Toon posts:

radeon 9800 nonpro of pro ???

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal, ik ben nieuw hier op GOT, maarheb de hele site al doorgelezen en kan nog geen antwoord vinden op mijn vraag vandaar dit topic.

als volgt, ik heb deze week een dell systeem binnen gekregen die ik besteld had voor een vriend van me. We hadden een ATI Radeon 9800 nonpro besteld, maar toen we het systeem aanzettuh zag Windows XP PRO SP1 dat het een ATI Radeon 9800 PRO was, wij dus helemaal blij totdat we gingen benchen--> ik ging de speed van de core en mem checken, blijken deze helemal niet op PRO spec te staan...:S

dus heb ik nu een PRO of NON-PRO, kheb op de ATI site een card check gedaan en volgens bios nr. is het een PRO maar volgens part nr. is het een 9800 series...:S

verder heb ik naar de kaart zelf gekeken, en alle plaatjes die ik gezien heb van een ATi Radeon 9800 Pro zien er hetzelfde uit als de kaart die ik hier voor me heb.
De kaart heeft een zilvere heatsink, wat ook duid op een Pro aangezien ik gelezen heb op GOT dat de nonpro een zzwarte heatsink zou moeten hebben.
Ook heb ik het geheugen gechecked, dit is het Samsung geheugen wat op de 9700 Pro en 9800 Pro aanwezig hoort zijn. (tenminste bij de BBA kaartjes)

Dus hebben jullie nog suggesties voor ik de kaart ga oc-en (terugklokken) naar de pro specs...??

ik hoor het wel, alvast manyyyy ThNx!!!:D

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Wat zijn de exacte snelheden van de chip en het geheugen dan?

sigloos

Verwijderd

Als het een echte pro is die verkocht wordt als non-pro dan moet je wel ff de bios terugflashen naar pro dan kun je beter overklokken namelijk.

Verder weet ik niet hoe je moet nagaan wat je kaart precies is, maar pro snelheden zijn vaak wel haalbaar geloof ik met non-pro's dus proberen is zoiezo aan te raden. Ik zou even kijken wat er op je geheugen staat, aan de hand daarvan kun je meestal wel nagaan waarop je geheugen gerate is.

Verwijderd

Welkom op GoT

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties, ik zit nu op me werk maar uit me hoofd waren de snelhedenals volgt:
core=325
mem=290

maar als windows de kaart ziet als een pro hoef ik toch neit de bios terug te flashen...pro-->pro... dat heeft toch geen zin?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 12:29:
bedankt voor de reacties, ik zit nu op me werk maar uit me hoofd waren de snelhedenals volgt:
core=325
mem=290

maar als windows de kaart ziet als een pro hoef ik toch neit de bios terug te flashen...pro-->pro... dat heeft toch geen zin?
Dat klopt dus niet helemaal, als je een 9800 hebt dan heb je dus veel hogere snelheden. Dit ziet er meer uit als 9700 snelheden die je hier hebt. Weet je zeker dat je geen 9700 erbij hebt besteld?

Edit: dat windows de kaart ziet als pro maakt niets uit qua overklokken. Het overklokpotentieel ligt in de kaart zelf (de "software van de kaart".... de bios) niet in windows.... om over te klokken moet je de bios van je kaart naar 9700 pro/9800 pro aanpassen... omdat de 9700 en 9800 non pro kaarten door de bios van de kaart zijn verhinderd om goed overklokt te kunnen worden.

Verder dat die als pro herkent wordt zegt volgens mij ook niet alles, dit gebeurde volgens mij ook af en toe bij mensen die een non-pro hadden. De non-pro en pro drivers zijn exact hetzelfde, het verschil ligt in de kaarten en hoe snel ze geklokt zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 15:33 ]

Verwijderd

kijk . ik weet echt niet wat ie heeft maar dit komt gewoon omdat dell altijd met all het spul zitten kloten . heel vaak een eigen dell bios / drivers enz .
maar die snelheden zijn wel erg laag ja

Verwijderd

Kijk eens met:
GLinfo, aida32, RivaTuner en radedit
en vergelijk het met de specificaties en reviews:
http://www.digit-life.com/articles2/radeon/r9800pro.html

Neem deze 2 topics eens bij de hand en voorkom (dezelfde) topicverzanding:
- Verkeerde kaart gekregen?
- Club 3D Radeon 9800 PRO

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 15:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor je reacties, ik heb alleen nog 1 vraagje, als ik het bios nr van de kaart invoer op de ATi site zegt ie dat het een ATi Radeon 9800 Pro is, dus welke bios zit er in de kaart?

p.s. kheb de kaart nu draaien op 9800 pro spec... en alles draait goed kheb 5x keer 3d mark 03 gedraait en UT 2k3 alles hoog op 1600/1200.

de heatsink van de kaart wordt niet eens heet,,, alleen beetje warm

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

LopeZ

Too much is never enough

Zie euss, verder basic vraag, makkelijk zelf te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.