BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114
Te gek, gefeliciteerdVerwijderd schreef op 14 July 2003 @ 13:20:
Bij deze effe Lamer_Deluxe bedanken voor de tip over de V&D, ze hadden er nog 1 in zwolle, en die ligt nu hier aan het stopcontact
Ik had die aanbieding ook maar in dit topic gevonden en ik kon hem niet weerstaan
Veel plezier ermee, ik denk dat we nog wel zullen horen wat je ervan vindt
[druk op een toets om verder te gaan]
http://www.thekhing.cjb.net - zet iets in het gastenboek, is leuk!
vorige week zondag had ik de laatste...TheKHing schreef op 14 July 2003 @ 16:20:
Zouden ze hem nog in eindhoven hebben?
maar wellicht dat ze ondertussen weer binnen zijn gekomen
ik zou zeggen, als je toch op got rond hangt kun je
best wel even tijd maken om te surfen naar www.vroomendreesman.nl
en dan ffies bellen dan weet je het meteen
Ik heb het al geprobeerd, maar op die site staat dus echt absoluut niets interressantsChaser2600 schreef op 14 July 2003 @ 16:26:
[...]
vorige week zondag had ik de laatste...
maar wellicht dat ze ondertussen weer binnen zijn gekomen
ik zou zeggen, als je toch op got rond hangt kun je
best wel even tijd maken om te surfen naar www.vroomendreesman.nl
en dan ffies bellen dan weet je het meteen
Dat zo'n grote winkel toch niet een fatsoenlijke site of call center heeft
http://www.thekhing.cjb.net - zet iets in het gastenboek, is leuk!
zoals velen wel weten zit V&D dik in de schulden, er komen wel steeds klanten, maar ze kopen niets.... Als ze dan hun hele arsortiment online zetten komen de klanten dan niet eens meer...
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114
Lol. ik kreeg de hele dag een andere site (die totaal niets mobiele telefonie heeft te maken) er voor....
Maar goed hij dut het weer!
Ik zit nog met wat onduidelijkheden. MSN/Hotmail implementatie zou erg grappig zijn, is er al een manier om die via Java oid te gebruiken? Verder worden mijn geschreven/verzonden SMSjes automatisch opgeslagen, maar dat wil ik helemaal niet. Weet iemand de optie om dit uit te schakelen?
[ Voor 3% gewijzigd door jpiscaer op 14-07-2003 21:14 ]
Je moet ook geen onderwater foto's maken met je T610Jainoxi schreef op 14 July 2003 @ 19:19:
Ik heb sinds donderdag ook een SE-T610 (wk23), de gesimlockte T-Mobile versie, gratis bij een 150 minuten en 40 SMSjes abo, daarbij nog gratis aansluiten, half jaar lang gratis SMSsen en nog zo wat. Ik was helemaal blij, stelde alles gelijk in, adressen ingevoerd en enzo, werd ik 's avonds op een feestje in een zwembad geflikkerd. K*T! Laten drogen onder een dunne witte doek en zondagavond aangezet. Hij werkte nog steeds! Er zitten nu kleine watervlekjes in, maar die verdwijnen langzaam. Het is een zeer l33t telefoontje in vergelijking met mijn Nokia 3310. Ik heb geen firmwarematige problemen zoals 't flikkeren van 't beeld of 't 'hissing' probleem.
Ik zit nog met wat onduidelijkheden. MSN/Hotmail implementatie zou erg grappig zijn, is er al een manier om die via Java oid te gebruiken? Verder worden mijn geschreven/verzonden SMSjes automatisch opgeslagen, maar dat wil ik helemaal niet. Weet iemand de optie om dit uit te schakelen?
Waarom niet? Hij werkt nu nog
Ook gehaald bij de V&D?Jainoxi schreef op 14 juli 2003 @ 19:19:
Ik heb sinds donderdag ook een SE-T610 (wk23), de gesimlockte T-Mobile versie, gratis bij een 150 minuten en 40 SMSjes abo, daarbij nog gratis aansluiten, half jaar lang gratis SMSsen en nog zo wat.
Tot vandaag was ik helemaal zeker dat ik morgen de Siemens S55 zou gaan halen maar nu ik hier net lees dat de SE T610 bij V&D gratis is ga ik morgen toch maar eens kijken of ze em nog hebben liggen! Hopelijk hebben ze er nog 1'tje, want ik begrijp dat ze nogal moeilijk leverbaar zijn?
Grab shell dude!
Verwijderd

deze dus.
Want ik heb geen CreditCard en bestel zowiezo niet graag in het buitenland.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 21:07 ]
Nee, bij T for Telecom in Tilburg...
Iemand trouwens een oplossing voor de volgende problemen:
- Elke keer, als ik een SMSje wil verzenden vraagt 'ie om berichttype en geldigheidsduur. Deze heb ik al bij de opties ingeschakeld.
- Na 't schrijven en verzenden van een SMSje wordt deze opgeslagen. Daar heb ik geen behoefte aan, dus hoe kan deze optie uitgeschakeld worden?
- Is er een (goede) mogelijkheid om te MSNen en Hotmail te bekijken?
[ Voor 56% gewijzigd door jpiscaer op 14-07-2003 21:13 ]
Hmm, ja ik zie dat ik 2 dingen door elkaar haal, die v&d actie was een 2 jarig 75 abo

Grab shell dude!
Als het goed is moet ik hem dan volgende week binnen hebben.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
jep, ik heb contact gehad met de importeur, heb alleen die bedrijven op mn werk in mn bookmarks staan.. post ze morgen!Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 21:05:
Weet iemand toevallig of er in nederland al van die Krusell tasjes voor de T610 leverbaar zijn?
Verwijderd
Ik heb op het moment een Siemens S55 en ben van plan om over te stappen naar de Sony Ericsson T610. Zijn er mensen hier die dezelfde overstap hebben gemaakt? En zo ja kunnen die mij vertellen wat de grote pluspunten in gebruik en mogelijkheden zijn t.o.v. de S55.
