Sissende moederborden

Pagina: 1
Acties:
  • 569 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
er valt me de laatste tijd wat op bij de Gigabyte mobo's die ik inbouw. Ze maken allemaal bij zware belasting een sissend geluid. Dit gaat om bijvoorbeeld de ie800, pe800 etc, gewoon de Intel borden van Gigabyte dus.

Ik heb dit als 3dmark gedraaid wordt en als er grote bestanden via het netwerk gekopieërd worden.

Het is geen exemplarische 'fout'. Ik heb dit bij alle bordjes die ik inbouw. Ze zijn wel allemaal super stabiel en er is er nog niet eentje stuk gegaan, maar ik wil toch weten hoe het zit.

Mijn conclusie is dat het geluid echt uit de borden komt. Ik heb al:
- de pc speaker er uit getrokken
- standaard en antec voedingen geprobeerd (beide 350watt)
- alle fannetjes er uit getrokken even, dit maakt ook niks uit.
- andere videokaarten geprobeerd. dit scheelde een beetje. met een Sis ultra budget kaartje had ik meer gesis dan met een Geforce. maar het gesis bleef wel.

Heeft iemand een Gigabyte bord en ook dit 'probleem' of kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?

[ Voor 7% gewijzigd door smvs op 20-06-2003 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60534

ik heb een GA-8INXP maar geen sissend geluid maar wat voor een voeding zet je erin (watt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Ja, klopt, was mij ook al opgevallen :D

Dat is iig bij de 8SG667, 8PE667, en alles daarna. ...
Meestal heb ik het als ik met veel grafische dingen bezig ben, zoals 3D Mark en Photoshop :)

Ik heb geen idee wat het precies is maar het komt echt uit het mobo.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien dat er iets resoneerd door de hoge stroom die erdoor loopt?
Ga met je oor eens langs de kast en kijk waar het precies wegkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ik zal nog ff wat toevoegen .... ik bouw die bordjes al een paar maanden in in allerlei pc's :)

Ook veel verschilllende Gigabyte moederborden in veel verschillende kasten, met nog meer verschillende hardware ...

En ze doen het gewoon allemaal, soort sissend/ruisend geluid dat je hoort bij het veranderen van beeld op je scherm.

Voedingen ... sja.... AOpen 300 watt, 350 watt, Maxpower 300 watt, Q-Tec 300/400/550 watt, Enhance UQ 300 watt, Component Pro 300 watt, Antec voedingen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
ik heb bij een vorige pc al eens zitten luisteren en ik had het idee dat het in de buurt van de onboard sound zat. (klinkt logisch eigenlijk)

voor de liefhebbers nog een prachtige pic van een sissend systeempje (dit gaat weer helemaal nergens over maar goed)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ippc/b/IM000650.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door smvs op 20-06-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Laatst online: 17-05 08:39
Dat geluid heb ik ook met een MSI 875P. Ik hoor het al als ik met het scrolwieltje door webpaginas rol. Ik dacht eerst dat het de HD was, maar dat is dus niet zo.
Wat mi ook opvalt (met de 875 en de 7205 chipset) is dat het HD ledje om de seconde kort oplicht. Is dat bij anderen ook zo ?.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ik heb een 845 chipset en mijn HDD ledje blijft uit. Bij scrollen op webpagina's hoor ik het idd ook. En ik dacht altijd dat het de Maxtor HDD;s waren van mijn werk.
Maar nu heb ik thuis ook zo'n boardje en hier hoorde ik het ook :P lag dus niet aan de HDD's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Maakt het verschil als je het geluid onboard of het lan-onboard uitschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:21
Das het gas dat uit de lekkende condensatoren ontsnapt :p

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Anoniem: 43565 schreef op 20 juni 2003 @ 22:35:
Maakt het verschil als je het geluid onboard of het lan-onboard uitschakeld?
Niks noppes nada :)

Heb echt tientallen pc's gebouwd met allemaal verschillende hardware erin. (en een Gigabyte mobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
Mijn 845PE chipset bordje knippert niet (de 7205 en 875P wel).
De 875P is de enige met het sissende geluid. Onboard sound staat uit, onboard lan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13

job

Bart-01 schreef op 20 June 2003 @ 22:33:
Wat mij ook opvalt (met de 875 en de 7205 chipset) is dat het HD ledje om de seconde kort oplicht. Is dat bij anderen ook zo ?.
dat heet het windows xp syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Goh, viel me toevallig vanmiddag nog op..

Ik dacht dat het de ouwe 6Gb hdd was die de klant overgezet moest-en-zou hebben. Verder geen aandacht aan geschonken, maar zoals je 't nu zegt, idd ;)

Leek meer op de kant vanaf de onboard sound idd, iig, nabij die plug. Maar echt "getraceerd" heb ik het niet.

