SMC 7004VBR + planet ADSL, flashen???

Pagina: 1
Acties:

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb met deze router geprobeerd om planet adsl werkend te krijgen. Met de search heb ik vele topics hierover gevonden. Ik ben onbekend met adsl maar ik heb via dit topic:

smc barricade 7004BR adsl planet instellen

begrepen dat je je router op de PPTP manier moet gebruiken. Deze optie kan ik alleen niet gebruiken. Alleen Fixed-IP en PPPoE. Bij beide opties heb ik alle voor de hand liggende gegevens gebruikt. Uiteindelijk heb ik op de PPPoE manier een connectie tot stand kunnen brengen. In Windows XP kan ik nu met een VPN inbeladapter inbellen en dan is er internet, mooi. Alleen is er nog een andere computer op het netwerk aangesloten, met windows ME. Hiervandaan kan ik niks bereiken, zelfs niet de router. Ik heb de instellingen van de inbeladapter van de XP bak overgenomen in een ME-inbelverbinding, maar ik krijg er geen leven in.

Weet iemand nog iets om te proberen? Voor de hand ligt om de firmware van de router te upgraden naar een versie met PPTP. Zal dit helpen :?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-06 20:13
Waar is je modem precies in je netwerk? Aan de router of ergens anders?

• Bonkdoos
Echnon schreef op 20 June 2003 @ 22:59:
Waar is je modem precies in je netwerk? Aan de router of ergens anders?
voor de router, dan loopt er een kabel van de modem naar de router, en van daar uit naar de client pc's.

• Echnon
Dan zou fixed ip toch ook moeten werken? En de router zou altijd bereikbaar moeten zijn. Kabels goed? proxy uit?

• Bonkdoos
Echnon schreef op 20 juni 2003 @ 23:05:
Dan zou fixed ip toch ook moeten werken? En de router zou altijd bereikbaar moeten zijn. Kabels goed? proxy uit?
Als jij weet wat ik moet invullen:

IP Address
Gateway IP Address
DNS IP Address
Subnet Mask

En moet ik nergens de inbelgegevens noteren? Dat kan toch alleen bij PPPoE en PPTP :?

• Echnon
Je hebt een ethernetmodem? Logt het modem niet al in dan? Als het ethernet modem in bridged DHCP mode staat, dan zou de barricade zo intelligent moeten zijn dat ie die via DHCP van het ethernet modem verkrijgt, zonder dat je iets invult. Als je toch iets wilt invullen, bij planet krijg je een statisch ip, en de gateway en DNS zullen ze toch ook wel verstrekken. Mask is iets als 255.255.255.0

Over het flashen: dat is sowieso geen slecht idee bij SMC routers.

[ Voor 9% gewijzigd door Echnon op 20-06-2003 23:58 ]

• Bonkdoos
Echnon schreef op 20 June 2003 @ 23:48:
Je hebt een ethernetmodem? Logt het modem niet al in dan? Als het ethernet modem in bridged DHCP mode staat, dan zou de barricade zo intelligent moeten zijn dat ie die via DHCP van het ethernet modem verkrijgt, zonder dat je iets invult. Als je toch iets wilt invullen, bij planet krijg je een statisch ip, en de gateway en DNS zullen ze toch ook wel verstrekken. Mask is iets als 255.255.255.0

Over het flashen: dat is sowieso geen slecht idee bij SMC routers.
Ja ehm, kun je misschien iets duidelijker zijn mbt dingen invullen, en waar ik het moet instellen, ik heb dit nooit eerder gedaan :S

• Echnon
Ok je inloggegevens vul je in in je ethernetmodem, die je ergens in bridged DHCP mode zet. Bij de barricade pak je fixed ip en vul je daar dan tegenstrijdig genoeg helemaal niks in.

• Bonkdoos
Echnon schreef op 21 June 2003 @ 00:21:
Ok je inloggegevens vul je in in je ethernetmodem, die je ergens in bridged DHCP mode zet. Bij de barricade pak je fixed ip en vul je daar dan tegenstrijdig genoeg helemaal niks in.
Hoe zet ik de modem op bridged dhcp, is dat een software instelling of moet er ergens een knopje daarvoor op die modem zitten (de modem is nu momenteel niet binnen handbereik)?

• Echnon
Softwarematig. Als het een speedtouch is dan zijn er veel topics te vinden als je "speedtouch router" intikt. DHCP spoofing heet het geloof ik bij de speedtouch

Verwijderd

Deze router versie heb ik ook , toen op de jaarbeurs gekocht. Geschikt voor ADSL stond er, maar het bleek dus zo te zijn dat je eerst de router moest upgraden met een nieuwe firmware. zodat je hem voor ADSL kan gebruiken.

Je geeft het antwoord dus zelf al ;)

download hier: http://www.smc-europe.com...driver_manual/broad.html#
Pagina: 1