(Ik kan mijn S55 kwijt voor een mooi prijsje dus vandaar
Laat het me weten, bij voorbaat bedankt!
Met vr gr
KaoZ
Ik had pas ook wat naar Amerika heen en weer zitten mailen, en toen kreeg ik de volgende adres in mijn handen gegooid:Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 21:05:
Weet iemand toevallig of er in nederland al van die Krusell tasjes voor de T610 leverbaar zijn?
[afbeelding]
deze dus.
GCC
Televisieweg 26
1322 AL Almere
T: 036 - 5387070
F: 036 - 5387080
E: gcc@global.nl
www.global.nl
Ik(met nog een andere GoT-er) waren van plan om hier een vrij kleine IA voor te starten, maar hadden tot nog toe niet echt een geschikte nederlandse winkel gevonden (om het makkelijk te houden)..
Vind je er wel een, mail die dan naar mij svp (ik check deze topic lang niet altijd en sla wel ens een stukkie over
M'n samenvatting c.q. analyse (ahum) is als volgt:
De pluspunten vind ik o.a.:
- Bluetooth
- MMS
- Foto's
- WAP 2.0
- 65535 kleuren
- Groot scherm
- Java e.d.
- Triple band
- GPRS
- 32 polyfone ringtones
- Licht dimt netjes als je even niks doet
- Geen klep
De punten van (negatieve) kritiek die ik ben tegen gekomen, som ik hier op:
- <W21 hissing, >=W21 hissing geluid niet meer tijdens gesprek, maar wel weer tijdens ringtones en spelletjes
- Scherm is niet te bekijken in felle zon
- Scherm knippert op bepaalde momenten
- Bluetooth headsets van SE bij <=W23 werken slecht
- Slechtere ontvangst vergeleken met andere foons (T-Mobile specifiek?)
- Meer handelingen voor hetzelfde werk vergeleken met andere foons
- Aan/uit-knop werkt niet goed
- SMS invoer een beetje traag
- Menu's een beetje traag
- Soms niet te verwijderen plaatjes
- Kleuren blauw en rood zijn niet te krijgen
- Lage camera-resolutie van 352x288 pixels en magere kwaliteit foto's (lijnen en ruis vooral in nachtmodus)
- Bug bij verwerken van Thema's => Thema's in Windows (ja, foon zoekt kennelijk zelf goede map uit, maar dan nog lijkt het me toch een stomme bug)
- Ringtone geluid is eerst zacht (ander geluidje?) en dan pas harder
- 2MB weinig geheugen, niet uitbreidbaar
- Geen adressen bij contacts
- Geen tijden van oproepen van vorige dag na 0:00, alleen maar datum
- Maar 1 knop te herconfigureren
- Bluetooth kan lastig aan de praat te krijgen zijn
- Originele software MPM/PC Suite/XTNDconnect werkt niet of niet goed (XTND in deel 2 opgelost?)
- Synchroniseren werkt niet goed (valt dit onder punt hierboven?), icm Outlook (terugkerende afspraken)
- Geen aparte ringtones voor MMS/SMS/e-mail
- Java games werken lang niet altijd goed
- body/kop bug in e-mail client (Change)
- Themes wisselen levert soms troep op scherm
- Vingerafdruk- en krasgevoelig
- Kan soms ineens crashen / uitvallen / reboot
- Vodafone:
Vodafone Live! heeft lelijke icoontjes
Andere zaken aangepast (wat?)
- T-Mobile
Logo op de foon, dat je er weliswaar af kan 'krassen' of weg te halen met een harder schurende pen-gum.
Simlock
T-Zones in menu
Verder wat onzekerheden/onwaarheden?:
- Batterij gaat toch niet lang mee, of alleen bij onjuist gebruik, of laadproces gaat soms niet goed?
- VNC viewers zijn er, maar werken wel of niet?
- Geen handsfree via speaker ?
- Netwerk valt soms weg terwijl ander toestel ernaast geen fluctuatie vertoont.
- De ringtones werken kennelijk met MIDI.
Welke MIDI geluidenset zit er dan in de telefoon, General Midi? Of een eigen set?
- Geen WML ondersteuning, maar alleen xHTML?
- Vodafone:
Live! sloopt feature Thema's eruit?
- T-Mobile
Firmware update moet ook van T-Mobile komen?
- Provider zooi eruit te halen via 10-13 seconden truuk (Chaser2600)?
- Personen aan de andere kant horen jou niet goed?
- Flets of donker scherm vanwege gebruikte techniek?
- 'Iets' in de standby modus geeft alleen de datum in vergelijking met andere toestellen (?)
- Wel iconen voor gemiste oproepen?
- Moet je veel moeite doen om naast Vodafone Live of T-Mobile t-zones onafhankelijk van die providers te kunnen wappen of mail te controleren e.d.?
En van Pogostokje (reeds genoemde punten verwijderd):
- Bij het omschakelen van de displaytaal verandert ongewild ook de T9 invoertaal.
- Bij het versturen van SMS blijft hij vragen om geldigheid en type bericht enzo, ook al geef je in opties aan dat je dat niet wilt.
- Bij het binnenkomen van een SMS terwijl je druk door het menu aan het wandelen bent is er een kans (bij mij al 2x gebeurd sinds gisteren) dat de telefoon finaal crasht (accu eraf is het enige wat nog helpt).
Daarnaast de bijgeleverde software:
- De synchronisatie software die je van internet kan downloaden bij de telefoon ondersteunt de T610 niet. (?)
Van The_PyroPath (reeds genoemde punten verwijderd):
-grote foto is niet te mms'en omdat hij te groot zou zijn (ja de verkeerde grote is niet goed en daarom groter dan 39 KB, de max van een MMS)
-volledig opladen vrijwel alleen mogelijk bij uitzetten telefoon(als je de phone volledig oplaad, daarna uitzet en verder laad kan er ineens een half uur meer stroom "in") de bat weergave blijft dan ook langer op vol staan voordat hij een streepie minder wordt.