Normaal valt 't me ook niet op: Collega's en radio maken meer herrie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iemand enig idee of de Gigabyte GA-7N400 pro hier ook last van heeft?
Ga dit bordje binnenkort kopen in de hoop dat daarmee mijn problemen zijn opgelost, maar in de queeste naar het meest stille system hoop ik net dat dit kreng gaat sissen, zou nogal een domper zijn. (Of is het gesis niet hard?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
Terw_Dan schreef op 20 juni 2003 @ 22:58:
Iemand enig idee of de Gigabyte GA-7N400 pro hier ook last van heeft?
Ga dit bordje binnenkort kopen in de hoop dat daarmee mijn problemen zijn opgelost, maar in de queeste naar het meest stille system hoop ik net dat dit kreng gaat sissen, zou nogal een domper zijn. (Of is het gesis niet hard?).
Gesis is zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

JdeBruijn schreef op 20 juni 2003 @ 22:35:
Das het gas dat uit de lekkende condensatoren ontsnapt :p
Als je dan een }:O draait zal het lekker snel gaan met je Elco's :D

ontopic:

ik wist wel van sommige chipsets dat ze de fan-snelheid regelen. Bij m'n vaders i440BX gaat die miniscule papst fan hard piepen als je het sluit-knopje van IE indrukt :D

en ik weet dat dat niet het geval is hier, dus een B) hoeft niet 8)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 09:02

zaadstra

Überprutser

Dat geluid heb ik ook met een MSI 875P. Ik hoor het al als ik met het scrolwieltje door webpaginas rol. Ik dacht eerst dat het de HD was, maar dat is dus niet zo.
Wat mi ook opvalt (met de 875 en de 7205 chipset) is dat het HD ledje om de seconde kort oplicht. Is dat bij anderen ook zo ?.
Da's Windoze die elke seconde effe je cd/dvd spelers checkt of er iets ingegooid is.
Zet 'auto-insert notification' uit en het is over. Maar dan ziet Bill dus ook niet meer dat er een glimmend schijfje in wordt gegooid.

Dat gesis zou kunnen komen uit de spanningsregelaar voor de cpu, en dan met name uit de spoeltjes die in die regelaar zitten. Het is mogelijk dat de windingen iets bewegen. Net zoals een (oude) nettransformator soms bromt op de lichtnet 50 Hertz, rammelen die spoeltjes wat op de veel hogere frequentie van die omvormer.
't Is maar een idee B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43
Ik heb geen last van een sissend geluid, maar wel last van een ander verschijnsel gehad. Met een pas gekochte Hercules Radeon 9500pro in mijn systeem (GA-7VAXP mobo) had ik wanneer ik mijn muis bewoog last van een irritante hoge piep (zoals je die ook wel eens bij een monitor of tv hoort) Nu de 9500PRO omgeruild is voor een Sapphire 9700PRO heb ik nergens last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Op mijn Gigabyte i815EP had ik altijd last van een hoog sissend geluidje als ik scrollde door maakt niet uit wat, heel vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

wazig geblaat verwijderd :)

[ Voor 84% gewijzigd door BalusC op 22-06-2003 10:12 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 19:59
kep dit probleem ook....
sis/piepend geluid zolang er schijfactiveit plaatsvind op mijn msi (medion) mobo
heel vaag :S:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
Ook hier een gigabyte bouwer (+/- 40 borden p/maand) geen enkel gesis of ik ben doof ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
heb geen last van gesis of geluid bij gescroll (wel bij on-board sound dacht ik)
mijn hdd lampje licht ook om de seconde op, geen flauw idee wat hier aan te doen is, heb al eens eerder gevraagd.

heb een GA 8PE667 (i845PE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:20

ThaHandy

Discovery Channel

zoiets had ik als ik in reso gin veranderen ... dan ging de IC (PICC) van de s3 virge heel raar krassen/piepen :S

is et neit een ic dat dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

zou het eigenlijk niet weten, voel er wel een windje vanaf komen (10 casefans) :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

VIA V10000 Nehemiah hiero; gepiep als er activiteit is (scrollen door webpagina). Lollige is: Dr zitten géén fans in, en de HD is het ook niet (geboot vanaf USB stickje). PC zonder bewegende delen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
ik heb ook dat om de sconde mijn lampje van de IDE activiteit gaat branden... met en ABIT IC7-G en ik heb zojuist al de autoruns van de IDE devisec zoalds DVD en brander en virutal devices uitgezet....... iemand enig idee wat er nog verder geprobeerd kan worden........

