• WOrange
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:49
Ik zag in een prijslijst van een computerwinkel verschillende Compact Flash kaarten staan, o.a. Compact Flash High speed en Compact Flash Xtra High speed.
Ik geloof dat dit te maken heeft met de snelheid dat het kaartje wordt gelezen.
Mijn vraag is, is dit merkbaar sneller?
En hoeveel x sneller is het dan gewoon Compact Flash?(of hoeveel MB/s)

Nog een vraagje, ik heb een Canon Powershot A70 hier zou Compact Flash I in moeten, moet ik hiermee rekening houden bij de aankoop van zo'n kaart?

Ik heb o.a. navraag gedaan bij de desbetreffende winkel maar zelfs hun wisten het niet te vertellen.
Wie helpt me? Ik ga vrijdag nl. al met vakantie.

edit:

Het gaat hier om het merk Toshiba (Compact Flash kaart)

[ Voor 6% gewijzigd door WOrange op 24-06-2003 15:47 ]

Oriëntatie warmtepomp woning 1980

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Het verschilt per kaartje.
Het komt er feitelijk op neer dat de doorvoersnelheid hoger is.
Bij sommige is het maar 20% (ondanks leuke marketing-praatjes) maar bij sommige is het 200-300%. Hetzelfde geldt voor de prijs. :)
Maar daarvoor moet je maar op de site van de fabrikant kijken.

Voor 'gewoon wat fotootjes maken' heeft het weinig nut (omdat die kaartjes duur zijn) maar voor de professionals kan het zeer prettig zijn.

Senile! Senile Oekaki

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Ik kan je de info geven van de kaartjes van Apacer. Van de andere merken geen idee
Apacer Compact Flash: write: 1,2 MB/s, read 4 MB/s
Apacer PhotoSteno: write 2,4 MB/s, read 5 MB/s
Apacer PhotoSteno Pro: write 4 MB/s, read 5 MB/s

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• WOrange
Heb even gekeken op site Toshiba, daar stond voor een 1Gb kaart het volgende:

Burst mode from/to host interface8.3MB/sec
Burst mode from/to flash interface20MB/sec
Read speed up to 2MB/sec
Write speed up to 1.2MB/sec

Wat is het verschil Burst mode en read/write speed?

[ Voor 20% gewijzigd door WOrange op 24-06-2003 16:11 ]

• _Xenad_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03-2024

_Xenad_

PSN: Xenad

Merkbaar verschil is er zeker, maar of het nou zo ontzettend scheelt.
Heb zelf normaal CF 128 mb kaart en als ik foto's op HD zet kost het ong. 2 sec. per foto.

Zal dus misschien 1 sec. of 1,5 sec. duren per foto als je een ultra CF kaartje hebt.
Maak je elke dag 100 foto's dan zou er over na kunnen denken, maar elke week 100 foto' s is niet de moeite waard.

Overigens vind ik de pc config belangrijker aangezien deze ontzettend kan vertragen bij het Downen.

Mijn advies (mening ) kies een gewone ( a-merk ) CF kaart tenzij je een digi freak bent ;)

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

koop een transcend 25x/30x kaartje...

de snelste op de markt en goedkoper dan bijv. de trage A-merken (Dane Elec, Sandisk)
het verschil tussen een Sandisk (zelfs hispeed) en transcend merk ik duidelijk op mijn G3...bepaalde camera vereisen zelfs een hispeed kaartje wanneer je langer dan 30 sec. wilt filmen...de transcend is hiervoor de beste oplossing...

bijv. te koop bij Funprice, www.interngeheugen.com en BBSNederland

trouwens...je moet de snelheid van zo'n kaartje meer zien als de snelheid waarmee de camera communiceert met het geheugen....het kopieren van camera naar HD verschilt niet/nauwelijks (usb-poort is bottleneck)

[ Voor 58% gewijzigd door Mooody op 24-06-2003 16:27 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• WOrange
Ik kijk nog even rond, bedankt voor jullie reacties!! _/-\o_

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Even een iets concretere vraag;
Zijn er mensen die ervaring hebben met het merk PQI op het gebied van CF kaartjes?
Ze hebben namelijk een 40X kaart die ik misschien wil gaan kopen voor mijn G3.
Is deze kaart uit 1 stuk plastic gegoten of aan elkaar gelijmd? Dit ivm iemand die zijn CFkaartje had vast zitten in de camera door de lijm die smolt (was één of ander goedkoop merk)

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
PQI ken ik wel. Zelf geen ervaring mee, maar het staat een beetje bekend als een b-merk. Ik zou zelf voor SanDisk of Apacer gaan.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Chickendorp
  • Niet online
In de shopsurvey van www.pcgate.nl staan wel een aantal mensen die de 40X PQi hebben bekocht maar ze hebben hier nog niet gepost. ;-(
Inmiddels al wat meer ervaringen??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Flashkaarten voor digicams zijn in principe gadgets, dat wordt dus de volgende move:
Processors, Mobo's & Geheugen > Gadget Talk :)

• Chickendorp
  • Niet online
Oke na de move ook nog maar een schopje!!

Verwijderd

Ben zelf ook nog wel geintresseerd naar gebruikers ervaringen van die PQI kaartjes.. Zit erover te denken om er een voor mijn a70 te bestellen.

Verwijderd

w_beens schreef op 24 June 2003 @ 15:38:
Ik zag in een prijslijst van een computerwinkel verschillende Compact Flash kaarten staan, o.a. Compact Flash High speed en Compact Flash Xtra High speed.
Ik geloof dat dit te maken heeft met de snelheid dat het kaartje wordt gelezen.
Mijn vraag is, is dit merkbaar sneller?
En hoeveel x sneller is het dan gewoon Compact Flash?(of hoeveel MB/s)

Nog een vraagje, ik heb een Canon Powershot A70 hier zou Compact Flash I in moeten, moet ik hiermee rekening houden bij de aankoop van zo'n kaart?

Ik heb o.a. navraag gedaan bij de desbetreffende winkel maar zelfs hun wisten het niet te vertellen.
Wie helpt me? Ik ga vrijdag nl. al met vakantie.

edit:

Het gaat hier om het merk Toshiba (Compact Flash kaart)
Bij camera's met een buffer zoals de A70 maakt het weinig uit omdat alle data eerst de buffer in gaan en je daar niets van merkt zolang die buffer niet vol is.
Pas als je bijvoorbeeld de snelschietfunctie gebruikt zal je na plm 7 opnamen iets langer moeten wachten met een trage kaart....
Pagina: 1