-smsjes worden soms zonder reden in de nietverzonden folder gezet en niet verstuurd
Van Shiver23:
- netwerkaanduiding bij zeer slechte verbinding verspringt niet terug als verbinding weer beter wordt.
Van Jainoxi (eerste punt had iemand anders ook al genoemd, dus is vrij belangrijk):
- Elke keer, als ik een SMSje wil verzenden vraagt 'ie om berichttype en geldigheidsduur. Deze heb ik al bij de opties ingeschakeld.
- Na 't schrijven en verzenden van een SMSje wordt deze opgeslagen. Daar heb ik geen behoefte aan, dus hoe kan deze optie uitgeschakeld worden?
Sommige punten van kritiek vallen misschien meer onder onzekerheden/onwaarheden of andersom.
Momenteel vind ik dat er nog teveel nadelen aan het apparaat hangen om hem te kopen,
tenzij de eigenaars hier de negatieve punten onderuit kunnen halen
Ik herken trouwens veel kleine foutjes terug in de T68i. Toch jammer dat een nieuw toestel op die fronten eigenlijk niet door ontwikkelt.
Maar voor de rest is het echt een prachtige display, de kleuren zijn heel mooi, ongeveer hetzelfde als op de computer. En het display gloeit niet na. Echt een wereld van verschil met de T300. Het display is niet flets of donker. En met de firmware update krijgt het scherm kennelijk iets meer contrast.
Ik heb de backlight flicker bug en strepen in de camera. Maar niet iedereen heeft daar last van. Ik verwacht ook dat als de stroom T610s weer op gang komt, met de rode en blauwe versie, dat ze deze problemen hebben verholpen.
De menus en teksteditor reageren inderdaad niet supersnel, maar zeker niet irritant langzaam. En met de laatste firmware update L1-nogiets wordt dat allemaal nog een stuk sneller (de Java spellen kennelijk ook).
Je kunt ook nog Zweeds en Frans bij de invoertalen uitzetten en ook de suggesties. Dan gaat tekst input nog weer iets sneller. Maar ik vind het standaard snel genoeg.
Met Bluetooth heb ik totaal geen problemen gehad.
De ontvangst weet ik nog niet, de indicator schommelt inderdaad behoorlijk af en toe, maar dat schijnt te zijn omdat hij vaker wordt geupdate. Ook hoeft kennelijk een lage indicatie niet te betekenen dat je daadwerkelijk geen ontvangst hebt.
De snelheid van de gif animaties is een stuk beter dan bij de T300 (en T68?). Ik vraag me af of ze nu alleen de verschillen tussen de frames bewaren in plaats van alle frames in totaal.
Fotos nemen wel meer geheugen in dan in JPG formaat, dat is wel jammer. Voor de rest heb ik niet echt problemen met de 2MB. Je kunt kennelijk behoorlijk veel deleten van de dingen die je niet gebruikt en dan kun je er aardig wat in kwijt.
De camera is niet geweldig, maar dat is ook niet te verwachten. Als je het plaatje in de computer bewerkt en terugscaled (vooral leuk met het Photoshop cleartype truukje) dan ziet het er in de telefoon zelf vrij goed uit.
Er komen inderdaad vrij snel vingers op, maar als je niet met je vingers op het scherm zit en je oren zijn schoon dan valt het best wel mee
Buiten dat ziet hij er echt enorm luxe uit, als je hem in je hand houdt dan merk je dat het geen goedkoop plastic ding is. En hij is enorm klein.
Het geluid van de ringtones is echt glashelder en ze zijn ook enorm hard. Het klinkt gewoon te goed voor zo'n klein apparaatje.
Batterijduur kan ik nog niks over zeggen, ik heb hem pas drie en een halve dag en dus pas een keer opgeladen. Dat kost wel drie keer opladen en leegmaken voordat je de juiste duur krijgt. Bij normaal gebruik zou hij iets van vijf dagen meegaan en bij intensief gebruik drie. Klinkt prima.
Aan/uit knop werkt bij mij prima.
Java games is bij alle telefoons een probleem. Je moet maar net spellen vinden die werken. De T610 komt daar nog behoorlijk goed mee weg.
Wat wel jammer is is dat Java kennelijk geen toegang heeft tot alle functies van de telefoon. Hopelijk wordt dat in een update gefixed.
Wat ook jammer is is dat hij (nog) niet met de MCA-25 camera kan samenwerken. Het chatboard werkt wel.
Ringtones worden harder in ongeveer twee seconden, hier is heel goed aan te wennen. Ik had dit al met de T300. Voordat je wat hoort gaat hij trillen, dan komt de muziek. Je hebt dan tijd om hem tevoorschijn te halen terwijl de muziek nog niet snoeihard is. Uiteindelijk bevalt dat eigenlijk wel.
Body/kop bug heeft de T300 ook met de laatste firmware. Ik kon hem niet de hele message laten downloaden.
WAP gaat overigens lekker vlot met de T610.
Speakerphone heeft hij inderdaad niet. Je kunt ook geen WAVs als ringtone gebruiken.
MIDI is inderdaad gewoon general midi, de meeste files die je van internet haalt werken gewoon.
Infrarood is trouwens een standaard systeem, werkt zonder drivers met laptops en PocketPCs zonder problemen.
De enige dingen die ik echt vervelend vindt zijn het knipperen van het scherm wat dus kennelijk niet bij alle T610s zo is en dat het scherm in de felle zon niet te zien is. Maar ik heb ook al gelezen dat niet iedereen dat probleem heeft, dus misschien is dat ook iets wat opgelost wordt. Voor de rest is het echt een fantastische telefoon.