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2553

Ik heb een Gigabyte G8HXP [o.i.d, weet exacte typenr niet precies] maar heb nergens last van. Of mijn fan van de voeding maakt teveel herrie dat ik 't daardoor niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

8PE667 Ultra 2 doet het hier ook!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 17:24

Mx-KAEY

Mx-KÆY

khebben mobo van gigabyte maar die sist niet

vrij beroerd voor je dattie sist...

ps kheb de GA-7ZXE

-- Mx-Generætion --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mx-KAEY schreef op 22 juni 2003 @ 14:19:
khebben mobo van gigabyte maar die sist niet

vrij beroerd voor je dattie sist...

ps kheb de GA-7ZXE
Kan dat ook in Nederlands? :?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx-KAEY
  • Laatst online: 29-05 17:24

Mx-KAEY

Mx-KÆY

watser niet aan te snappen?

de topicstarter heeft last van een sissende gigabyte
dus post ik mijn gigabyte die niet sist :)

en ik leef mettem mee dattie sist door mijzelf te uiten met de woorden vrij beroerd...

verder uitleg nodig?

-- Mx-Generætion --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:14

The Third Man

The Third Jellyfish

Mx-KAEY schreef op 22 juni 2003 @ 18:40:
Wat is er niet aan te snappen?

de topicstarter heeft last van een sissende gigabyte
dus post ik mijn gigabyte die niet sist :)

en ik leef met hem mee dat hij sist door mijzelf te uiten met de woorden vrij beroerd...

verdere uitleg nodig?
Hij bedoelt dat je het niet helemaal foutloos schrijft (sterker nog: vrij moelijk te lezen):
Mx-KAEY schreef op 22 juni 2003 @ 14:19:
Ik heb een mobo van gigabyte maar die sist niet

vrij beroerd voor je dat hij sist...

ps ik heb de GA-7ZXE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73898

Bij mij is was het ook zo. Ik had er eerst een AMD Duron in mijn compu'tje zitten. En er was ook zo'n geluid als je scrollde. Maar na vervangen van de Duron door een AthlonXP was dit probleem over. Dus ik vermoed dat het uit de processor kwam. Maar het was in ieder geval wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

een sissende processor :) hahaha, dat zou grappig zijn, maar lijkt me technisch onmogelijk.
Wat jij bedoelt is waarschijnlijk het iets harder gaan draaien van de ventilator op je processor.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
martijn12345 schreef op 22 juni 2003 @ 21:17:
een sissende processor :) hahaha, dat zou grappig zijn, maar lijkt me technisch onmogelijk.
Wat jij bedoelt is waarschijnlijk het iets harder gaan draaien van de ventilator op je processor.
nou, mijn ram "sist" wel hoor als ie uitgelezen word...
een best irritant geluid al zeg ik het zlef :)
maar een cpu die sist :+ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik heb geen gigabyte bord, maar ik heb exact het zelfde probleem met een shuttle, bij mij bleek het een speol op het mobo te zijn die dit veroorzaakte. Ik weet niet of er bij de gigabyte borden ook dit soort spoelen op zitten, maar je hebt kans dat die dit veroorzaken.

pic van zo'n spoel:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/shuttle21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 31-05 17:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Zaadstra schreef op 20 June 2003 @ 23:16:
[...]
Dat gesis zou kunnen komen uit de spanningsregelaar voor de cpu, en dan met name uit de spoeltjes die in die regelaar zitten.
Dat zou best wel 'ns zo kunnen zijn. Ik heb het gesis met mijn gigabyte-bordje dus ook. Maar vooral bij veel processor-activiteit. Ik dacht eerst, naïef als ik ben, dat it wellicht van mijn processor af zou komen, maar nu ik dit topic lees wordt het me wel al een stuk duidelijker.
AtlonXP1800 schreef op 22 June 2003 @ 22:19:
ik heb geen gigabyte bord, maar ik heb exact het zelfde probleem met een shuttle, bij mij bleek het een speol op het mobo te zijn die dit veroorzaakte. Ik weet niet of er bij de gigabyte borden ook dit soort spoelen op zitten, maar je hebt kans dat die dit veroorzaken.
Die spoelen zitten er bij mijn 8IHXP op inderdaad. Ik zal binnenkort 'ns goed gaan luisteren. Overigens heb ik op google weinig kunnen vinden over dat gesis. En iets zegt mij dat het wellicht ook weinig kwaad kan, aangezien bijna iedereen het heeft en het dus een bijkomstigheid is die verder niet een teken is van een defect. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44064

Mischien kan iemand even het geluid opnemen , en dat dan hier neerzetten zodat we allemaal weten wat voor een sissend geluid dat het is :+

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 44064 op 22-06-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:14

