Toon posts:

P4PE Met Soundmax Onboard troubles

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg mijn Onboard sound niet aan de gang, ik heb dus on mn bios gewoon die AC97 Controller op "Auto" staan (Disabled/Auto), en ik krijg geen geluid, normaal hoor ik bij de Boot van mn systeem een POST speech te horen te krijgen maar zelfs dat krijg ik niet. windows drivers kan het niet aan liggen.

Specs :
p4 2800 cpu 533fsb
asus p4pe lan onboard sound
geforce4 ti 4600 ultra
2x 512MB ddr corsair XMS c2 pc2700

Ps. ik heb al een Soundblaster live! geprobeerd maar het geluid kraakt dan en werkt niet naar behoren

Verwijderd

Staat je geluidskaart misschien op "mute"? ;)

Edit: Ja, "mute" in windows.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
mute in windows bedoel je?

Verwijderd

Topicstarter
nee staat niet mute, want in de boot sequence hoor ik ook niets, en daar komt weinig van een driver van pas dacht ik zelf

Verwijderd

Heeft de geluidskaart wel gewerkt? Of probeer je hem nu voor het eerst?

Verwijderd

Topicstarter
dit is een nieuw mobo, mijn oude had ik per ongeluk gesloopt door spannings regelaar op te blazen. vraag me niet hoe want die dingen gaan dus nooit kapot ;)

maar ik heb van yorcom een nieuwe toegestuurd gekregen. vrijdag ingebouwd en standaard werkt dat ding niet.
ik heb dus default settings in de bios geprobeerd,
en handmatig alles geconfigureerd, maar niets werkt,
ik heb ok de usermanual doorgekeken voor speciale jumper settings maar ik kan niets vinden wat met AC97 of mn onbaord sound in general te maken heeft

Verwijderd

Ik denk dan (misschien te snel gedacht) dat je moederboord niet helemaal 100% is. Persoonlijk zou ik terug gaan naar de leverancier en dan moet hij maar zien wat hij ermee doet.

Edit: Want wat kan je nou verkeerd doen aan een moederboord inbouwen en zorgen dat hij werkt. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja precies dat dacht ik dus ook al, maar het kloterige is, ik heb net mijn mobo trug, ik heb er 4 weken op moeten wachten omdat ie terug naar ASUS zelf moest, omdat ze bij yorcom niet konden traceren dat het mijn eigenschuld was dat me mobo dood was, of dat het een garantie zaak was.. het was dus een garantie zaak en heb 4 weken moeten wachten op een nieuwe mobo, heb ik em nu, kannie weer 4 dagen weg:( potverdikkie

Verwijderd

Kunnen ze je bij Yorcom geen Socket A leen mobo geven? Die dingen kosten niets meer tegenwoordig, de wat mindere athans.

Verwijderd

Topicstarter
nee daar doen ze neit aan:\ had ik allang gevraagd

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heb je niet nog een jumpertje op je moederbord zitten waarmee je audio op enabled/disabled kan zetten.

Heb ik namelijk ook, beetje dubbel, op mobo en in bios. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dicht. Je hebt hierover al een topic lopen. Problemen Met Asus P4PE en Sound OnBoard

Verder wil ik je vriendelijk doch dringend erop wijzen om voortaan niet meer in korte tijd direct achter elkaar te posten in topics. Gebruik daartoe gewoon het edit-knopje, dat leest zo ook wat prettiger. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) voor de rest van wat wij hier op GoT van jou verwachten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.