geluid er uit/over internet

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yavok
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-03-2024
Goedendag,

Dit is de eerste keer dat ik hier post, ik lees hier regelmatig. Ik heb een probleem waarvan ik niet meer weet wat ik er mee aanmoet. Ik hoop dat ik in één keer het goede forum te pakken heb. Zo niet: ik hoor het graag. Het probleem is als volgt:

Ik heb net een nieuw systeem:
Gigabyte GA-8IK1100
P4 2,6 Ghz 512 DDR pc3200
Onboard sound (realtek655) AC'97
Onboard Intel(R) PRO/100 VE
120gB Maxtor etc.etc.

Echt alles werkt als een zonnetje.... alleen:
met voice chat (msn messenger/windows messenger, netmeeting), hoor ik de ander wel, maar de andere kant hoort mij niet. Heb verschillende (oudere en nieuwere) stuurprogramma's geprobeerd van zowel sound als lan, heb instellingen in m'n bios bijna allemaal aanstaan, ik heb meerdere microfoons (welke werken) geprobeerd. Heb het geprobeerd via m'n Webcam met microfoon (welke ook prima functioneert).
Het gekke is dat ik de upload gemeten met LanMeter zie stijgen (als ik praat of m'n webcam aanzet), maar aan de andere kant hoort men mij níet. De download stijgt daar niet. Alleen met cam blijkt dat het beeld aan de andere kant wel even flikkert (van poppetjes van msn naar zwart) als ik m´n cam op pause zet en vervolgens weer aan.
Met m'n geluidsrecorder kan ik mezelf gewoon haarfijn opnemen (en afspelen
;). Ik kan mezelf ook via de webcam opnemen. Is ook allemaal heel erg zuiver enzo... maar "online" werkt het niet. Ik heb het met meerdere mensen getest, zelfs hier thuis 2 computers naast elkaar (chello deelt gewoon twee verschillende ip-adressen uit).
Ik heb duplex geprobeerd, er zijn geen firewalls (ook niet aan de andere kant of van XP zelf), geen gedeelde bronnen/irq's, geen hardware conflicten, wizard audio afstemmen doet het ook goed. Het is net of er iets filtert ofzo....
Nou heeft m'n netwerkkaart wel een boel veel geavanceerde dingen, heb ik met de handleiding ook allemaal zitten veranderen, maar mooi dat het niet werkt.
Op m'n oude systeem werkt het echter nog steeds, dus het is ook niet iets van m'n ISP ofzo.
Ik gebruik Windows XP, al m'n services staan nog aan (standaard).

Ik ben nu 2 weken bezig, maar ik heb écht geen idee meer :'(

Wie?

Mijn hartelijke dank alvast.

Met vriendelijke groeten

:X Silencio :X

[ Voor 3% gewijzigd door Yavok op 21-06-2003 13:50 ]

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

euhm....wat voor modem heb je? Misschien worden wat poorten geblocked door je modem/router?

Verwijderd

Ik ken dit probleem... ik heb het namelijk ook :( Mijn webcam loopt over MSN meestal vast na 10 seconden ofzo. Ook als ik binnen mijn LAN blijf met de chat.
Ik ben met de computer in de huiskamer verbonden via een Switch en een Router, maar die laat ik helemaal niks blocken.

• Yavok
M.I.G. >
Ik heb een Com21 kabelmodem. Geen na(p)t settings, niets. Ander systeem werkt goed. Bedankt voor het meedenken.

_Trinity_ >
Het is niet zo dat er iets mee nokt ofzo. Alles werkt en stabiel ook. Ik hoor de ander zo helder als glas, ik zie ook dat m'n mic-meter (msn/netmeeting) uitslaat als ik wat zeg, maar het komt gewoon niet aan de andere kant aan. De verbinding IS er, en snel ook, maar m'n geluid lijkt niet te worden verstuurd..... :'(

ps. hoe reageer ik op één persoon (dus dat de reply onder iemands posting komt)?

[ Voor 69% gewijzigd door Yavok op 21-06-2003 03:26 ]

Verwijderd

hoe reageer ik op één persoon (dus dat de reply onder iemands posting komt
Dat kan niet maar je ken wel quoten,
tags staan hiero :)

• Yavok
Bedankt XenoDaSouljah. Zo leer ik elke dag wat bij ;)

• Yavok
Iemand anders nog een tip, idee, suggestie, website, hint?

• Yavok
Moet ik misschien in een ander forum zijn???

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gaan we het eens proberen in software algemeen :)

>> die kant op dus

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yavok
Joost, bedankt voor je reactie. Ik heb wat aanvullingen op eerdergenoemde. Heb (tegen m'n principes in) vandaag een pci netwerkkaartje er in geprakt en wat denk je... hij doet het nu goed!
Aanvullende software gedeïnstalleerd van de onboard Lan, driver gedeïnstalleerd, standaard driver..... geen succes... :(
Ik kan niet anders denken dat het iets hardwarematigs is, maar terwijl ik het opschrijf kan ik het me gewoon niet vóórstellen. En toch lijkt het alsof de IntelPro iets tegenhoudt 8)7
Bij gebrek aan lotgenoten, denk ik dat het tijd wordt om Intel zélf maar eens een mailtje te gaan sturen. Misschien dat zij nog iets weten....

Zucht......

