Toon posts:

Norrod geheugen ZUIGT!!

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op de HCC dagen geweest en bij Norrod nog net even de laatste 128 mb pc133 dimmetjes weten te bemachtigen voor 149 gulden. Nou blijken ze allebei verrot te zijn. Ik stop ze in mijn pc en dat ding geeft de ene foutmelding na de andere. Echt KUT gewoon. Heeft iemand nog meer problemen met dat geheugen gehad?

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

Ja, ik ben dus ook op de HCC geweest en wilde ook bij Norrod mijn geheugen halen. Gelukkig kwam ik een tweakers.net'er :) tegen en die zei dat het geheugen van daar zuigt!!

Hij had zelf het geheugen maar bij x-ray gehaald, waar ik het even later ook haalde.

Where is it?

Verwijderd

Topicstarter
mmmmz... :( dat geluk heb ik dus niet gehad. Echt KUT zeg.. Maar goed. MOrgen maar es ff naar die lui stappen en kijken wat er van te maken valt

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik haalde het bij powerline voor 210,- de dag ervoor was het 170,- :(:(:( maar uitverkocht :(:(:(

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Heb je je cas latency goed staan?
zet al je geheugen op cas3, en als dat niet werkt op cas2

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Waar maken jullie je eigen toch altijd druk om? Als iets niet goed werkt dan stuur je het gewoon effe naar ze terug en als ze een beetje goede service leveren heb je een paar dagen later weer een nieuw strippie :)Ik heb mijn geheugen bij wongcomputers gehaald endat werkt echt hartstikke goed!! Voor slechts 175,- ik heb dat op zaterdag gehaald en dat was net een van de laatste bij de andere bedrijven was het allemaal 200,- of meer.

Verwijderd

Ik heb er ook 4x 128Mb gekocht.

Ik weet alleen dat het door de BIOS gewoon gezien wordt, maar als ik daarna probeer om een OS te installeren op mijn nieuwe HD en MSI K7T Pro2 mobo, lukt me dit niet. Dit lukt me overigens ook niet met gewoon geheugen 64Mb uit mijn oude PC. SUWIN foutmeldingen (WinME).

Kan dit door het geheugen komen of ligt mijn probleem ergens anders?

Verwijderd

Op zondag 26 november 2000 19:54 schreef basiep het volgende:
Kan ik dit ergens in de bios regelen?

• powerman
  • Laatst online: 23-08 16:03
als je die suwin error krijg ligt niet aan je geheugen je moet dan ff je hd formatteren en als dat niet werkt opnieuw partitioneren wekte daarna pas bij mij ;)

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Is het merk geheugen ook Norrod?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Op zondag 26 november 2000 20:33 schreef powerman het volgende:
als je die suwin error krijg ligt niet aan je geheugen je moet dan ff je hd formatteren en als dat niet werkt opnieuw partitioneren wekte daarna pas bij mij ;)
Het betreft een 45GB IBM HD, heb een 1e partitie van 3Gb aangemaakt en geformatteerd en nog een 2e van 3 GB en geformatteerd, de rest circa 3x aangemaakt maar niet geformatteerd.

Wat voor partities stel je me voor?

Verwijderd

Op zondag 26 november 2000 20:35 schreef Undertaker2 het volgende:
Is het merk geheugen ook Norrod?
Ik heb het in ieder geval bij Norrod gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
nee het merk is niet norrod. Het is een of ander vaag merk uit de usa

• Servowire
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Spektec

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

In de tijd dat ik nu met computers bzig ben zo af en toe, heb ik wel gemerkt dat je beter voor beknde merken kan gaan. Kwalitatief beter & betrouwbaarder!

Verwijderd

dat krijg als je van dat goedkope geheugen koopt
|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(
wel +-1000gulden overhebben voor een videokaart(ik overdrijf een beetje)
maar geen geld genoeg om een beetje fatsoenlijk geheugen te kopen

Dat vraagt gewoon om problemen!

