Toon posts:

smc barricade 7004BR adsl planet instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
argh, heb sinds gister me router binnen en ben al uren bezig (heb de search en google gebruikt maar kom niet verder) de verbinding met het internet werkend te krijgen. ik heb de nieuwste firmware geflashed maar nog krijg ik 'm niet aan de praat. de router maakt verbinding met het adsl modem volgens mij, alleen het internet kan ik nog niet op. moet ik nog de vpn inlog gebruiken of logt de router nu in bij planet?

ik sluit de volgende schermprints bij van de instellingen, wie bezorgd me alsnog een fijn weekend? maak me los.

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~philipmeurs/got/router.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~philipmeurs/got/setup.jpg

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:52
Staan alle andere instellingen goed? Gebruik je DHCP?
Er kan nogal veel loos zijn. Meestal heeft firmware flashen weinig zin, tenzij je nieuwe features wilt. Het zou ook aan de instellingen op de pc's kunnen liggen (waarschijnlijk).

|>

Verwijderd

Topicstarter
DHCP staat aan. En klopt het dat de verbinding met de provider wel is gelukt aangezien die me een ip heeft toegewezen? Moet ik dan voor het surfen nog een dialup doen? Of moet ik nog iets anders instellen? Bijvoorbeeld op de alcatel? Weet de router dat de verbinding naar het modem 10 mbps moet zijn?

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
IE correct ingesteld? Bijvoorbeeld proxy server van je provider ingegeven? Om de router te configureren dien je zonder proxy te werken, om te surfen met. (Hangt af van provider)
Hebben je clients hebben het correcte gateway adres vd SMC?

Ik ben erg tevreden over mijn barricade.

Verwijderd

Topicstarter
Moeten de settings van ie worden gewijzigd, of kunnen die opdezelfde wijze blijven staan als wanneer je direct met het adsl modem communiceert? Om te surfen hoe ik bij mijn provider geen proxy in te stellen. Ik heb het gateway adres van de smc ingevoerd in de instellingen van ie.

Is er niemand met adsl van planet en een router die me kan vertellen wat de instellingen moeten zijn?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:52
Sommige routers (ik weet het niet van deze) accepteren gebruikers die niet van de DHCP server in de router gebruik maken niet, er onhandig :(. Maar als je dan bij de pc's de router als gateway instelt doet het het weer.

Bij de clients moet je wel als je dhcp gebruikt en er maar een dhcp server op het netw. is alle instellingen (ip adres, gateway) die vind hij meestal zelf.

Ik denk dat het niet aan je router ligt, kijk nog eens goed in de handleiding :).

Als je een beetje ervaring hebt met netwerken kun je er uit komen.

(edit)

Zo'n proxy is alleenmaar extra gewicht, niet instellen. Soms is het handig (grote netwerken met veel clients die dezelfde pagina's bezoeken. Voor thuisgebruik is het onzin :).

|>

• QuadrifoglioVerde
Als je geen proxy hoeft te gebruiken van je provider hoef je er geen in te stellen in IE. Alle instellingen leeg maken dus. (ik ben verplicht er een te gebruiken)

Het ip adres van de router moet je ingeven als default gateway in de TCP/IP settings van je clients. Het ip adres en het netmask moeten ook correct zijn. Je kan dit manueel doen of via DHCP. Persoonlijk heb ik de DHCP server vd barricade gedisabled en werk ik met een Windows 2000 DHCP server.

Dus:
connection settings IE : leeg
ip adres vd client x.y.z.1
netmask 255.255.255.0
default gateway x.y.z.254

Kijk je dit eens na bij jou?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb duidelijk geen ervaring met netwerken. Jammer genoeg is de handleiding voor de Amerikaanse markt geschreven en niet voor het opzetten van een adsl verbinding. In de zip file bij de firmware upgrade zat wel een pdf met aanwijzingen voor het instellen maar allemaal heel summier opgeschreven.

Ik blijf verder puzzelen, nog even dan, ik had eigenlijk een e-tech router besteld maar die was nog niet leverbaar vervolgens het voorstel om deze te nemen geaccepteerd. Als ik er na het weekend nog niet uit ben gaat ie terug.

Verder iemand nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Connection settings IE : leeg
das o.k.
ip adres vd client x.y.z.1
das bij mij 192.168.123.150
netmask 255.255.255.0
das o.k.
default gateway x.y.z.254
moet dat eindigen op 254? de mijne is
192.168.123.153
als dat moet eindigen op 254 hoe verander je dat dan? Kan me heugen dat het eerst wel 254 was.

Verwijderd

Topicstarter
o ja, assigned bij DHCP staat erboven

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:14
volgens mij krijg jij van Planet een vast IP adres bij ADSL en niet via DHCP. Sowieso lijken mij jouw WAN IP adres instellingen wazig omdat de mask eindigt op 255. Waarschijnlijk heb je een brief met gegevens ontvangen?

Bedenk dat je LAN prima via DHCP adressen kan krijgen terwijl WAN kant (dat wat je aansluit op modem) van je SMC een vast IP adres heeft.

• QuadrifoglioVerde
Het ip adres vd barricade is standaard 192.168.123.254, dit is dan ook het adres dat je moet mee geven als def gateway. Tenzij je dit manueel verandert hebt.

• QuadrifoglioVerde
Kijk je DNS settings eens na in de SMC router. Je geeft 10.0.0.150 en 255.255.255.0 op als DNS servers.
Je moet hier de DNS servers van planet in geven.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt! Dank jullie wel. Op lintegrate.nl in het forum, gevonden met google, stonden de dns adressem van planet. Die bij de tcp/ip van de lankaart opgegeven. En nu werkt het! Kunnen we eindelijk boodschappen doen. HA
Pagina: 1