KneoK

Not in a million lightyears

Is iemand al eens op het overweldigende idee gekomen om Gigabyte zelf eens te mailen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

mOrPhie schreef op 22 juni 2003 @ 22:41:Die spoelen zitten er bij mijn 8IHXP op inderdaad. Ik zal binnenkort 'ns goed gaan luisteren. Overigens heb ik op google weinig kunnen vinden over dat gesis. En iets zegt mij dat het wellicht ook weinig kwaad kan, aangezien bijna iedereen het heeft en het dus een bijkomstigheid is die verder niet een teken is van een defect. :)
Ik heb zelf een probleem met Paint Shop Pro 8: indien ik in een image klik, en de muisknop ingedrukt houd, dan "sist" of "fluit" er iets binnen in mijn PC. Alleen PSP8 veroorzaakt dit. (Zie topic: [rml][ Paint Shop Pro 8] Klikken in afbeelding -> Fluitend geluid[/rml]) Het is niet erg hard, maar indien deze sis/fluittoon vergelijkbaar is met het sissen van Gigabyte mainboards (qua toon dan), dan is het wel extreem irritant. Misschien niet gevaarlijk, maar zeer zeker storend... zeker voor mensen met een fenomenaal gehoor, (maar een zicht als een mol) zoals ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 23-06-2003 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

hey, zo te zien is dit een Intel-only issue :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb een SINXP1394 maar kep nergens last van. :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
ik heb giga-byte gebeld en daarna gemaild en als het goed is gaan ze dit topic lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44261

Mischien een slang vanje waterkoeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66326

Hier ook weer een Gigabyte MB gebruiker (8PE800 Ultra): Ik heb ook dit sissende geluid, en volgens mij is het inderdaad de CPU. Als ik bestanden kopieer via het netwerk, hoor je iets wat lijkt op een stille snelkookpan.. ECHTER!: Als ik Seti@Home (de commandline versie) draai, is dat geluid ook meteen weg!
Ik ga ervan uit dat elk cpucycle vretend programma dit gesis zal verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik herken het heel goed, ja. Ik heb hier ook nog als tweede PC'tje een oude Pentium-4 1.5 GHz staan op een MSI MS-6523 Pro2 bord. En inderdaad, als je grote bestanden via het netwerk kopiëert hoor je redelijk luid dat sissende geluid. Ik dacht eerst dat het m'n Maxtor D740X schijf was, daarna dacht ik dat het de NIC was, maar beide dingen maakten dat geluid op een Epox-bord niet.

Ik vind dit uitermate vreemd, aangezien er aan een moederbord niet echt bewegende onderdelen zitten en dit een geluid is wat toch wel degelijk voort lijkt te komen uit iets bewegends. Electrische belasting kun je niet horen, bij mijn beste weten... :?

Als er een antwoord komt op de sissende-spoelentheorie ben ik daar enorm benieuwd naar, want ik kan me echt werkelijk niet bedenken hoe dat zou kunnen. Een spoel kan hooguit een bromtoon veroorzaken maar een dusdanig hoog geluid...?

[ Voor 17% gewijzigd door nare man op 23-06-2003 10:08 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 02:44

SiGNe

Ook hoi!

Zou je niet verwachten van Gigabyte, eerder van SiS mobo's :D

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28760

Zouden het de condensatoren niet kunnen zijn? ik heb in ieder geval wel eens van piepende condensatoren gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Laatst online: 31-05 21:57

PJKs

Young, Free and Single

Bij mij komt zo'n geluid uit een net gekochte voeding... En het is erger als er meer activiteit is. :?

EDIT: Het is NIET de ventilator. Als ik die stilzet (er iets tusensteek) dan gaat het geluid gewoon door...

[ Voor 37% gewijzigd door PJKs op 24-06-2003 01:09 ]

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Professor_Botje
  • Laatst online: 19-03 00:46

Professor_Botje

Administrator

smvs schreef op 20 June 2003 @ 22:33:
ik heb bij een vorige pc al eens zitten luisteren en ik had het idee dat het in de buurt van de onboard sound zat. (klinkt logisch eigenlijk)

voor de liefhebbers nog een prachtige pic van een sissend systeempje (dit gaat weer helemaal nergens over maar goed)

[afbeelding]
Die pc kan ook wel iets netter he :P

Ik heb het ooit gehad bij mijn dimm's, het is gewoon de frequentie die op dat moment gebruikt word of iig hoe veel data ergens door moet,

bij was het als ik grote bestanden ging copyeren, ik heb nu ook een GA-8iHXP maar hier heb ik het OOK alleen dan idd uit mijn mobo vooral als het beeld beweegt, photoshop, 3dmark, maar idd ook tijdens het scrollen en met de 3de muisknop scrollen...

tis gewoon de frequentie die je dan hoort, het is niet zo dat je alleen van 20 tot 20k hz kan horen maar bv ook van 35k tot 36k hz. zo hoor ik bv ook wel eens de monitor piepen daar hebben er hier op got vast meer last van of dat je de camcorder aan hoord staan... had ik laatst nog bij mu oma,

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.
  • Laatst online: 30-05 16:00

Robin F.

