[WinXP] Kan helemaal niet meer inloggen op mijn XP Pro NL

Pagina: 1
Acties:
  • 1.188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Dag allemaal.

Ik heb een klein probleempje. Toen ik donderdagmiddag mijn PC uitzette omdat ik wegging voor een lang weekend, kon ik maandag (gisteren 23-06-03) niet meer inloggen...!

Het gaat nu zo: Ik druk op CTRL+ALT+DEL om in te loggen op mijn domeintje en ik druk na het invoeren van mijn passwd op Enter. Vervolgens wordt het inlogschermpje grijs (is normaal) en gaat de blauwe balk in het midden 'lopen' (is ook normaal).

En dan gebeurt er niets meer...! Dat blijft zo totdat de schermbeveiliging na een kwartier aangaat, als ik dan mijn muis beweeg staat er weer vrolijk 'Druk op CTRL+ALT+DEL om te beginnen.'

Rara hoe kan dit?

Het is niet zo dat hij na het inloggen mij er meteen uitkicked, zoals gebeurt op XP-machines die je vergeet te activeren... Zover komt hij dus niet eens..
Het is een legale versie van XP, netjes gactiveerd.

Ik heb NIETS geïnstalleerd of veranderd op mijn PC afgelopen week. Geen HW of SW... niets..!

Ik kan niets met mijn domeinaccount, niet met andere domeinaccounts niet met de local administrator, niets in veilige modus met of zonder netwerk of opdrachtprompt... Helemaal niets!

Ook via het netwerk is de PC niet toegankelijk na het booten. Niet te vinden als ik rechtstreeks \\computernaam of \\ip-adres intyp. Het enige wat wel werkt is pingen(!)

Het vervelende is dat ik veel software geïnstalleerd heb staan en ik over 2 weken een nieuwe PC krijg... Kan ik dus voor 2 weken mijn PC HELEMAAL overnieuw gaan installeren en daarna dus mijn nieuwe bak. Maar dit probleem hoort toch helemaal niet te gebeuren?

Wie o wie kan mij helpen?

[ Voor 1% gewijzigd door SuperTrooper op 24-06-2003 13:03 . Reden: Oeps, het was maandag 23 juni :o ]

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Verwijderd

Safe mode en inloggen als local administrator? Uit het domein halen > data kopieren naar andere pc.

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 11:17:
Safe mode en inloggen als local administrator? Uit het domein halen > data kopieren naar andere pc.
Ik quote mezelf:
Ik kan niets met mijn domeinaccount, niet met andere domeinaccounts niet met de local administrator, niets in veilige modus met of zonder netwerk of opdrachtprompt... Helemaal niets!

...

Ook via het netwerk is de PC niet toegankelijk na het booten. Niet te vinden als ik rechtstreeks \\computernaam of \\ip-adres intyp. Het enige wat wel werkt is pingen(!)
Dus niet :'(

Is nou de enige oplossing de HD in een andere machine stoppen, data redden en opnieuw beginnen?

Verwijderd

Sorry niet goed gelezen. :D

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 17:25

megaleo

Special member

SuperTrooper schreef op 24 juni 2003 @ 11:30:
Is nou de enige oplossing de HD in een andere machine stoppen, data redden en opnieuw beginnen?
Dat is zeker een oplossing ja. Moet je hem wel dus in een W2000 bak stoppen of XP. En dan rechten overnemen.
Dan kun je iig je gegevens backuppen. :)

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:26

beerns

it is I, Leclerc

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Ik ben geen wachtwoorden kwijt... Hij wil mij er gewoon niet in laten... :o

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15
Hmm, laat maar. Weer niet goed gelezen :(.

[ Voor 82% gewijzigd door Jaap-Jan op 24-06-2003 11:56 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Via de veilige modus erin (f8 bij het booten) en dan m.b.v. systeemherstel de boel een dag of wat terugzetten !!

Funk

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 12:00:
Via de veilige modus erin (f8 bij het booten) en dan m.b.v. systeemherstel de boel een dag of wat terugzetten !!

Funk
* Zucht *

Ik wil niet vervelend doen... Maar mensen, leer nou even lezen. Ik quote mijzelf wederom:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 12:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Gebruik je NTFS of FAT?

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
NTFS

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het misschien de netwerkkaart is. Maar aangezien deze onboard zit en hij niet uit te schakelen is in het BIOS... :(

Kijken wat er gebeurt als ik er een losse 3Com naast druk.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:48
Dan zou die het misschien moeten doen.
Staan de lampkes op je netwerkaansluiting te knipperen oid?

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Ik heb mij een beetje vergist, het was geen onboard NIC.
Dus ik heb 'm verwisseld, dat hielp niet, nu heb ik 'm eruit gehaald, dat helpt ook niet....

Verwijderd

SuperTrooper schreef op 24 juni 2003 @ 12:06:
[...]

