ;) Hier klopt vast iets niet. zal wel 220V moeten zijn...
Ik zal straks thuis eens kijken of dat er bij mij ook op staat, ik heb toevallig dezelfde speler.
Zo raar, bij mij staat er 220V AC op... :+

Anyway, over de waardevolle MZR35... Ja, ze worden nog steeds zo goed gemaakt hoor... Je betaalt er alleen nog net zoveel voor als vroeger voor de MZR35.

Al enige Jaren word die van mij voor de lokale omroep gebruikt waar ik bij werk en daar ligt ook nog een 2e...
Het zijn dan welliswaar geen professionele apparaten, maar wel zeer betrouwbaar... (maar goed, dat zijn meer MD spelers, alleen hebben die geen MIC ingangen voor een lage prijs...)

Alles kan stuk.

Pagina: 1