5 micron is huge

Ik heb al jaren dit soort probleempjes, het was vooral erg bij mijn Compaq Presario CDS 524'tje (zo'n 486 met geïntegreerde monitor), en volgens mij kwam dat door gebrekkige afscherming van de speakertjes. Telkens als je de muis bewoog, als je een programma startte dat de MIDI-interface opende, als je iets verstuurde over het netwerk, als je voor een glazen wand stond in Rise of the Triad, al die acties hadden hun specifieke geluid. Na een tijdje wen je eraan en kun je niet meer zonder, het geeft je een heel speciale "kijk" op de gedachten van je computer :P

Dus ik denk dat dit de verklaring is voor de genoemde geluiden bij scrollen of andere muishandelingen (probeer eens je speakers uit te zetten en kijk of het nog steeds voorkomt).

Wat de moederborden betreft: die theorie van die sissende spoelen lijkt me wat vreemd, want als ze inderdaad op een hoge frequentie gaan trillen zou je toch eerder een hoge pieptoon horen, want zo'n stuk koper zal toch vooral op één bepaalde (sinusvormige) toon gaan resoneren. Gesis bestaat juist uit een heleboel verschillende frequenties door elkaar.

Mijn meest logische verklaring zou zijn elektromagnetische storing op speakers, maar uit de reacties hier begrijp ik dat die het niet kunnen zijn...

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Overigens was ik vergeten te vermelden dat als je bij een voeding of mobo kortsluiting veroorzaakt je hetzelfde gesis hoort (alleen veel harder), dus dat geeft imho aan dat het geluid daadwerkelijk door spoeltjes of andere componenten (dus geen speaker) wordt veroorzaakt.

Dat gepiep hoorde ik overigens ook vroeger uit mijn LG monitor komen, alleen bij meer belasting (meer wit op het scherm). Dit wijst dan ook op spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 14:22
Ik heb ook last gehad van piepjes/sissen bij het gebruiken van het scrollwieltje van de muis. Dit begon nadat ik overging van een palomino XP2000+ naar een barton XP2500+ en een andere (enermax) voeding.
Het was geen hard geluid, nauwelijks hoorbaar maar behoorlijk irri...
Na een week of 2 was dit geluid ineens verdwenen (ineens of langzaam aan, je let er niet constant op). Gelukkig is het nu i.i.g. weg!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Laatst online: 27-04-2020
Robin F. schreef op 24 juni 2003 @ 23:18:
Ik heb al jaren dit soort probleempjes, het was vooral erg bij mijn Compaq Presario CDS 524'tje (zo'n 486 met geïntegreerde monitor), en volgens mij kwam dat door gebrekkige afscherming van de speakertjes. Telkens als je de muis bewoog, als je een programma startte dat de MIDI-interface opende, als je iets verstuurde over het netwerk, als je voor een glazen wand stond in Rise of the Triad, al die acties hadden hun specifieke geluid. Na een tijdje wen je eraan en kun je niet meer zonder, het geeft je een heel speciale "kijk" op de gedachten van je computer :P
Hey, dit heb ik ook met mijn computer, als ik mijn versterker goed hard zet, met koptelefoon ingeplugt, dan "hoor ik m denken" LOL

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op 25 June 2003 @ 00:00:
Dat gepiep hoorde ik overigens ook vroeger uit mijn LG monitor komen, alleen bij meer belasting (meer wit op het scherm). Dit wijst dan ook op spoelen.
he, dat is inderdaad een fenomeen wat er erg op lijkt. als ik mijn tv op een video kanaal zet (bijvoorbeeld voor de tv-out van de pc) dan gaat hij ook een heel ander geluid maken.

ik heb btw met gigabyte gemaild, maar die willen een revisie hebben van het bord en een serienummer etc. helaas heb ik die pc net verkocht dus is het ff wachten op het volgende gigabyte bord wat ik verkoop.