* Zucht *

Ik wil niet vervelend doen... Maar mensen, leer nou even lezen. Ik quote mijzelf wederom:

[...]
voor systeem herstel hoef je niet in te loggen...

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Als ik voor 'laatst bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)' kies bij het opstarten heb ik niet echt de keuze uit vorige configuraties, dus die optie werkt ook niet... :/

[ Voor 5% gewijzigd door SuperTrooper op 24-06-2003 16:16 ]

Verwijderd

Boot van CD en kies ipv nieuwe install voor auto-repair. Ik vrees dat er met je winlogon iets serieus fout is, of een of andere corrupte systeemfile.

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Grapig, ik bedacht mij vanochtend ongeveer hetzelfde :)

Ik heb het eerst even geprobeerd met de 'gewone' reparatiefunctie vanaf de CD. Dan kom je in de commandprompt terecht en daar heb ik even chkdsk /P gedaan (/P betekent ook uitvoeren als station niet de 'dirty flag' heeft) en daar vond ie wel wat fouten, maar ik kon daarna nog steeds niet inloggen.

Daarna weer hetzelfde gedaan maar nu met chkdsk /R (/R betekent ook zoeken naar bad sectors en proberen leesbare gegevens te herstellen, /P zit er dan ook automatisch in). Geen bad-sectors gevonden, maar nog steeds niet kunnen inloggen...

Toen nog even met CD opgestart naar de repairprompt om m'n pagefile.sys te renamen op alle partities: maar deze zijn niet te vinden! Ik weet wel dat ze hidden en system zijn, maar met DIR in de repairprompt zie je ALLE bestanden (ook de System Volume Information directory), dus daar snap ik ook niets van...

En als allerlaatste optie heb ik nog: op F2 drukken tijdens de setupstart zodat automatisch systeemherstel gestart wordt... Dat ga ik straks proberen...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:34

momania

iPhone 30! Bam!

Als het niet aan je NIC ligt, heb je dan ook al een andere kabel geprobeerd?
Of een andere poort op een eventuele switch/hub (weet niet of je die er tussen hebt)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
De poort op de switch en de NIC had ik al verwisseld... Alleen de kabel niet, maar daar gebeurt nooit wat mee, dus ik ga er niet vanuit dat het daaraan ligt. Ik heb het nl. ook al geprobeerd zonder NIC er in...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:34

momania

iPhone 30! Bam!

SuperTrooper schreef op 25 June 2003 @ 10:57:
De poort op de switch en de NIC had ik al verwisseld... Alleen de kabel niet, maar daar gebeurt nooit wat mee, dus ik ga er niet vanuit dat het daaraan ligt. Ik heb het nl. ook al geprobeerd zonder NIC er in...
Is er niet andere hardware die defect kan zijn?
Check je HD nog eens met een tool van de fabrikant en probeer memtest even los te laten op je mem.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Ik heb ook al ontdekt dat het niet uitmaakt wat ik invul als naam en/of wachtwoord, hij gaat meteen hangen...

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Hmmm.. Automatisch systeemherstel vraagt om mijn 'Windows Automatisch systeemherstel' diskette die ik nooit heb aangemaakt...

Helaas...

Ik ga nu je tip opvolgen en ff docmem over m'n memmory gooien en Maxtor tooltje downloaden en gebruiken....

Verwijderd

Ik kan jouw helpen ... met behoud van jouw systeemconfiguratie
en wat nog meer.

Hardeschijf in andere machine hangen kan het andere machine
problemen geven en de config van dat machine wordt gewijzigt.
Ik zou dat niet zo snel bij mijn andere machine laten doen.

Systeemherstellen werkt niet altijd. Soms maakt het juist erger
dan het al is.

Mail maar maar eens, dan kunnen we eens kijken wat we eraan gaan
doen.

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Harddisk en geheugen zijn in orde...

2Nicety, het is niet zo super belangrijk dit, omdat ik over 2 weekjes een nieuwe PC krijg, maar wat is je e-mailadres?

Verwijderd

Ik kan jouw alleen helpen als je met dat probleem beestje langs breng of ik moet bij jouw langs. Ik doe dit alleen als ik toevallig in de buurt ben. Of je moet langskomen.

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik had dus precies hetzelfde probleem, op precies dezelfde datum.
Mijn moeder sloot donderdag de pc af, zette em vrijdag weer aan, kreeg een schijfcontrole, en opeens waren alle useraccounts weg. Ook met ctrl alt del was er niet meer in te komen, zelfs niet via de admin account.

Ik kreeg van iemand de tip om deze kleine linux distro te gebruiken, die passwords enzo kan veranderen, maar die kan ik al niet meer terug vinden.
Het werkte overigens ook niet, omdat die sam file leeg bleek te zijn.