EDIT: Oh en Mophun games werken perfect op de T610. Lekker snel, geen blurring, geen vertraagde reacties.
ik heb dus die leute gemaild. de hoesjes zijn 25 euro per stuk bij diverse door dit bedrijf opgegeven winkels, tegenover 23 euro en een beetje via inet.wdekreij schreef op 14 July 2003 @ 23:53:
[...]
Ik had pas ook wat naar Amerika heen en weer zitten mailen, en toen kreeg ik de volgende adres in mijn handen gegooid:
GCC
Televisieweg 26
1322 AL Almere
T: 036 - 5387070
F: 036 - 5387080
E: gcc@global.nl
www.global.nl
Ik(met nog een andere GoT-er) waren van plan om hier een vrij kleine IA voor te starten, maar hadden tot nog toe niet echt een geschikte nederlandse winkel gevonden (om het makkelijk te houden)..
Vind je er wel een, mail die dan naar mij svp (ik check deze topic lang niet altijd en sla wel ens een stukkie over)
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 00:58 ]
Mijn reactie op je punten (heb zelf een W21):
>=W21 hissing geluid niet meer tijdens gesprek, maar wel weer tijdens ringtones en spelletjes
Ik heb er persoonlijk geen last van. Ik hoor het alleen als het compleet stil is en ik de telefoon dichtbij hou. Absoluut niet storend in ieder geval.
Batterij gaat toch niet lang mee, of alleen bij onjuist gebruik, of laadproces gaat soms niet goed?
Ik merk dat de batterij met elke keer opladen weer langer meegaat. Ik heb m nu sinds vrijdag niet opgeladen, minstens 2 uur getelefoneerd, een stuk of 30-40 foto's genomen, spelletjes gespeeld, bluetooth een paar keer gebruikt om foto's over te sturen en te synchroniseren, GPRS gebruikt en een aantal lange e-mails gelezen (minstens 1.5 uur lang) en de batterij staat nu op iets van 30%..
Scherm is niet te bekijken in felle zon
Klopt maar is nog net leesbaar. Je moet je echter wel inspannen. Het schijnt echter niet veel uit te maken welke telefoon met kleurenscherm je kiest wat dit betreft.
Scherm knippert op bepaalde momenten
Heb er absoluut geen last van en het valt me alleen op als ik me erop richt.
Lage camera-resolutie van 352x288 pixels en magere kwaliteit foto's (lijnen en ruis vooral in nachtmodus)
Ik vind de kwaliteit goed genoeg. Als je goede foto's wil nemen moet je een aparte digitale camera nemen of een telefoon waar je er één aan kunt hangen (hoewel ik denk dat je dan net zo goed een aparte camera kan kopen - veel betere kwaliteit). Ik ben er erg blij mee en de mensen die de foto's zien zijn vrijwel altijd onder de indruk..
Ringtone geluid is eerst zacht (ander geluidje?) en dan pas harder
Ik hoor m zelf prima. Gaat vrij snel naar max. volume. Vind het zelfs wel prettig dat de telefoon niet meteen staat te blèren. Gebruik wel het trilalarm, dus ik voel dat ie afgaat voor ik m hoor.
2MB weinig geheugen, niet uitbreidbaar
Het is weinig, maar ik heb er 2 themes en 10 spellen opstaan en dan kunnen er nog zo'n 25-30 foto's bij. Als je bluetooth neemt en regelmatig je telefoon leegmaakt is t prima te doen (meer is altijd leuker natuurlijk maar dit is wat mij betreft te doen).
Kan soms ineens crashen / uitvallen / reboot
Heb het in bijna 3 weken nu slechts 1x meegemaakt. Lijkt niet veel slechter dan mn 6310i te zijn.
Personen aan de andere kant horen jou niet goed?
Kreeg vandaag voor het eerst de opmerking dat ik blikkerig klonk
Wel iconen voor gemiste oproepen?
Volgens mij wel.
Bij het omschakelen van de displaytaal verandert ongewild ook de T9 invoertaal.
Dat is echter makkelijk weer aan te passen. En hoe vaak verander je van displaytaal?
Bij het versturen van SMS blijft hij vragen om geldigheid en type bericht enzo, ook al geef je in opties aan dat je dat niet wilt.
Vreemd, bij mij werkt dat prima...
AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro
Heb je voorkeursnetwerken ingesteld? Sinds ik mijn eigen netwerk bovenaan in die lijst heb gezet gaat het al beter. Het lijkt me dat als je alle andere netwerken in die lijst weghaalt dat het dan helemaal beter gaatVerwijderd schreef op 15 July 2003 @ 00:57:
Een gigantisch irritant probleem is dat mijn (niet ge-simlockte) t610 automatisch een ander netwerk zoekt als ik geen bereik heb (ik heb T-Mobile). Bij mijn vriendin heb geen bereik en aangezien ik daar vaak zit is het behoorlijk irritant om elke keer op de fiets naar huis opnieuw het netwerk te gaan zoeken en in te stellen. Is hier geen oplossing voor? Verder is het geluid niet echt hard als ik mensen bel. Met m`n m35i kon ik makkelijk fietsend bellen, maar met de T610 moet ik echt rustig fietsen en hopen op weinig wind anders hoor ik het niet echt goed. Of is dit juist het hissing probleem want dan ga ik terug. Toestel is overigens van week 21
Ik heb niet meer last van wind met deze telefoon dan met mn 6310i.. als het niet minder is
AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro
Verwijderd
Ik bedoel met dat geluids probleem dat ik mensen niet erg goed versta, tenzij ik de telefoon tegen m'n oor aanhoud en m'n andere oor dichtstop. Dan hoor ik het pas echt goed. Bij mijn Siemens M35I was dit niet het geval en verstond ik mensen altijd goed. Kan ik niet het volume omhoog gooien ofzo zodat ik het allemaal beter hoor oid?