:X Silencio :X

• Yavok
Nou, we zijn weer een stapje verder. Het is duidelijk dat ook de data voorbij de Com21 modem komt. Ik heb de uitgaande udp-pakketjes eens geanalyseerd van de onboard Lan, vergeleken met de pci adapter. En nou is eigenlijk het enige echte grote verschil wat ik kan vinden: de Header Checksum. Bij de onboard Lan zijn deze allemaal "correct", bij de PCI adapter niet. Oftewel de onboard Lan lijkt foutcorrectie toe te passen op de upd pakketjes, daardoor wijzigt de header (checksum) en verkracht hij eigenlijk het verzonden pakketje.
Nou, heb ik natuurlijk meteen getracht de instellingen van de onboard lan zó te zetten dat hij dat niet meer doet (dan ook maar niet meer op tcp pakketjes), maar het maakt geen r**t uit.
Iemand nu een idee?

• Yavok
Voor wie het nog interesseert..... Intel heeft me een uur geleden gebeld en ze nemen het hoog op. Ze belden me met z'n vieren vanuit het "test-lab".
Ze zijn wat dingen aan het testen met QoS (ik kreeg er niet helemaal uit wat dat nou precies was voor probleem), maar mijn probleem relateren ze met het probleem wat ze nu onderzoeken. Ze gaan 'vanmiddag' (9 uur tijdsverschil) de situatie proberen te reconstrueren. Ze hebben nu aan den lijve ondervonden wat het probleem is; ik hoor hun over het internet wél, maar zij mij niet. Ze hebben op m'n computer gekeken (VNC) en zien inderdaad wat het probleem is, waar het probleem ontstaat is nog raadselachtig. Toch hebben ze sterk het vermoeden dat die checksum opgelost moet worden, en wellicht dat het probleem dan ook verholpen is.
Ik krijg morgen een report gemailed met hoe ver ze zijn.....

Voor alsnog: _/-\o_ Intel rulez _/-\o_ , zulke support heb ik geloof ik nog nooit gehad.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
waarom: " :X Silencio :X " :?

• Yavok
Kwestie van lezen, hè.......... B)

[ Voor 14% gewijzigd door Yavok op 06-08-2003 09:52 ]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:12

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik ben nieuwsgierig hoe dit de afgelopen week verder is gelopen, heb je nog nieuws, silencio?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Yavok
Hoi bolle, ik heb nog niet veel méér nieuws, behalve dat ze me elke 2 dagen op de hoogte houden over de ontwikkelingen. Vooralsnog erg netjes, ze barsten nog net niet in tranen uit over dat het zo lang duurt. Er is nu een software engineer die bezig is met een stukje software/stuurprogramma. Hij liet me vanmiddag weten dat hij het op zíjn systeem heeft kunnen reproduceren (erg cool), maar niet in het test lab :?
Maakt op zich niet zoveel uit, ze weten wat het probleem is en ze weten dat het ook écht bestaat. Hij vroeg me zéér vriendelijk en voorzichtig of ik misschien die software wilde testen..... wat denk je zelf? Tuurlijk!
He'll keep in touch, en op één of andere manier twijfel ik daar niet aan ;)

We blijven afwachten.

Bedankt voor je belangstelling :)

• Yavok
Inmiddels 5 weken verder en er ligt een versie bij Microsoft "getting certified". Zodra ze 'm terughebben mag ik 'm als eerste testen! :*)

Ik ben benieuwd.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:12

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Dat is prachtig nieuws - vooral omdat ik inmiddels ook een 8IK1100 heb :)

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Yavok
Ik hou je op de hoogte.

• Yavok
YES!
Lang verhaal... Microsoft heeft Intel op het verkeerde been gezet over de eerste bit die zou omvallen. Ik heb nu de Semi-Beta driver opgestuurd gekregen. Hij ligt nog bij Certs (van Microsoft) maar ik kan je vertellen dat 'ie werkt. Geen toename van processorbelasting. Surfsnelheid lijkt iets hoger, downloadsnelheid is gelijk. Heb de packages vergeleken, maar zie geen verschil.... ze zou het nog voor me navragen.
Ik ben zo blij!!!!
_/-\o_ Intel rules! _/-\o_
Ik vraag van de week of ik de beta mag verspreiden onder kennissen/vrienden, vooralsnog lijkt het allemaal gebaseerd op ongeduld (de distributie). Microsoft had Intel laten weten dat ze 'm in windows update zouden proppen, maar dat hebben ze om 'nog niet nadere redenen' nagelaten.

Groet,

Silencio

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

offtopic:
Sorry voor de overigens nutteloze kick, maar ik wil wel even kwijt dat dit de beste first post en de mooiste first thread is die ik ooit op dit forum ben tegengekomen. Mijn welgemeende complimenten.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Yavok
Bedankt Rataplan, zeer gewaardeerd dat je het ook opschrijft. Ik voel me gevleid.
Groet

[ Voor 20% gewijzigd door Yavok op 22-10-2003 22:22 ]

Verwijderd

En Silencio,

hoe staat het er nu mee??
Is het bestand inmiddels in een update verwerkt, ik zit namelijk met exact hetzelfde probleem.
Welke update is ie verwerkt??
Is ie ook te downloaden van de intel site??

• Yavok
Hoi Meeuwke,

Ja idd, op de Intel-site staan de latest drivers needed. Ik heb gemerkt met een IntelPro 1000CT kaartje dat daar het zelfde probleem mee voordeed. Daar hebben ze het probleem ook al mee gefixed. Toevallig heb ik 2 weken terug de chief daar nog eens gemailed (onder het mom van merry christmas) en gevraagd of ze de technical documents al had...
Ze sprak het vermoeden uit dat ik niet zoveel ervaring had met grote bedrijven :P, waarschijnlijk zou er op schrift niets meer gedocumenteerd worden en áls ze wat kreeg .... I would be the 1st to know......

Ga naar Intel en gebruik daar de drivers (kleine pakket, zonder IntelProSet (heb je toch niet nodig)) en have fun.
Als het niet lukt, lees ik het wel ;-)

Laat zowiezo even weten of het bij jou ook werkt.

Groetend
Pagina: 1