ICS winroute wingate wat is beste?

Pagina: 1
Acties:

• Piet_Paulusma
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik ben beetje ziek van ICS met portmapping. Waarom kan ik niet gewoon op de server instellen dat een bepaalde toepassing op mijn netwerk van ALLE poorten gebruik mag maken op het gehele LAN? Nee, ik moet per toepassing die en die poort openen voor elke computer opnieuw. Pfffffff. Gaat dit alles met wingate of winroute of iets anders veel makkelijker? Beveiligingskwesties interesseren me in beginsel geen snars. Dat komt wel als alles in het LAN eindelijk eens makkelijk en goed werkt. Is er geen software router waarbij je met 1 druk op de knop in beginsel alle, ja ALLE, poorten kan opengooien voor het gehele LAN en dan zelf handmatig bepaalde (risico)poorten weer dichtgooit? Help mij aub met de speurtocht naar de makkelijkst hanteerbare software router.

Dit alles in verband met de problemen van bepaalde programma's icm het internet zoals bv gamehosting vanuit het LAN, messengerproggies zoals msn en icq etc etc.

Mijn opstelling: kabelmodem => server pc (ics) => hub => 4 pc's
Alles onder windows xp pro.

[ Voor 15% gewijzigd door Piet_Paulusma op 24-06-2003 18:05 ]

Alleen de computer is wisselvalliger dan het weer

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je kan met WinRoute wel een DMZ zone opgeven dus kijk daar effe naar zou ik zeggen ;)
Effe PDF doorzoeken ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Piet_Paulusma
ok ik ga die nu ff lezen, tx. DMZ (?) , zo leer ik wellicht weer wat.

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ik heb zowel WinGate als WinRoute gebruikt. WinGate was 4 jaar geleden een erg lastig programma om netjes te configureren en je hield er gegarandeerd RSI aan over.
WinRoute daarentegen (waarvan ik nu al 4 jaar diverse versies heb gebruikt en nog steeds gebruik) is een technisch beter programma (ISCA certificaat) en bijzonder gebruiksvriendelijk. Neem wel de moeite om vooraf even de FAQ's van Kerio door te nemen, want dan ben je straks in één keer klaar.

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

DeMilitarized Zone ;)

Maarreeh, ik begrijp het probleem niet zo goed eigenlijk. Ben je het poort mappen nu zat of wat? In dat geval ga ik je teleurstellen, want welke software of hardware router je ook gebruikt, je moet altijd poort mappen als je intern services draait die beschikbaar moeten zijn voor de buitenwereld.

Ik begrijp ook niet zo goed wat je allemaal open moet zetten voor welke applicaties. Als je geen firewall installeert staat alles gewoon open voor elke applicatie, toch? Messenger en ICQ is altijd even vechten geweest voordat het werkt in een LAN, behalve met de laatste Messenger versie en games hosten behoeft altijd portmapping.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 18:16 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 18:14:
[...]

DeMilitarized Zone ;)

Maarreeh, ik begrijp het probleem niet zo goed eigenlijk. Ben je het poort mappen nu zat of wat? In dat geval ga ik je teleurstellen, want welke software of hardware router je ook gebruikt, je moet altijd poort mappen als je intern services draait die beschikbaar moeten zijn voor de buitenwereld.
Op de meeste routers in de winkel van vandaag is de dmz de default computer waar het verkeer heen gaat
( tenzij het wel is gemapt of retourdata voor nat )

als je dus (bijv) de computer die je het meest gebruikt alz dmz opzet hoef je daar dus niks meer voor te mappen
.. ja je bent wel je firewall kwijt .
Ik begrijp ook niet zo goed wat je allemaal open moet zetten voor welke applicaties. Als je geen firewall installeert staat alles gewoon open voor elke applicatie, toch? Messenger en ICQ is altijd even vechten geweest voordat het werkt in een LAN, behalve met de laatste Messenger versie en games hosten behoeft altijd portmapping.
als je geen dmz gebruikt is er automatish een firewall voor verkeer van buitenaf
(omdat de router domweg niet weet waar het verkeer heen moet )

jah ff goed geedit dit bercht :-)

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 24-06-2003 18:25 ]

Iperf

• Piet_Paulusma
quote rubenski:
'Ik begrijp ook niet zo goed wat je allemaal open moet zetten voor welke applicaties.'

Bijvoorbeeld 10 poorten voor motogp2 (met gamespy) met ICS dus neer op het intikken van 10 X 4 (pc's) = 40 keer ip adres. 40 keer interne poort. 40 keer externe poort. 40 keer kiezen TCP/UDP. Dat geeft dus minstens 160 handelingen. Ja dat ben ik dus zat.

Verwijderd

ik gebruik winroute en dit programma heb ik geinstalleerd en het werkte, zelfst msn en icq.
Dus zonder instellingen te verzetten. Ik geloof dat auto alles open staat.
Dus ik zou winroute proberen.

• Piet_Paulusma
Mooi, de keuze lijkt me winroute op te gaan. Tx Tasker.

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 18:29:
ik gebruik winroute en dit programma heb ik geinstalleerd en het werkte, zelfst msn en icq.
Dus zonder instellingen te verzetten. Ik geloof dat auto alles open staat.
Dus ik zou winroute proberen.
Nee alles staat dicht standaard maar ze hebben het NAT gedeelte aan MSN enzo aangepast ;) in het begin alleen aan Quake enzo vooral spellen zeg maar maar nu ook voor de MSN kinders :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Piet_Paulusma
Nog 1 vraagje en bedankt alvast voor alle nuttige info nu al gegeven:
Winroute lite of winroute pro?

Pro trekt me wel maar zal wellicht moeilijker hanteerbaar zijn en mijn bedoeling was het makkelijker te maken.

Verwijderd

Met pro heb je meerdere connections open dan lite.
En als je gamespy gebruikt heb je veel connections nodig.
Er zit ook een mooie faq bij dus ik zou voor pro gaan.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Kijk hier even voor de verschillen : http://www.kerio.nl/wrl/wrlcomp.php

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Piet_Paulusma
Okee, heb um reeds gedownload. Ga d'r mee aan de slag. De heerlijke netwerdagen komen eraan :). yeah!!!

• nero355

nero355

Pro heel erg Pro ;) Voor de mappings dus ;)

P.S. : Gamen gaat altijd OK ;) Zo gepiept als je netwerk voor de rest OK is :)

Pagina: 1