[ Voor 20% gewijzigd door smvs op 25-06-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
smvs schreef op 25 juni 2003 @ 23:18:
[...]

he, dat is inderdaad een fenomeen wat er erg op lijkt. als ik mijn tv op een video kanaal zet (bijvoorbeeld voor de tv-out van de pc) dan gaat hij ook een heel ander geluid maken.

ik heb btw met gigabyte gemaild, maar die willen een revisie hebben van het bord en een serienummer etc. helaas heb ik die pc net verkocht dus is het ff wachten op het volgende gigabyte bord wat ik verkoop.
misschien kan jij me dan vertellen waarom mn 100hz tv geen geluid maakt (jah zal ie best doen, maar ik hoor het niet)
en alle andere 50hz tvs wel!

daar word ik echt gestoord van... ik kan niet normaal naar een 50hz tv kijken... dat gepiep... CONSTANT... :'(
(owh... sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

ixl85 schreef op 26 June 2003 @ 00:54:
[...]

misschien kan jij me dan vertellen waarom mn 100hz tv geen geluid maakt (jah zal ie best doen, maar ik hoor het niet)
en alle andere 50hz tvs wel!

daar word ik echt gestoord van... ik kan niet normaal naar een 50hz tv kijken... dat gepiep... CONSTANT... :'(
(owh... sorry)
Als ik me het goed herinner, komt de constante piep van een tv van het electronenkanon zelf. Blijkbaar maakt jouw 100 Hz tv van een betere technologie gebruik, of wordt de toonhoogte van de piep zo hoog dat je het niet meer kan horen.

Aangezien ik gok dat 98% van alle tv's nog gewoon 50 Hz zijn, ben ik bang dat je er gewoon mee moet leren leven. Dat doen alle andere mensen toch ook (wie kijkt nou geen tv?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34869

ik heb een msi k7n2 delta-L en deze heeft ook een raar geluidje, dit komt door het condensator probleem, ook heeft msi dit bevestigt.

Nou heb ik vandaag mijn mobo teruggestuurdt naar gistron voor vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 20:33

porn*

...take on the world!

Mijn Albatron 845PE-bordje heeft het ook een heel klein beetje, ik hoor het vooral tijdens Prime95 (hoge geheugenloads ofzo?). Verder inderdaad opvallend tijdens het scrollen met mijn muiswiel. Maar met de kast dicht hoor ik het eigenlijk niet meer, vind het dus niet zo'n probleem :)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik heb sinds kort het 7n400 pro bordje. Maar ook ik heb het sissende geluid.
Om verdere onnodige discussie te verkomen, iedereen weet wel waat het over gaat.
Maar is het nou ook schadelijk of slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04 02:56
Chips, spanningsstabilatoren en spoelen kunnen inderdaad een zacht zoemend geluid maken bij een stevige belasting.

Als je het via de speakers hoort dan is het meestal gewoon wat inteferentie op de geluidschip. Als je scrolt met een scrolmuis dan krijgt je PC het flink voor z'n kiezen wat een enorme berg dataverkeer veroorzaakt. Ook de videokaart krijgt dan flink dat data te verwerken wat het nodige stroomverbruik tot gevolg heeft.

Kwaad kan het niet echt want de onderdelen worden gebruikt zoals ze gebruikt zouden moeten worden.

Heel wat anders als ontploffende condensatoren. :(

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31773

Om iedereen even gerust te stellen...

Ik heb het met mijn nieuwe HW ook!
ASRock K7S8X
AMP Athon XP 2600+
512 MB Twinmos 333Mhz

Ook sissend / piepend geluid (best hard en soms varierend in toonhoogte) bij scrollen en bij nog wat handelingen. Het geluid komt uit de kast zelf.

Ligt soieso niet aan m`n video / geluidskaart, want met oude HW zaten deze er ook al in en teon had ik nergens last van.

Blijft spannend wat het nu is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 31773 schreef op 24 augustus 2004 @ 22:08:
Om iedereen even gerust te stellen...
Na een jaar in spanning te hebben gezeten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Ik zie nu pas dat er een topic over is. Ik heb het volgende "gelijke"probleem. Als ik mandrake install op mijn MS 875Pe FISR bord dan hoor ik om de 3 sec. hetzelfde geluid wat hier word omschreven.. Ik krijg het echter weg door me onboard LAN uit te zetten.. Mischien ook is proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Laatst online: 16:10

Xanax959

relax...

Op mijn werk staat zo'n mooi compact pctje van HP/Compaq. Zelfde euvel, bij het scrollen door pagina's hoor je een sissend geluidje.
Ik zal eens uitzoeken wat daar voor hardware inzit. In ieder geval een Intel cpu.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik heb dit al jaren bij mijn (inmiddels antieke) MSI-6523 Pro2 met Intel Pentium-4 1500. Inderdaad bij full load, bij netwerkverkeer of bij bepaalde scroll-acties.

Overigens heb ik het ook gehoord op een Epox 8KHAL+ met XP2400+. Die gebruikte eerst een noname 300 W, waarbij het geluid niet optrad. Die werd vervangen door een Q-Tec 400 W dualfan lownoise, waarbij ik ineens wél dat sissende geluid had bij bepaalde acties. Nadat die voeding op zijn beurt weer vervangen was door een Enermax was het geluid weer weg.