Verwijderd

Ik kocht geheugen bij Norrod en werkt prima hoor. Dus.......

Verwijderd

Het gaat mij er gewoon om dat:
de meeste mensen wel veel geld over hebben
voor een video kaart of andere hardware
of wat dan ook maar
maar dat het geheugen zo goedkoop mogelijk moet
Waarom? je weet dat als je slecht geheugen koopt/hebt je systeem daar onder lijdt
heb ik gelijk of heb ik niet gelijk:7:7

Verwijderd

You're right!

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Ik snap ook niet helemaal waar iedereen zo moeilijk over doet... Ik heb datzelfde geheugen gekocht bij NoRRoD, werkt prima, geen klachten! Als jouw reepje niet werkt, ga je er toch gewoon mee terug? Wieweet vindt je mobo het net niet lekker, of deugt er iets niet aan dat reepje, who cares! Niet werken = terugbrengen. Daar doen ze bij NoRRoD over het algemeen niet moeilijk over.

Dat dat terugbrengen problematisch wordt omdat ze niet bij je in de buurt zitten: jammerdebammer, had je het niet op de beurs moeten kopen, je kunt weten dat het nogal precies komt met geheugen.

• dion_b
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Norrod geheugen kut? Omstandigheden eerder erbarmelijk. Het is een wonder dat de helft van de zooi op de HCC het nog doet. Ik heb zelf alleen goede ervaringen met Norrod (en ik kom er redelijk vaak- een van m'n beste vriendinnen woont in Groningen bij ze in de straat), maar op de HCC hadden ze toch een paar onervaren klunzen als tijdelijke krachten:(:( Eentje kon de MSI K7T-Pro2 niet vinden en na wat hij met die Duron 650 heeft uitgespookt vond ik het al heel wat dat hij op 650 draaide, laat staan de 950 waar hij nu op spurt >:).
Waarom in hemelsnaam dat soort debielen aannemen ipv. gewoon voor mijn part op Tweakers.net posten voor mensen die er iets vanaf weten. Al is het alleen maar dat ESD niet een geestverruimende drug is :+

Echte vraag is of Norrod geheugen dat voor 149,- is verkocht en het niet doet gewoon vervangt zonder morren of bijbetaling. Ik vertrouw erop van wel. Mensen al geprobeerd te ruilen?

edit:
typo eruit

Oslik blyat! Oslik!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb 6 reepjes gehaald bij norrod op de hcc en ik heb er geen problemen mee gehad. het draait op 103 mhz op cas 2-2-2... dus wat mij betreft prima geheugen. ga gewoon even terug en haal nieuwe ?

Verwijderd

Ik heb laatst ook bij de norrod 1 reepje van 128mb 133mhz gehaalt en draait prima op cas 2-2-2 op 95mhz. :)

Greetz

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Ik heb er ook eens 128MB weggehaald, het werkt prima maar verwacht geen overclock wonderen (max CL333@133 hiero). Ik ga liever voor single banked stuff met iets meer kwaliteit (CL322). Die dure merken met 222 zijn ook niet aan mij besteed.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
vandaag ga ik het terugbrengen. Ik zal wel even laten weten hoe het gelopen is voor diegenen die ook van plan zijn hun geheugen in te gaan ruilen.

Verwijderd

Ze zouden toch ook spullen het publiek in gooien? Daar heb ik niets van gemerkt. (of had je dat geheugen opgevangen toen ik even niet keek?) :+

• sus
  • Laatst online: 22:50

sus

is druk :+

Ik heb hier een reepje van 128 MB, werkt hartstikke goed. Geen blauwe schermen ofzo :)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 09:44

Opa

Nu Multifocaal!

