Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Mgoed, ik zie het probleem niet zo. Ze kunnen die library toch gewoon meegeven? Hij is toch gratis te downloaden...
日本!🎌
Dat iets gratis te downloaden is betekend natuurlijk niet altijd dat iedereen zoiets ook maar zomaar mag verspreiden. Althans, dat komt wel vaker voor._Thanatos_ schreef op 23 juni 2003 @ 03:15:
Mgoed, ik zie het probleem niet zo. Ze kunnen die library toch gewoon meegeven? Hij is toch gratis te downloaden...
[ Voor 7% gewijzigd door eborn op 23-06-2003 04:40 ]
1
| apt-get remove mysql && apt-get install postgresql |
De keuze voor een database wordt door dit soort dingen alleen maar makkelijker. Postgres heeft de afgelopen twee jaar een enorme achterstand t.o.v. MySQL ingehaald. Dit soort gezeik helpt ze er alleen maar verder mee.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
maken van 3.x (maar die is niet compatible met 4.x dus je heb er geen zak aan).
of je koopt commerciele licentie
wel vreemd dat ze opeens licentie veranderen. alsof ze hier ook geld willen uitmelken. eerst mensen mysql lib laten gebruiken en dan licentie veranderen.
kortom, zo maak je geen vrienden.
wat dat betreft ben je het best af bij een db met bsd-style licentie.
[ Voor 9% gewijzigd door xoror op 23-06-2003 10:58 ]
Itt tot het nu gewoon probleemloos kunnen verspreiden van dat soort applicaties.
Gelukkig heeft Postgres de BSD-license
/me gaat es OW's ofzo versturen naar al die mensen die me steeds weer lekker een spuitelf laten lijken

Je zou er nog omheen kunnen door je app alleen maar met een dynamic link te compilen naar de mysql-libs, maar echt handig is dat niet natuurlijk...
[ Voor 30% gewijzigd door ACM op 23-06-2003 11:02 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
En vallen de MySQL libraries onder GPL of LibGPL?
Als er zo mensen worden weggejaagd van PHP is dat ook een goede zaak
The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail
Verwijderd
Inderdaad, PHP lijkt haast een standaard te worden, iedereen kent het bijna!
Ergens vind ik het wel jammer, misschien wordt het ooit wel ingeburgerd net zoals HTML
Nou, GPL is veel te restrictief. Dat zou waarschijnlijk betekenen dat ze zaken als de Zend Encoder, Zend Accelerator etc ook GPL moesten maken.terrapin schreef op 23 June 2003 @ 12:40:
Is het niet juist PHP wat onder een rare licentie geleverd wordt? Waarom geen GPL?
En vallen de MySQL libraries onder GPL of LibGPL?
Ik weet niet wat voor licentie PHP gebruikt, maar het is iig niet compatible met GPL en dat is, imho, een groot nadeel van GPL. Als het niet een compatible licentie is _moet_ je GPL gebruiken...
Btw, LGPL staat voor Lesser GPL
Maar de mysql libraries vallen nu onder GPL en als je een licentie aanschaft onder LPGL, waar de mysql-clientlib nu onder valt weet ik niet, zal wel iets van bsd-style of LPGL zijn?
van reeds gereleasede producten kun je afaik niet de licentie wijzigenGerco schreef op 23 June 2003 @ 11:20:
Geld dit ook voor apps die de bestaande libmysql gebruiken? Of alleen voor de MySQL 4.x lib? Indien het alleen voor de 4.x lib geld, zie ik niet echt een probleem, MySQL 3.x support meecompilen, 4.x dynamisch linken. Is idd wel iets lastiger dan meecompilen, maar lijkt me eigenlijk een niet noemenswaardig probleem.