Breek je nek voorzichtig
[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-07-2003 13:37 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
Straks nog even het T-Mobile logo eraf en hij is perfect
Teletools
NW Zijdse Voorburgwal 91
1012 RE Amsterdam
tel: 020-6200002
Greenway Telematics
Zwartewoud 110
Aalsmeer
tel: 0297-386060
MD-Products
Neuweg 124a
Hilversum
tel: 035-6714681
er zijn er vast nog wel meer! ik heb alleen die in amsterdam nog gebeld, daar kostte het hoesje 25 euro. ze moesten hem wel bestellen bij de groothandel, bij GCC dus.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Dit heb ik idd ook. En bij het bekijken van sommige kleine plaatjes komen er verticale strepen in beeld....BeQuietAndDrive schreef op 15 July 2003 @ 09:23:
Ik heb als ik de camera gebruik, en bij verbinding maken (zo'n progress balkje) bij bijv een mms verzenden, wel een behoorlijke screen flicker (heb een week-22 toestel). Heeft iemand zijn toestel al omgeruild vanwege dit probleem? Echt storend is het niet, zolang het zich maar niet uitbreidt naar andere schermpjes...
Week 23 toestel trouwens
Waar precies is mobilefun te bereiken? Ik wil ook graag een Krusell tassieNitai schreef op 15 July 2003 @ 10:35:
die Krusell tasje heb ik gewoon besteld via mobilefun, krijg het deze week, het is al verstuurdgeloof ik nog goedkoper ook dan via die GCC
EDIT: Ik heb 'm gevonden, maar dat mooie Krusell ding kan ik niet vinden..
[ Voor 12% gewijzigd door jpiscaer op 15-07-2003 12:59 ]
Dit heb ik nu ik mijn tmobile kaart erin heb ook. Met mijn o2 kaart is dat niet... Errug irritant....Eegee schreef op 15 juli 2003 @ 00:01:
- Bij het versturen van SMS blijft hij vragen om geldigheid en type bericht enzo, ook al geef je in opties aan dat je dat niet wilt.
Verwijderd
Waar kan ik overigens vinden uit welke week mijn toestel komt??
Stomme vraag misschien, maar dit topic is inmiddels zo groot dat ik geen tijd heb om het helemaal door te lezen om een antwoord te vinden op deze vragen.
Ik heb idd ook een week 23, had me vergist. Ga jij hem omruilen, zou dat zin hebben?Riesjard schreef op 15 juli 2003 @ 11:44:
[...]
Dit heb ik idd ook. En bij het bekijken van sommige kleine plaatjes komen er verticale strepen in beeld....
Week 23 toestel trouwens
Onder de batterij zit een sticker, daar staat ergens op "03-23" bijvoorbeeld, dan issie van 2003, week 23.Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 13:25:
Kan iemand mij vertellen hoe ik uit kan vinden welke firmware versie er op mijn T610 is geinstalleerd?
Waar kan ik overigens vinden uit welke week mijn toestel komt??
Stomme vraag misschien, maar dit topic is inmiddels zo groot dat ik geen tijd heb om het helemaal door te lezen om een antwoord te vinden op deze vragen.
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
[ Voor 13% gewijzigd door jpiscaer op 15-07-2003 13:42 ]
Verwijderd
Vanaf welke week zijn de toestellen "goed" te noemen?? Wat zijn de problemen dan met "oudere" modellen?
tadaaaaaa http://www.mobilefun.co.uk/cat/T610-Cases.htmJainoxi schreef op 15 July 2003 @ 12:10:
[...]
Waar precies is mobilefun te bereiken? Ik wil ook graag een Krusell tassie
EDIT: Ik heb 'm gevonden, maar dat mooie Krusell ding kan ik niet vinden..
Verwijderd
Verwijderd
De heupholster ziet er netjes uit vind ik, alleen, maar dat is persoonlijk, loop je ontzettend voor lul met zo'n ding.koen schreef op 15 July 2003 @ 14:19:
krussel tassie is vandaag met de TPG meneer bezorgd, beetje overdreven wel dat je er voor moet tekenen.. maar goed het is wel zeker een mooi ding en niet zo'n lelijk veel zwart leer geval
geenidee.nlBeQuietAndDrive schreef op 15 July 2003 @ 13:39:
[...]
Ik heb idd ook een week 23, had me vergist. Ga jij hem omruilen, zou dat zin hebben?
Zoals ik al zei is het alleen met mijn Tmobile sim, errug vreemd.....
Meer mensen last van?
Geen idee, het is namelijk geen actie, maar de gewone prijs werd mij daar verteld. Nou schommelt de gewone prijs natuurlijk maar hoe snel dat gaat of hoeveel het veranderd is natuurlijk moeilijk te zeggen.sigma01 schreef op 15 July 2003 @ 13:41:
Tot wanneer is die aktie bij de v&d nog geldig(T-mobile 75 2 jaar>>T610 gratis). Want het klinkt wel erg goed!
Ik vraag me af of de prijs omhoog zou gaan op het moment dat ze weer grotere voorraden binnen krijgen.
Verwijderd
ik ben nog steeds aan het wachten (2 weken nu) totdat belcompany WK23 of nieuwer binnen krijgt... naja tot nu toe werkt mijn Nokia 8310 ook nog wel
Kan je nog steeds foto's maken als het hoesje er omheen zit?koen schreef op 15 juli 2003 @ 14:19:
krussel tassie is vandaag met de TPG meneer bezorgd, beetje overdreven wel dat je er voor moet tekenen.. maar goed het is wel zeker een mooi ding en niet zo'n lelijk veel zwart leer geval
Dat flickerende screen alleen met je T-Mobile sim? Wazig! Ik kan het helaas niet testen, de mijne is welliswaar T-Mobile, maar met simlockRiesjard schreef op 15 July 2003 @ 15:14:
[...]
geenidee.nl
Zoals ik al zei is het alleen met mijn Tmobile sim, errug vreemd.....