De accounts waren dus echt helemaal weg.
Gelukkig waren alle documenten en instellingen er nog wel, dus heb ik die met knoppix (live linux cd) maar even verplaatst naar een ander schijfje en geformatteerd, en xp opnieuw geinstalleerd.

Dat wij precies hetzelfde probleem hebben op precies dezelfde datum doet me vermoeden dat er 'iets' is dat een soort van trial periode heeft ofzo.
Vreemd iig.

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Heb je ntpasswd geprobeerd (bootdisk sys linux) die blankt je wachtwoord. Maar misschien hersteld het ook je SAM DB.

edit:

Ik was diegene die zei dat je die linux Distro moest gebruiken. Maar als je SAM DB leeg is kan je helemaal niets meer. Knoppix is een oplossing of tijdelijk even een andere XP installatie op een andere Partitie neerdumpen.

[ Voor 52% gewijzigd door Coolhva op 25-06-2003 14:26 ]

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Het probleem is niet dat ik een melding krijg 'onjuiste aanmelding of wachtwoord onjuist', anders had ik die CIA-Linuxdistro-diskette allang gebruikt.

Het probleem is, ik quote mezelf uit de beginpost:
Het gaat nu zo: Ik druk op CTRL+ALT+DEL om in te loggen op mijn domeintje en ik druk na het invoeren van mijn passwd op Enter. Vervolgens wordt het inlogschermpje grijs (is normaal) en gaat de blauwe balk in het midden 'lopen' (is ook normaal).

En dan gebeurt er niets meer...! Dat blijft zo totdat de schermbeveiliging na een kwartier aangaat, als ik dan mijn muis beweeg staat er weer vrolijk 'Druk op CTRL+ALT+DEL om te beginnen.'
Er gebeurt dus helemaal NIETS... :'( Ik zie alleen maar dat venstertje... Ook al voer ik UIL in als gebruikersnaam en KUIKEN als wachtwoord, hij doet NIETS... Geen melding of wat dan ook...

[ Voor 13% gewijzigd door SuperTrooper op 25-06-2003 14:31 ]

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Wat gebeurt er als je na het invoeren van je credentials een uur lang de computer niet aanraakt? Misschien komt er dan een foutmelding van een extreem traag struikelende service.. netlogon bijvoorbeeld.

Bloed, zweet & koffie

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Nope, ik heb 'm nu sinds 12:30u niet aangeraakt: niets te zien...

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

En niet stiekem een foutmelding achter je screensavert?

Bloed, zweet & koffie

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Je kan natuurlijk ook Windows Server 2003 over Windows XP Pro installeren (azzie al aan een NL-versie kan komen). Misschien heeft dat wel effect.
Ik vrees dat er niet veel anders op zit dan dat je je disk in een andere computer stopt en de hele boel opnieuw installeert. Moet je daarna maar op vakantie gaan of zo, voor die twee weken :D

Bloed, zweet & koffie

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

SuperTrooper schreef op 25 June 2003 @ 14:30:
Het probleem is niet dat ik een melding krijg 'onjuiste aanmelding of wachtwoord onjuist', anders had ik die CIA-Linuxdistro-diskette allang gebruikt.

Het probleem is, ik quote mezelf uit de beginpost:

[...]

Er gebeurt dus helemaal NIETS... :'( Ik zie alleen maar dat venstertje... Ook al voer ik UIL in als gebruikersnaam en KUIKEN als wachtwoord, hij doet NIETS... Geen melding of wat dan ook...
Kappote Win XP installatie, helaas kun je daar weinig aan doen..behalve her-installeren!

Hoop dat je je gegevens op tijd ge-backed-uped hebt!

There is no place like ::1

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Als je gewoon windows over windows heen pleurt heb je je data nog (tenminste, wat in de windows map stond ben je kwijt).

Maar je Apps moet je opnieuw installeren.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:00
Hier stond een heel blaat verhaal...

Misschien dat je dit kan gebruiken?( stukje "Supplement for the Offline NT Password & Registry Editor boot disk")
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

Officieel is het bedoelt om wachtwoorden te resetten, maar aan de plaatjes te zien zou je volgens mij ook een user aan moeten kunnen maken...

edit:
modjes, als de link niet gewenst is remove m dan maar...
en sla me alsjeblieft niet :+

[ Voor 20% gewijzigd door SniperGuy op 25-06-2003 15:27 ]

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Maar via de optie repair van de bootable WinXP CD moet je inloggen als Administrator op de machine (text inlog, niks geen grafische zooi), voordat je de herstelprompt in mag. En dat lukt WEL, dus iig de Administrator account is nog goed....!

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Ik kwam deze toevallig tegen: [rml][ WinXP] PC blijft hangen op welkomstscherm[/rml]

Blijkbaar ben ik niet de enige, maar meer heb ik er niet over kunnen vinden...

Pagina: 1