Vrijdag bij de Chicon stand: 128 MB Infineon 133 MHz.
Gevraagd aan de verkoopster: Is dat CAS 2 of CAS 3?
Zij kijken: CAS3-3-3.
Ikke: Geef toch maar, voor 205 piekos durf ik dat wel aan.
Keurig ingepakt in een plastic doosje met asjes die in de gaten op de DIMM passen dus compleet beschermd kreeg ik me DIMM mee naar huis.
FF vergeleken met me oude reepje, volgens de sticker een 100 MHz CAS2-2-2, en dat zijn identieke chippies op een iets andere PCB.

Bottom line is: Ze draaien nu broederlijk naast elkaar op 133 CAS2 !!!
Sandra 2k Pro Mem score 480/550 :7

Chicon, bedankt. (En Siemens ook natuurlijk) :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Op zondag 26 november 2000 19:54 schreef basiep het volgende:
Dit is 120% waar, zet aub het norrod geheugen op 3T in de bios (vooral met een A7V) ik heb mijn geheugen ook bij norrod weg (evals mijn zusje en een maat van mij) We hebben ALLEmaal dezelfde problemen gehad, nu dus niet meer!

• xiphias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-06 14:05

xiphias

goproblog.nl

Geen problemen mee... Heb nu 4x 128 van NoRRoD in m'n server zitten en draait als een trein. Erg sweat 512Mb en dat voor maat 596 piekies... 8-)

(¯`'·.¸ "Do you realy think that's a message you're reading?" ¸.·'´¯)

Verwijderd

ik he 64 mb gehaalt op hcc werkt gewoon, jammer dat ik niet meer geld op zak had anders had ik wel een 128 mb gehaalt:(

Verwijderd

Ja, ach, als je geen gezeik wil koop dan lekker Mushkin PC133 rev 2. Wil je mee bestellen in de USA reageer dan ff'ies op deze thread.

gathering.tweakers.net/showtopic/76626

De Prijs zal ongeveer uitkomen op 340,- voor 128MB incl. shipping. Komt hier nog BTW over dan wordt het +/- FL400,- Maar dan heb je wel Top-geheugen.

Stuur een mailtje naar Moondust.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:27

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op maandag 27 november 2000 14:07 schreef victorvo het volgende:
...
Bottom line is: Ze draaien nu broederlijk naast elkaar op 133 CAS2 !!!
Sandra 2k Pro Mem score 480/550 :7

Chicon, bedankt. (En Siemens ook natuurlijk) :)
Spectek slect geheugen?? :?

Valt wel mee toch.... ik heb ook bij NoRRoD 128 Mb PC133 geheugen gekocht.
Totaal 256 Meg (1x M-Tec 1 x Spectek) en deze zijn toch goed voor een Sandra mem score van: 453 / 562Mb/sec :7

Whatever.

• eppo666
  • Laatst online: 23-08 07:33
waarom geheugen kopen bij norrod,koop het gewoon bij memory-upgrade op de hcc.
deze mensen verkopen niet anders dan geheugen en alleen op de hcc aan particulieren,kapot geen probleem je kunt hem zonder gezeur ruilen voor een goede.
ik heb er al 3 jaar geheugen gekocht op de hcc geen enkel probleem mee gehad.
ze testen hem waar je bijstaat.
dus hij werkt gewoon.
oke ze zijn een paar tientjes duurder maar dan dan heb je gewoon goed geheugen. B-)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Waarom zeuren jullie toch allemaal over dat NoRRoD geheugen? Als het kapot is, heb je geen geluk, en breng je het terug, doen ze helemaal niet moeilijk over. Werkt het, dan heb je wel geluk en is er niets aan het handje.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmmmmmm, ik was net te laat, alles was al uitverkocht.
Maar die gup die er achter stond wist zelf niet wat voor merk ze verkopen, laat staan wat voor type :(

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nog ff zeggen dat ik mijn geheugen inmiddels omgeruild heb bij Norrod. Deden ze absoluut niet moeilijk over dus daar ben ik erg tevreden over. Heb nu M-Tech geheugen en dat draait perfect.
Pagina: 1