Meer mensen last van?
Wanneer had je hem besteld? en in welke kleur heb je hem gekregen?Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 15:12:
Yay Eindelijk binnen :D:D
"Bij het versturen van SMS blijft hij vragen om geldigheid en type bericht enzo, ook al geef je in opties aan dat je dat niet wilt."BeQuietAndDrive schreef op 15 July 2003 @ 16:00:
[...]
Dat flickerende screen alleen met je T-Mobile sim? Wazig! Ik kan het helaas niet testen, de mijne is welliswaar T-Mobile, maar met simlock
Dus niet het flikkerende display
Verwijderd
Heb je ook een foto van de achterkant van dat hoesje? De voorkant vind ik wel mooi alleen de achterkant ben ik benieuwd naar.koen schreef op 15 juli 2003 @ 14:19:
Verwijderd
you can access the Jeyo Remote application from your phone. You can find it listed under Accessories from the Extra menu on your phone, which now should be enabled. Go into Accessories and then click on Jeyo Remote to launch the application.
ok en waar is dat ?? kan het niet vinden
Verwijderd
ahh gelukt.BaSsDruM schreef op 15 July 2003 @ 16:21:
icoontje linksonder in het hoofdmenu > accessoires > Jeyo remote
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 17:01 ]
Verwijderd
Verwijderd
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
rvr schreef op 14 July 2003 @ 22:01:
sorry nog iets
mijn t610 loopt regelmatig vast meer mensen met probleem accu eruit is enigste oplossing gebeurt met foto's maken en op de vodafone live button rechts boven
grtz
--------------------------------------------------------------------------------
en
ik heb de hch 33 wel al gezien america en duitsland maar leveren niet in nederland
weet verder iemand of de systeem kabel ook vervangen moet worden door andere ?
ff (brakke) webcampics:Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 16:09:
[...]
Heb je ook een foto van de achterkant van dat hoesje? De voorkant vind ik wel mooi alleen de achterkant ben ik benieuwd naar.
zoals je ziet moet je dat leer met die twee knoopjes even wegtrekken om foto's te kunnen maken! er zit ook nog een plastic clip bij zodat je hem aan je riem kunt maken.... hmmm, dat ga ik vast niet gebruiken
Verwijderd
ik heb geen idee, heb nl geen T610 meerVerwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 18:45:
Past dat hoesje er perfect omheen of heeft ie nog veel ruimte om te bewegen, in verband met die ritssluiting.

de T-mobile editie verkocht en nu wachtende op een rood exemplaar
@home is wel in te stellen op de T610iShiver23 schreef op 10 juli 2003 @ 10:11:
Leuk die email configurator op de SE site, maar @home staat er weer eens niet tussen....
Ik heb net net geprobeerd met Vodafone GPRS, het enige waar je op moet letten is dat je niet (net)mail.home.nl invult als popserver, maar het daadwerkelijke IP adres: 213.51.128.65
Ontvangen werkt perfect, versturen niet. @home zegt zelf dat ze dat niet ondersteunen.
Verder heb ik ook een t-mobile 75 SIM only abonnement. Daar lukt het dus niet mee. Na een half uur helpdesk krijg ik uiteindelijk te horen waarom: Met de standaard gratis T-zones GPRS aansluiting (15 euro per MB) kan dit niet, ook niet bijv. je telefoon als inbelverbinding gebruiken (net als dit niet werkt met Vodafone IZI). Het zou wel moeten werken als je een GPRS abotje neemt van T-mobile (5 euro per maand en dan 2,50 per MB)
Andere providers weet ik niet, maar wel flauw van T-Mobile vind ik. Zo vaak gebruik ik GPRS niet en dan vind ik het zonde om 5 euro per maand te gaan dokken.
[ Voor 3% gewijzigd door djeejdjeej op 15-07-2003 19:52 . Reden: correctie ]
Ik had vandaag de laatste bij de V&D in Amstelveen, maar die gasten achter de kassa waren eigenlijk zelf ook verbaasd dat ie gratis was. Voordat ik naar de V&D ging was ik ook nog even langs de Phonehouse gegaan, en die gozer schrok zich ook rot toen ik zei dat de T610 gratis was bij de V&D, kostte bij hun nog 250 eurosigma01 schreef op 15 July 2003 @ 13:41:
Tot wanneer is die aktie bij de v&d nog geldig(T-mobile 75 2 jaar>>T610 gratis). Want het klinkt wel erg goed!

En normaal gesproken is de V&D altijd zo schrikbarend duur... =)
Grab shell dude!
met wat voor abbo is dat eigenlijk?jOzh schreef op 15 July 2003 @ 19:35:
[...]
Ik had vandaag de laatste bij de V&D in Amstelveen, maar die gasten achter de kassa waren eigenlijk zelf ook verbaasd dat ie gratis was. Voordat ik naar de V&D ging was ik ook nog even langs de Phonehouse gegaan, en die gozer schrok zich ook rot toen ik zei dat de T610 gratis was bij de V&D, kostte bij hun nog 250 euro
En normaal gesproken is de V&D altijd zo schrikbarend duur... =)
de 22,50 pm?
2 jaar T-Mobile 75 @ 15€ p/maand
Bij mij zei de Phonehouse dat het 149€ kostte. Die gast zocht het op en toen zei hij 'Dan denk ik dat je hem beter bij de V&D kunt gaan halen'
Bij mijn weten kan je gewoon een ander theme op je telefoon zetten (als je er nu maar 1 hebt) en die kiezen. Enige wat dan achterblijft is het t-zones icoon.Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 20:17:
iemand enig idee of het mogelijk is om die tmobile theme te verwijderen.
Verwijderd
En er is nog geen mogelijkheid bekend om ook dit t-mobile achterblijfsel te vernietigen?Change schreef op 15 July 2003 @ 21:04:
[...]
