Toon posts:

Dscaler geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een terratec Cinergy 400 aangeschaft. Met de bijgeleverde software loopt alles perfect alleen laat de beeldkwaliteit te wensen over :r

Na enig rondgezoek op GoT naar goede software voor TV-tuners kwam ik bij Dscaler terecht. Geinstalleerd enz.. maar nu krijg ik dus wel geluid maar geen beeld :?. IK krijg dan een donkerrood beeld voor mij en hoor het geluid van die zender. Het vreemde is dat teletekst wel doet :x

Wat kan het probleem zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 11:57 ]

Verwijderd

heb je de Pal_B enz enz al geprobeerd? meestal ik het veel met instellingen probereen met dscaler

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik al geprobeerd, na veel gekloot heb ik nu eindelijk beeld! :D . Nu ik auto scan heb gedaan op alle frequenties heb ik maar een paar zenders. Ik las dat je de frequenties kon opgeven in een program.txt filetje, ik heb dus ook de frequenties enzo van cogaskabel.nl gehaald en allemaal netjes in het tekstbestand ingevoerd samen met het kanaal. Maar nu krijg ik alleen zo'n sneeuw/ruis beeld :S Wat doe ik nou fout?

Verwijderd

dan staat hij dus nog steeds niet goed :(
je kan eventueel dscaler ook zelf laten zoeken.
Als je de nieuwste versie heb van dscaler kan je proberen om te instellingen van casema in te laden, ik heb namelijk meegemaakt dat die ook in een ander gebied hetzelfde waren(aangezien hij hem toch ook nog gaat automagisch finetune).

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Het is niet mijn bedoeling om te spammen met mijn eigen topic, maar als je casema hebt is het interessant om even hier te kijken:
Frequenties van casema in dscaler

Hij werkt ook goed met de frequenties van www.cogaskabel.nl, alleen de naam klopt niet helemaal.

En als je in Dscaler de audio input op radio zet dan stoort het geluid vele malen minder.

[ Voor 36% gewijzigd door bobo1on1 op 22-06-2003 12:57 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Cinergy 400
This Card Will Not Work With DScaler, Although Support Is Planned (SAA7134)

Bron: http://www.dscaler.org/card-support/index.htm#T

Wachten tot je kaart wel ondersteund wordt lijkt me :?

Ik lees trouwens dat er wel al support voor zit in versie 4.1.6-alpha...
Ik weet niet of je die al draait, maar daarmee zou het moeten werken.
http://sourceforge.net/pr...id=7420&release_id=141884

(Note: Dit is dus een alpha he, dus garanties over stabiliteit en dat soort dingen zijn er niet)

[ Voor 44% gewijzigd door m-m op 22-06-2003 13:20 ]

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Mijn ervaring met een Miro PCTV kaart is goed, alleen moet je net zo lang kiezen met de verschillende drivers en geluids opties, tot je er helemaal bent,
ook zul je steeds de dscaler uit en aan moeten zetten, want hij doet meestal niet de instellngen gelijktijdig goedzetten.
En dan moet ik nog ipv Miro PCTV, een Pinaccle TV Rave keuze aanzetten en voor t geluid een Themic 4002 keuze maken.

• Br@m
  • Niet online
Ik heb Dscaler ook geprobeerd, maar ik heb hier steeds tusen de 20 en 30% CPU gebruik. Vind ik wel heel erg veel!! Dus weer lekker terug naar Wintv2000, of jullie moet hier een oplossing voor hebben?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:23
Br@m schreef op 22 juni 2003 @ 15:36:
Ik heb Dscaler ook geprobeerd, maar ik heb hier steeds tusen de 20 en 30% CPU gebruik. Vind ik wel heel erg veel!! Dus weer lekker terug naar Wintv2000, of jullie moet hier een oplossing voor hebben?
is het een probleem dan?

• m-m
  • Niet online

m-m

Br@m schreef op 22 June 2003 @ 15:36:
Mijne vreet op 1000 MHz zelfs 80% maar ik vind dat eigenlijk niet echt een probleem.

• Br@m
  • Niet online
Initial G schreef op 22 June 2003 @ 16:21:
[...]

is het een probleem dan?
Vind jij het normaal dan dat Dscaler constant 20 tot 30% CPU vreet terwijl WiniTV2000 bijna niks gebruikt :? Dan gebruik ik wel WinTV200

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• m-m
  • Niet online

m-m

Br@m schreef op 22 June 2003 @ 18:42:
[...]

Vind jij het normaal dan dat Dscaler constant 20 tot 30% CPU vreet terwijl WiniTV2000 bijna niks gebruikt :? Dan gebruik ik wel WinTV200
Ja. Dat is heel normaal. DSCaler gebruikt allerlei filters en optimalisaties voor een veel betere kwaliteit dan 'Winitv2000' of een ander programma. Daarom gebruikt het meer CPU.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Br@m schreef op 22 June 2003 @ 18:42:
[...]

Tja, als je goede beeldkwaliteit wilt heb je wel een beetje cpu-power nodig. Vooral als je filters en/of een cpu intensieve deinterlace-methode gebruikt.

Zet anders bij "General Hardware Setup" onder Settings de optie "Keep CPU for other applications" aan. En welke versie gebruik je? Want de laatste alpha versie (4.1.6, zeer stabiel trouwens hier) gebruikt bij mij niet meer dan 20% CPU op een XP1800. Terwijl ik toch 2 filters aan heb staan, JudderTerminator en de deinterlace-methode op Greedy 2 Frame heb staan...

[ Voor 13% gewijzigd door Gardocki op 22-06-2003 18:49 ]

They made me do it.

Pagina: 1