Sapphire 9500 gaat golven vanaf 85hz

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik heb bij een klantje van me een sapphire geinstalled, die we eerst al bij mij getest hadden of hij op 9700 wilde lopen, en dat deed hij. Bij mij kwam ikk er al achter, dat er boven de 85 hz er golven ontstaan op het beeld, dat je vooral ziet op effe achtergronden (blauw bijv, maar wit zie je niet). De kaart heeft nu in 3 systemen gehangen en heeft 4 monitors gevoed, maar steeds als de monitor op 85 hz of hoger gaat, dan krijgen we last van golvend beeld. We hebben catalyst 3.4 en 3.5 getest, met gepatchte file naar 9700. Vertoont geen checkers. Ook hebben we de pc geaard, maar dit helpt allemaal niets. Is dit op te lossen met een instelling, of is de kaart brak, of ist maybe dat hij gepatcht is naar 9700. Zelf ga ik binnekort weer langs, en zou dan ook 9500 default laten lopen, maar kan me herinneren dat ik dat volgens mij al getest had, zonder succes.
evenomschrijving van golven:
het beeld vervormt niet
het is meer licht en donker, en niet echt hevig, maar wel goed zichtbaar.
Somebody who knows something about dit probleem ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Andere vga bios proberen misschien?

Verder is het wel een vaag probleem en RMA lijkt me wel nodig in dit geval.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 00:20:
Andere vga bios proberen misschien?

Verder is het wel een vaag probleem en RMA lijkt me wel nodig in dit geval.
is bios flashen nou echt toegestaan mbt garantie naar gewoon een andere niet geunlockte bios? Ik zou proberen met een filmpje de golven te laten zien.. maar weet niet of dat gaat lukken, en wanneer. Ik ga in ieder geval hem terug op 9500 zetten.. lijkt meniet dat het helpt, maar we zien wel. En daarna maybe bios flashen. Of iemand komt dit bekend voor ?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Bios flashen mag eigenlijk niet nee, als je een backup maakt van je originele bios kun je die nog altijd terugzetten natuurlijk zonder problemen.

Had er over heen gelezen dat je gepatched had, als die het @9500 wel gewoon doet zonder problemen dan kun je hem dus niet inruilen. Dan ligt het gewoon aan brakke pipelines of iets dergelijks, als die alleen met de 9700 patch dat doet dan valt die buiten garantie... logisch natuurlijk.

Als die het op 9500 wel gewoon doet zou ik met biossen gaan experimenteren, zolang je een backup van de originele hebt gemaakt hoef je je later geen zorgen te maken... als er dan problemen komen en je hem RMA moet doen kun je altijd terugflashen

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 00:29:
Bios flashen mag eigenlijk niet nee, als je een backup maakt van je originele bios kun je die nog altijd terugzetten natuurlijk zonder problemen.

Had er over heen gelezen dat je gepatched had, als die het @9500 wel gewoon doet zonder problemen dan kun je hem dus niet inruilen. Dan ligt het gewoon aan brakke pipelines of iets dergelijks, als die alleen met de 9700 patch dat doet dan valt die buiten garantie... logisch natuurlijk.

Als die het op 9500 wel gewoon doet zou ik met biossen gaan experimenteren, zolang je een backup van de originele hebt gemaakt hoef je je later geen zorgen te maken... als er dan problemen komen en je hem RMA moet doen kun je altijd terugflashen
Nou ze kunnen dus terug lezen dat je een bios gefalshed en terug geflashed had... hadden ze bij mijn 8500 gesignaleerd, maarja.
kheb even doorgezocht, en ben toch bij een goed topic gekomen met soortgelijk probleem. Het is namelijk niet altijd, en het zijn horizontale golven. Af en toe een paar horizontale golfjes op het scherm!

Ik ga even wat experimenteren met kabels. PC is gewoon mobo+cpu+ram+hdd+cdrom+vga+voeding en meer niet. Zowel getest op nforce als via boarden.. en denk dat het dus eigenlijk een minpuntje van de kaart zelf is. Ik houd jullie op de hoogte en heb even genoeg te testen :) Vooral die dvi met verloopje in plaats van vga poort lijkt me wel wat, is ff kijken of ik het opgelost krijg :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-06-2003 00:38 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

is dat golven niet gewoon dat hij niet naar 85 hz gaat zoals bij mij dus ook was ? je moet eerst onder je display of monitor tabblad in je ati controlpanel tabs, die DDC data uitschakelen, die staat als het goed is nu op max 75 hz, daar moet je max van maken wat je monitor aan kan op zijn max res, voorbeeld 1024x768 bij 85 hz. Als je dat instelt dan weet je zeker dat als je hem in windows je monitor op 85 hz staat, dat dit dan ook echt zo is. Controleer maar eens in het menu van je monitro, weet zeker dat die nu op 75 staat ipv 85 ;)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 19:46:
is dat golven niet gewoon dat hij niet naar 85 hz gaat zoals bij mij dus ook was ? je moet eerst onder je display of monitor tabblad in je ati controlpanel tabs, die DDC data uitschakelen, die staat als het goed is nu op max 75 hz, daar moet je max van maken wat je monitor aan kan op zijn max res, voorbeeld 1024x768 bij 85 hz. Als je dat instelt dan weet je zeker dat als je hem in windows je monitor op 85 hz staat, dat dit dan ook echt zo is. Controleer maar eens in het menu van je monitro, weet zeker dat die nu op 75 staat ipv 85 ;)
al lang gedaan ;) maar das iets anders, dan golven ;). Zit op dit moment via msn die kerel te begeleiden :).

Edit: nou, hij zegt dat hij nu geen last meer heeft sinds dat de moni op dvi (met vga convertertje) staat. Even afwachten dus, niet te snel juichen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-06-2003 21:36 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1