Toon posts:

nieuwe grafische kaart kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al enige tijd op zoek naar nieuwe grafische kaarten, aangezien ik nog op een GF2 mx200 met 64mb zit, wilde ik eigenlijk overstappen op minimaal 128, of misschien wel 256 mb.

Ik had zelf deze in gedachten: Club3D GF FX5600 256DDR2 DVI/TVOut

256mb dd2, en hij is niet zo duur. Maar ik zit nog wel te twijfelen. Ik hoor namelijk steeds vaken verhalen dat de radeon-kaarten niet (goed) functioneren in een systeem waar voorheen een GF kaart in zat. Maar kan ik dit iig geval wel proberen? En is een Geforce FX beter of minder goed dan een Geforce 4?

- Frag

Verwijderd

ik zou eerder een radeon 9700 kopen, die kost maar 200 euro.
want op het moment heb je nog niks aan 256 ddr
http://www.tweakers.net/pricewatch/47136

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 22:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik hoor namelijk steeds vaken verhalen dat de radeon-kaarten niet (goed) functioneren in een systeem waar voorheen een GF kaart in zat
Is gewoon een driver probleem.

Maar goed, als je de zoeck gebruikt vind je al een heleboel over welke kaart het snelste is (zoek eens op benchmarks).

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Fragmentation: Ik vat in je verhaal ff niet hoe je ineens op een Radeon komt, terwijl je praat over je huidige MX2, en eventueel een GF FX5600...
De verhalen die ik tot op heden heb gehoord over de FX is dat ze hun meerprijs ten opzichte van de GF4 nog niet echt rechtvaardigen.
Bullshit! zegt met recht dat de Radeon9700 (evt. Pro) een heel aardig alternatief is.
Dat zijn nog steeds prijstechnisch de meest interessante kaarten als je het aan mij vraagt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 22:41:
256mb dd2, en hij is niet zo duur. Maar ik zit nog wel te twijfelen. Ik hoor namelijk steeds vaken verhalen dat de radeon-kaarten niet (goed) functioneren in een systeem waar voorheen een GF kaart in zat. Maar kan ik dit iig geval wel proberen? En is een Geforce FX beter of minder goed dan een Geforce 4?
Brute onzin! Zie @ FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02) & * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * Check reviews etc. @ www.tweakers.net

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 22:43:
ik zou eerder een radeon 9700 kopen, die kost maar 200 euro.
want op het moment heb je nog niks aan 256 ddr
http://www.tweakers.net/pricewatch/47136
Helemaal mee eens. De RadeOn 9700 van Club3D kan ik je sterk aanbevelen. Ik heb er zelf eentje sinds ongeveer 3 weken, echt geweldig kaartje. Draait alles heerlijk snel en lekker soepel tegelijk :). Het is een BBA die werkt met de Catalyst drivers van ATI zelf, dus wat wil je nog meer? Een advies zowiezo, ga niet voor een GeForce FX, die vallen vies tegen, dat garandeer ik je.
En het is inderdaad een beetje basic! :P

[ Voor 23% gewijzigd door Godjira op 22-06-2003 22:48 ]

Profile

Verwijderd

Topicstarter
maar de kaart die ik in de OP heb genoemd kost maar 175euro :) (ook in de pricewatch)
ik moet hem dan alleen bestellen uit noord nederland

ik heb dus begrepen dat het overstappen van GF naar radeon gewoon kan, zolang ik alles van de GF eraf haal.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.