Toon posts:

Problemen Met Asus P4PE en Sound OnBoard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey volk,

Ik heb dus een probleempje. ik zal bij het begin beginnen das wel zo makkelijk.

3 weken geleden heb ik 2 new dimms gekocht, 2x Kingston HyperX 333DDr C2 512MB PC2700

na een tijdje kwam ik er dus achter dat ze niet echt compatible waren met mijn mobo dus haalde ik ze eruit, en zette mijn oude dimm terug (Samsung-Samsung 333DDr C2.5 256 pc2700 dimm)

ik druk op de Power knop van me pc. en tot mijn grote verbazing vliegt er een stuk Spanningsregelaar door mn kamertje.
ik Mobo opgestuurd naar yorcom, kreeg een nieuwe. en die nieuw heb ik dus Vrijdag terug gekregen.

Nou het volgende probleem:

Ik heb in mijn Bios. die AC97 Audio Controller mooi enabled, 1, mijn Post Speech Reporter Zwijgt, 2, in Windows heb ik GEEN geluid. ik kan via Voice Conferance via icq of MSN wel geluid doorspelen naar andere mensen.. ( zij horen mijn geluid ik niet:\ lekker makkelijk is dat)

Oftewel. ik heb GEEN geluid. NERGENS niet in windows niet en bij boot ook niet.

Ik heb ook al een SBLive! in mijn pc gehad, en daarmee had ik wel geluid, alleen na een klein moment begon mijn geluid te kraken en te storen als een dolle.. dus maar weer eruit gehaald.

ik ben echt radeloos.. ik weet niet waar ik moet zoeken, ik hoop dat jullie me misschien uit de brand kunnen helpen.

Specs :
P4 2800 533FSB Northwood core
Asus P4PE + Sound + 1kMbit Lan
Asus V8460 (GeForce4 Ti 4600 Ultra)
2x Corsair XMS PC2700 c2 512DDr

Help me out plz.. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 19:57 ]

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 20:24

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Hoewel over dit probleem op afstand ook weinig is te zeggen, denk ik wel dat dit gewoon een defect is van je geluidschip. Misschien dat je nog 'ns even wat IRQ's kunt nakijken? Wellicht dat je een conflictje hebt. Echter ben ik bang, dat er gewoon iets mis is met je chip.

Aan de andere kant, dit klinkt misschien heel stom: Maar zijn de draadje/plugjes van je boxjes niet gewoon brak. Ergo: Heb je al andere boxjes geprobeerd?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
nee mn draadjes van mn boxen zijn prima, ik gebruik mn Sony versterker en boxen voor mn geluid, ik kan van mn Dvdspeler ook gewoon helder geluid horen, en cdspeler ook, dus daar ligt het al niet aan, ik heb ook geprobeerd een koptelefoon Direct in de uitgang van mijn onbaord sound te hangen
maar nog steeds geen geluid.

Verwijderd

Topicstarter
denk dat het bord gewoon brak is. Kl*te zooi kan ik het WEER terug sturen.. is net 4 weken weggeweest naar ASuS zelf.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:11
Zit er op het mb misschien een connector voor audio aansluitingen in het front ? Als hier niets op aangesloten is moeten er enkele connecties met jumpers doorverbonden worden, anders werken de aansluitingen aan de achterkant ook niet.

Verwijderd

Als je Windows XP hebt zou je nog de C-Media drivers van de Microsoft update site kunnen proberen. Maar ik denk dat de chip idd gewoon kapot is.

• numlocknumlock
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-11-2024
Waarschijnlijk is je MB gewoon defekt ; heb overigens ook Kingston HyperX 333DDR C2 512MB (1X) i.c.m. P4PE-Glan maar dat geeft bij mij geen problemen werkt gewoon perfekt.De audiojumpers die op het MB zitten moeten wel zijn doorverbonden , vanuit de dichtstbijzijnde hoek v/h MB gezien op de derde en de vijfde een jumper ; alleen als je een front panel gebruikt moeten deze eraf.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Heb je toevallig je moederbord op Turbo-mode gezet (ik heb ook een Asus), en bij mij doet het geluid het dan ook niet. Is wel klote, maar niks aan te doen, want in het BIOS staat namelijk dat het tot "system instability" kan leiden. Misschien is de oplossing dus wel heel simpel. Het valt altijd te proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door MaximusTG op 24-06-2003 20:06 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Pagina: 1