Spooky :P

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 16:28
Heb het ook zo vaak gehoord, maar neem aan dat 't gewoon van de op het moederbord aanwezige spannings regelaars komt die de cpu spanning uit de 5V (vroegah) of 12V halen. Deze werken met freqenties van 200 tot 500 Khz per fase, terwijl er tegenwoordig vaak 3 of 4 fases gebruikt worden. Dit is vaak te herkennen aan gelijke groepjes van mosfets, condesatoren, en de hierboven eerder genoemde spoelen. Kan me voorstellen dat met die hoge frequenties er vast wel ergens inteferentie onstaat waardoor er ook hoorbare geluiden ontstaan, al dan niet bij een bepaalde belasting van de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 06:15
ik heb zelf een gb pe667 ultra-2 maar heb zelf ook geen sissend geluid maar er komt altijd wel een flink kabaal uit 1 van de fans lijkt het (soort geluid alsof er een kabel aanloopt) als ik opstart maar als ik eenmaal in windows zit houd ie er weer mee op beetje vaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:53

Thandor

SilverStreak

Het is toch allang bekend wat het probleem was :?

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/shuttle21.jpg Die spoelen doen dat.

Ik had dat ook toen mijn XP 1700+ (1466MHz) op 2500MHz draaide ;). Toen ik in Windows ging scrollen met de muiswiel dan pieptje die spoeltjes ook. Als je je vinger erop houdt wordt het minder :)

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 25-08-2004 20:23 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107852

ik heb t ook met mn radeon 9800 Pr0 (@XT): in 2d mode hoor ik nix, maar als k bijv. atiTool opstart hor je m sissen / ruizen, ik vind t zelf n beetje klinken als n transformator van n halogeenlamp ofzo maar dan zachter, vreemd hoor, gen idee waar op de kaart t precies vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Hier nog een sisser :P
Ik heb het met veel hdd activity, ik denk dat het aan de hdd's ligt.
gigabyte k8nnxp LE
2x 120 gb WD in raid 0.

edit:

Waarom zo'n megakick ?

[ Voor 15% gewijzigd door Mister I op 25-08-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 06:15
SICK schreef op 25 augustus 2004 @ 18:56:
ik heb zelf een gb pe667 ultra-2 maar heb zelf ook geen sissend geluid maar er komt altijd wel een flink kabaal uit 1 van de fans lijkt het (soort geluid alsof er een kabel aanloopt) als ik opstart maar als ik eenmaal in windows zit houd ie er weer mee op beetje vaag :)
ik vraag me trouwens af of iemand weet waardoor dit komt en hoe het op te lossen is?

het is vrij irritant dat kabaal als je je pc opstart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69057

De spoelen in een schakelende regelaar (b.v. die op het mobo voor de proc) kunnen inderdaad een sissend geluid voortbrengen. De stromen die er lopen zijn aanzienlijk (60 W @ een paar V => enkele 10-tallen A ) en de magnetische velden zijn dus ook relatief sterk.

Er wordt in deze regelaars niet gewerkt met een mooie sinus (PWM regeling), dus als de gronfrekwentie laag genoeg is zijn de harmonischen van het signaal als ruis hoorbaar.
De regelaars werken overigens met twee- of drie fasen (om elco's uit te sparen).
Natuurlijk is het gehele effect afhankelijk van de belasting.

Oplossen kan -als je het aandurft- mogelijk met warme lijm of iets dergelijks.

Lokaliseren van de bron gaat redelijk met een stukje tuinslang en een paar goede oren. Of als je het toevallig hebt een kleine microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
Thandor schreef op 25 augustus 2004 @ 20:22:
Het is toch allang bekend wat het probleem was :?

[afbeelding] Die spoelen doen dat.

Ik had dat ook toen mijn XP 1700+ (1466MHz) op 2500MHz draaide ;). Toen ik in Windows ging scrollen met de muiswiel dan pieptje die spoeltjes ook. Als je je vinger erop houdt wordt het minder :)
Ik zou dat plaatje nog eens beter bekijken als ik jou was.
En dan vooral die condensator rechts die bol staat.

Of ik moet me heel sterk vergissen maar bij mijn weten komt dat gesis uit condensatoren. En dan wel vaak de goedkopere uitvoeringen.

Om dit kracht bij te zetten heb ik hier een overleden Epox 4PCA3+ waarop meerdere condensatoren bol staan. dat mobo siste als een gek.
Ook oude pc's kunnen hier last van hebben. Zo erg zelfs dat een pc hangt tenzij je de muis beweegt of een toets indrukt :P
Het gesis werd in mijn geval hoorbaar bij netwerkactiviteit maar het lijkt me afhankelijk van de exacte condensatoren. Zo kan er inderdaad ook bij scrollen veeel gesis optreden.

