Ik ben op dit moment bezig met het samenstellen van een nieuwe machine. Ik heb totaal geen problemen met het kiezen van de juiste componenten, behalve op het gebied van de videopkaarten. Ik verzuip bijna in alle Radeon's, Geforce, Ti's, MX's, etc... dit is totaal aan mij voorbij gegaan de afgelopen 4 jaar.
Dus ik kan op dit gebied best wel eens een beetje wat advies gebruiken
Op dit moment werk ik nog met een van de beroemde (beruchte?
) Slot A Athlons uit 1999 in combinatie met een Voodoo 3 3000 AGP.
Ik wil nu naar een machine gebaseerd op/rond een Barton 2500+ overstappen.
Ik speel niet echt veel spellen...soms nog wat Unreal Tournament (
). Dit zal denk ik wel wat gaan veranderen nu het vakantie is en nu de PC weer wat sneller gaat worden. 
Verder voornamelijk wat "type en ontwikkelwerk". ..dus liever niet een "stroomvreter met zware, actieve koeling".
DVI uitgang is gewenst (ivm overstap op TFT later dit jaar), en nog een belangrijke punt:
Ik wil niet al te gek veel uitgeven aan een videokaart.
Zelf kwam ik nu uit bij een Club3D ATI Radeon 77500
Zit tussen de 40 en de 50 Euro afhankelijk waar je hem koopt.
De grote vraag is nu: snijdt ik mezelf straks niet erg snel in de vingers door nu niet een duurdere te nemen? Met andere woorden: hoe "future proof" is deze kaart nog? Hij is namelijk al wat ouder aan het worden...
(Kan ik beter nog 40 Euro neerleggen voor een ATI Radeon 9200 128Mb DDR??)
Wat me echter wel opviel is dat je met andere kaarten al weer heel snel richting 100-140 Euro gaat.. en dat vind ik toch al weer snel aan de vrij hoge kant voor het "officewerk" wat ik eerder noemde!
Ja, ik heb de FAQ gezien, maar ik ben gewoon op zoek naar wat reacties die deze kaart als het ware wat "in perspectief plaatsen" (prijs/prestatie) ten opzichte van al dat grafische MX/Ti/FX geweld
Dus ik kan op dit gebied best wel eens een beetje wat advies gebruiken
Op dit moment werk ik nog met een van de beroemde (beruchte?
Ik wil nu naar een machine gebaseerd op/rond een Barton 2500+ overstappen.
Ik speel niet echt veel spellen...soms nog wat Unreal Tournament (
Verder voornamelijk wat "type en ontwikkelwerk". ..dus liever niet een "stroomvreter met zware, actieve koeling".
DVI uitgang is gewenst (ivm overstap op TFT later dit jaar), en nog een belangrijke punt:
Ik wil niet al te gek veel uitgeven aan een videokaart.
Zelf kwam ik nu uit bij een Club3D ATI Radeon 77500
Zit tussen de 40 en de 50 Euro afhankelijk waar je hem koopt.
De grote vraag is nu: snijdt ik mezelf straks niet erg snel in de vingers door nu niet een duurdere te nemen? Met andere woorden: hoe "future proof" is deze kaart nog? Hij is namelijk al wat ouder aan het worden...
(Kan ik beter nog 40 Euro neerleggen voor een ATI Radeon 9200 128Mb DDR??)
Wat me echter wel opviel is dat je met andere kaarten al weer heel snel richting 100-140 Euro gaat.. en dat vind ik toch al weer snel aan de vrij hoge kant voor het "officewerk" wat ik eerder noemde!
Ja, ik heb de FAQ gezien, maar ik ben gewoon op zoek naar wat reacties die deze kaart als het ware wat "in perspectief plaatsen" (prijs/prestatie) ten opzichte van al dat grafische MX/Ti/FX geweld