Ik ben beetje ziek van ICS met portmapping. Waarom kan ik niet gewoon op de server instellen dat een bepaalde toepassing op mijn netwerk van ALLE poorten gebruik mag maken op het gehele LAN? Nee, ik moet per toepassing die en die poort openen voor elke computer opnieuw. Pfffffff. Gaat dit alles met wingate of winroute of iets anders veel makkelijker? Beveiligingskwesties interesseren me in beginsel geen snars. Dat komt wel als alles in het LAN eindelijk eens makkelijk en goed werkt. Is er geen software router waarbij je met 1 druk op de knop in beginsel alle, ja ALLE, poorten kan opengooien voor het gehele LAN en dan zelf handmatig bepaalde (risico)poorten weer dichtgooit? Help mij aub met de speurtocht naar de makkelijkst hanteerbare software router.
Dit alles in verband met de problemen van bepaalde programma's icm het internet zoals bv gamehosting vanuit het LAN, messengerproggies zoals msn en icq etc etc.
Mijn opstelling: kabelmodem => server pc (ics) => hub => 4 pc's
Alles onder windows xp pro.
Dit alles in verband met de problemen van bepaalde programma's icm het internet zoals bv gamehosting vanuit het LAN, messengerproggies zoals msn en icq etc etc.
Mijn opstelling: kabelmodem => server pc (ics) => hub => 4 pc's
Alles onder windows xp pro.
[ Voor 15% gewijzigd door Piet_Paulusma op 24-06-2003 18:05 ]
Alleen de computer is wisselvalliger dan het weer