Bij mijn weten kan je gewoon een ander theme op je telefoon zetten (als je er nu maar 1 hebt) en die kiezen. Enige wat dan achterblijft is het t-zones icoon.
hoe duur issie daar met 1 jarig 22,50 abbo?Lamer_Deluxe schreef op 15 July 2003 @ 21:00:
[...]
2 jaar T-Mobile 75 @ 15€ p/maand
Bij mij zei de Phonehouse dat het 149€ kostte. Die gast zocht het op en toen zei hij 'Dan denk ik dat je hem beter bij de V&D kunt gaan halen'
In welke kleur heb je de t610 gekregen?
Ik heb hem namelijk ook bij telecom.nu besteld
[ Voor 33% gewijzigd door Eastman op 15-07-2003 21:42 ]
Verwijderd
Ik kreeg eerst mailtje dat ze alleen de blauwe hadden. Maar dat is bullshit ze hebben alleen de zilvere
Ik heb gehoord dat dat kan met de 13 sec. truuk, maar nergens echt een bevestiging gelezen. Kan ook door nieuwe firmware, maar bij SE schijnen ze te weigeren je telefoon te flashen met een non-operator firmware als er een operator versie op staat.Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 21:23:
[...]
En er is nog geen mogelijkheid bekend om ook dit t-mobile achterblijfsel te vernietigen?
en welke versie heb je gekregen?Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 21:56:
Eastman ik heb de zilvere.
Ik kreeg eerst mailtje dat ze alleen de blauwe hadden. Maar dat is bullshit ze hebben alleen de zilvere
Geen idee, daar heb ik niet naar gevraagd. Dat zouden ze even voor je moeten nakijken daar.wdekreij schreef op 15 July 2003 @ 21:26:hoe duur issie daar met 1 jarig 22,50 abbo?
1 jarig T-mobile 150 abbo is bij telecom.nu 78 euro, dat is wel het goedkoopste voor zover ik weet.....
119 euro bij belcompany....
Eegee schreef op 15 July 2003 @ 00:01:
Okee, dit leek me een mooie foon om te kopen en heb daarom deel 1 en deel 2 gelezen.
M'n samenvatting c.q. analyse (ahum) is als volgt:
De pluspunten vind ik o.a.:
- Bluetooth
- MMS
- Foto's
- WAP 2.0
- 65535 kleuren
- Groot scherm
- Java e.d.
- Triple band
- GPRS
- 32 polyfone ringtones
- Licht dimt netjes als je even niks doet
- Geen klep
De punten van (negatieve) kritiek die ik ben tegen gekomen, som ik hier op:
- <W21 hissing, >=W21 hissing geluid niet meer tijdens gesprek, maar wel weer tijdens ringtones en spelletjes
- Scherm is niet te bekijken in felle zon
- Scherm knippert op bepaalde momenten
- Bluetooth headsets van SE bij <=W23 werken slecht
- Slechtere ontvangst vergeleken met andere foons (T-Mobile specifiek?)
- Meer handelingen voor hetzelfde werk vergeleken met andere foons
- Aan/uit-knop werkt niet goed
- SMS invoer een beetje traag
- Menu's een beetje traag
- Soms niet te verwijderen plaatjes
- Kleuren blauw en rood zijn niet te krijgen
- Lage camera-resolutie van 352x288 pixels en magere kwaliteit foto's (lijnen en ruis vooral in nachtmodus)
- Bug bij verwerken van Thema's => Thema's in Windows (ja, foon zoekt kennelijk zelf goede map uit, maar dan nog lijkt het me toch een stomme bug)
- Ringtone geluid is eerst zacht (ander geluidje?) en dan pas harder
- 2MB weinig geheugen, niet uitbreidbaar
- Geen adressen bij contacts
- Geen tijden van oproepen van vorige dag na 0:00, alleen maar datum
- Maar 1 knop te herconfigureren
- Bluetooth kan lastig aan de praat te krijgen zijn
- Originele software MPM/PC Suite/XTNDconnect werkt niet of niet goed (XTND in deel 2 opgelost?)
- Synchroniseren werkt niet goed (valt dit onder punt hierboven?), icm Outlook (terugkerende afspraken)
- Geen aparte ringtones voor MMS/SMS/e-mail
- Java games werken lang niet altijd goed
- body/kop bug in e-mail client (Change)
- Themes wisselen levert soms troep op scherm
- Vingerafdruk- en krasgevoelig
- Kan soms ineens crashen / uitvallen / reboot
- Vodafone:
Vodafone Live! heeft lelijke icoontjes
Andere zaken aangepast (wat?)
- T-Mobile
Logo op de foon, dat je er weliswaar af kan 'krassen' of weg te halen met een harder schurende pen-gum.
Simlock
T-Zones in menu
Verder wat onzekerheden/onwaarheden?:
- Batterij gaat toch niet lang mee, of alleen bij onjuist gebruik, of laadproces gaat soms niet goed?
- VNC viewers zijn er, maar werken wel of niet?
- Geen handsfree via speaker ?
- Netwerk valt soms weg terwijl ander toestel ernaast geen fluctuatie vertoont.
- De ringtones werken kennelijk met MIDI.
Welke MIDI geluidenset zit er dan in de telefoon, General Midi? Of een eigen set?
- Geen WML ondersteuning, maar alleen xHTML?
- Vodafone:
Live! sloopt feature Thema's eruit?
- T-Mobile
Firmware update moet ook van T-Mobile komen?
- Provider zooi eruit te halen via 10-13 seconden truuk (Chaser2600)?
- Personen aan de andere kant horen jou niet goed?
- Flets of donker scherm vanwege gebruikte techniek?
- 'Iets' in de standby modus geeft alleen de datum in vergelijking met andere toestellen (?)
- Wel iconen voor gemiste oproepen?
