Ik ben bezig met het opzetten van een expertsysteem dat uiteindelijk volledig op een ejb server moet draaien. Ik heb dan verder niets meer te maken met concurrency control, netwerk communicatie en allerlei andere akelige zaken. Waar ik nu iets meer over wil weten is hoe ik het beste het grafische gedeelte kan opzetten. Het systeem gaat misschien gebruikt worden om documenten op te laten stellen voor Notarissen en daar moet dus wel een aantrekkelijke frontend bij zitten. Mijn vraag is dus wat ik hier het beste voor kan gebruiken. Ik zou de front-end in java kunnen opzetten, maar aangezien ik een van we weinige programmeurs ben, heb ik niet de tijd om uren overal aan te zitten pielen om het mooi en perfect te maken, Verder ben ik zelf ook niet zo gek op het bouwen van gui`s omdat ik vaak een andere kijk erop heb, dan de eindgebruikers. Daarom zit ik er al een tijdje over te denken om de frontend in iets anders op te zetten dan java, om hiermee meer aan de scripters/html-mannen over te kunnen laten. Wat zou ik hier het beste voor kunnen gebruiken?
plain html? Dit is niet krachtig genoeg om alles aan te sturen. Dus pure html is uitgesloten.
jsp/servlets? Dit heeft als voordeel dat ik met jsp makkelijk bij de ejb server kan komen. Maar heeft als nadeel dat html niet echt geschikt is om iets flashies te maken.
php? Ik weet eerlijk gezegd nog niet echt goed wat ik hiervan moet vinden. Php is een krachtige webscripttaal maar ik ben nog geen ejb koppeling tegen gekomen.
Het nadeel aan bovenstaande oplossingen is dat er uiteindelijk html widgets worden neergezet en html is in dat opzicht gewoon zwaar verouderd.
flash? Een collega heeft me vrijdag iets laten zien. Een zeer fraaie flash site waarop je reserveringen kan maken voor een hotel. Ik heb even zitten kijken en er is gelukkig een ejb koppeling voor flash beschikbaar.
Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.
plain html? Dit is niet krachtig genoeg om alles aan te sturen. Dus pure html is uitgesloten.
jsp/servlets? Dit heeft als voordeel dat ik met jsp makkelijk bij de ejb server kan komen. Maar heeft als nadeel dat html niet echt geschikt is om iets flashies te maken.
php? Ik weet eerlijk gezegd nog niet echt goed wat ik hiervan moet vinden. Php is een krachtige webscripttaal maar ik ben nog geen ejb koppeling tegen gekomen.
Het nadeel aan bovenstaande oplossingen is dat er uiteindelijk html widgets worden neergezet en html is in dat opzicht gewoon zwaar verouderd.
flash? Een collega heeft me vrijdag iets laten zien. Een zeer fraaie flash site waarop je reserveringen kan maken voor een hotel. Ik heb even zitten kijken en er is gelukkig een ejb koppeling voor flash beschikbaar.
Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.