- Moet je veel moeite doen om naast Vodafone Live of T-Mobile t-zones onafhankelijk van die providers te kunnen wappen of mail te controleren e.d.?
En van Pogostokje (reeds genoemde punten verwijderd):
- Bij het omschakelen van de displaytaal verandert ongewild ook de T9 invoertaal.
- Bij het binnenkomen van een SMS terwijl je druk door het menu aan het wandelen bent is er een kans (bij mij al 2x gebeurd sinds gisteren) dat de telefoon finaal crasht (accu eraf is het enige wat nog helpt).
Daarnaast de bijgeleverde software:
- De synchronisatie software die je van internet kan downloaden bij de telefoon ondersteunt de T610 niet. (?)
Van The_PyroPath (reeds genoemde punten verwijderd):
-grote foto is niet te mms'en omdat hij te groot zou zijn (ja de verkeerde grote is niet goed en daarom groter dan 39 KB, de max van een MMS)
-volledig opladen vrijwel alleen mogelijk bij uitzetten telefoon(als je de phone volledig oplaad, daarna uitzet en verder laad kan er ineens een half uur meer stroom "in") de bat weergave blijft dan ook langer op vol staan voordat hij een streepie minder wordt.
-smsjes worden soms zonder reden in de nietverzonden folder gezet en niet verstuurd
Van Shiver23:
- netwerkaanduiding bij zeer slechte verbinding verspringt niet terug als verbinding weer beter wordt.
Van Jainoxi (eerste punt had iemand anders ook al genoemd, dus is vrij belangrijk):
Sommige punten van kritiek vallen misschien meer onder onzekerheden/onwaarheden of andersom.
Momenteel vind ik dat er nog teveel nadelen aan het apparaat hangen om hem te kopen,
tenzij de eigenaars hier de negatieve punten onderuit kunnen halenWie haalt me over
Verwijderd
zoja waar gehaald
zo neej wanneer komt het ?
Verwijderd
Ik zei tegen die man dat de T610 gratis was bij t mobile 150 (dus dat T Zones pakket/aanbieding) en in plaats van een T-Mobile T610 pakte hij een normale T610 zonder extra troep/zonder sim lock
Dus ik kan m ook gratis laten upgraden als ik wil omdat ik geen operator telefoon heb?..?
Doordat-ie Bluetooth heeft kun je toch in principe elke bluetooth-carkit gebruiken?Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 00:17:
heeft er iemand al een carkit of carkit houder voor de t610
zoja waar gehaald
zo neej wanneer komt het ?
Verwijderd
via Mobile Fun, vandaag binnen gekregen......
erg top

[beetje crappy pics, vooral die laatste
vrij lelijk, maar als er dan toch iets om heen moet om het heel te houden
dan is dit een "mooi" hoessie]
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 00:56 ]
Verwijderd
Kan iemand me vertellen of dit alles bij latere versies verholpen is? Zo ja welke versie? En is er een kans dat Vodavone (city point) ook 'originele'versies van de t610 uitgeeft? Zo nee, zijn de veranderingen (icoontjes) ongedaan te maken?
Tnx
wanneer heb jij em besteld?Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 00:49:
Sony Ericsson T610 Krusell Premium Leather Case
via Mobile Fun, vandaag binnen gekregen......
erg top
[afbeelding]
[afbeelding]
[beetje crappy pics, vooral die laatstenormaal vind ik ieder hoesje
vrij lelijk, maar als er dan toch iets om heen moet om het heel te houden
dan is dit een "mooi" hoessie]
Zon ding is er om gebruikt te worden.
Als je er geen gekke dingen mee doet en er zuinig op bent, blijft hij hij mooi.
Ik heb een jaar een samsung t100 gehad, ook van dat snelkrassend materiaal en er zaten 2 krasjes op, aan de binnenkant nog wel....
1 of twee jaar?Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 00:30:
Hmm zo te lezen heb ik echt heel veel geluk gehad met m`n T610.
Ik zei tegen die man dat de T610 gratis was bij t mobile 150 (dus dat T Zones pakket/aanbieding)
Dat kan sowieso wel als het goed is. De Ericsson server herkent het EMEI (sp?) nummer van de provider en zet de bijbehorende firmware erin.en in plaats van een T-Mobile T610 pakte hij een normale T610 zonder extra troep/zonder sim lock.
Dus ik kan m ook gratis laten upgraden als ik wil omdat ik geen operator telefoon heb?..?
Pas wel op trouwens met updaten, ik las een verhaal van iemand die een Vodaphone SIM erin had zitten met de upgrade en die had dus daarna alle nare Vodaphone customisations, dat wil je echt niet.
Maar dan heb je inderdaad mazzel, want dan heb je er een zonder simlock. Dat logo kun je er afhalen als het je stoort, mij boeit het niet zo. En dat T-Mobile thema kun je gewoon vervangen door een andere.
Het is niet zo erg als bij Vodaphone, die niet alleen al je iconen vernaggelt, maar ook nog eens al je shortcuts naar Vodaphone life zet. Alsof er nog niet genoeg WAP shortcuts in zitten.
Verwijderd
Ik had em ook niet gekocht of kopen in een winkel waar je em binnen 7 dagen weer in kunt ruilen ofzow. Dus dan heb je even tijd om te testen e.d.
een beetje zuinig zijn op je spul mag toch wel? zo heb ik mijn andere telefoons ook verkocht, zonde kras en je vangt er veel meer voor als je ehm tweedehands verkoopt. Verder hou ik van een krasvrije telefoon!Riesjard schreef op 16 July 2003 @ 10:21:
Ik vind hoesjes om je tel echt teunig....
Zon ding is er om gebruikt te worden.
Als je er geen gekke dingen mee doet en er zuinig op bent, blijft hij hij mooi.
Ik heb een jaar een samsung t100 gehad, ook van dat snelkrassend materiaal en er zaten 2 krasjes op, aan de binnenkant nog wel....
Dit topic is gesloten.