[ Voor 9% gewijzigd door Dysmael op 30-08-2004 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Laatst online: 01:07
RolfLobker schreef op 30 augustus 2004 @ 02:41:
[...]

Ik zou dat plaatje nog eens beter bekijken als ik jou was.
En dan vooral die condensator rechts die bol staat.

...
welke staat bol dan? 8)7 . ik denk dat je niet goed gekeken heb... of tesnel geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:58
consolefreak schreef op 30 augustus 2004 @ 02:56:
[...]
welke staat bol dan? 8)7 . ik denk dat je niet goed gekeken heb... of tesnel geweest :+
Hij staat niet bol, maar op het plaatje mis ik een stukje condensator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Geluidje komt op veel mobo's voor. Als je een cpu overklokt met veel Vcore dan word het nog veel erger. Mijn idee is dat het de mosfets zijn, maar het zouden ook de spoelen kunnen zijn idd. Die zitten er altijd naast namelijk.

Je doet er weinig aan iig en de laatste tijd heeft elk mobo het zo lijkt het. Als de cpu meer stroom nodig heeft dan hoor je het.. onder load dus alkleen. Kan verder geen kwaad ofzo. Bij stille pc's is het heel irritant iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
consolefreak schreef op 30 augustus 2004 @ 02:56:
[...]

Er staat toch de rechter?
Vooraan zie je 2 blauwe condensatoren. De rechter staat overduidelijk bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Laatst online: 23-05 13:15
nare man schreef op 25 augustus 2004 @ 13:30:
Overigens heb ik het ook gehoord op een Epox 8KHAL+ met XP2400+.
Mijn configuratie heeft nooit een sissend geluid gemaakt... tot een week geleden. (ik heb het systeem nu 3 jaar)
Ik dacht dat het de HD was maar het komt van het moederbord vandaan.
Ook blijft windows soms enkele seconden hangen en gaat dan weer verder.

Ik heb een Epox 8KHAL & een AMD Athlon 1800+.

Wordt het nu echt tijd om dit ding buiten te smijten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:53

Thandor

SilverStreak

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/shuttle21.jpg Die spoelen veroorzaken meestal de piepjes.

Misschien kun je er lijm opspuiten zodat ze niet trillen :?, ik heb dat nooit uitgeprobeerd omdat ik het probleem niet heb ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Laatst online: 23-05 13:15
Beertjeman schreef op 04 oktober 2004 @ 11:47:
[...] Wordt het nu echt tijd om dit ding buiten te smijten?
Ik heb er een nieuwe voeding in gezet en het probleem is opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Ik merkte het laatst ook, terwijl ik met me muis scrollde "stotterde" het gesis...maarjah ik heb er geen last meer van, sinds ik een FX5800 heb, hoor ik het niet meer. >:)

[ Voor 55% gewijzigd door Tyranium op 22-10-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-05 18:44
Normaal gesproken is het ook wel gebruikelijk om spoelen te fixeren met een mooie dot lijm.

Trek voor de gein maar eens een tv open. (Wel eerst uit het stopcontact halen en een uurtje wachten, anders kan dat flink au doen.) Maar de meeste spoelen zijn daar ook vastgezet met een dikke drup lijm.

Dus even het freubel lijmpistooltje van je zus "lenen" en klaar.

ps. wat er zo piept in een tv is meestal de hoogspanningstrafo. Die zit ook vastgelijmt maar dat wordt warm en hard weleens uit. En dan begint het gepiep.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84523

als'k mijn refresh rate van m'n tft verander krijg ik wel een sissend geluid jah , kan idd wel eens zijn dat het van m'n mobo komt !
8sq800-ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67363

Heb het zelf ook met mijn Asus P4C800-E deluxe. Dacht zelf dat het van de HD komt of van mijn memory (heb Corsair van die ledjes) heb het als ik aan het scrollen ben. Grote files aan het kopieren ben. Renderen of andere zware dingen doe. Bij een idle toestand hoor je het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tyranium schreef op 22 oktober 2004 @ 19:07:
Ik merkte het laatst ook, terwijl ik met me muis scrollde "stotterde" het gesis...maarjah ik heb er geen last meer van, sinds ik een FX5800 heb, hoor ik het niet meer. >:)
_O_ Meen je dit serieus of ...... :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Leuk dat ik dit topic tegenkom...
Mijn mobo is een Asus P4C800-E Deluxe met een I875P Canterwood chipset.
Als ik de kast open heb, de pc zwaar belast en dan de muis beweeg hoor ik het ook; bij mij is het dus niet met scrollen maar met heen en weer bewegen van de muis.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:13

OcGuru

Giulietta Qv

ik had dit ook met me nforce2 mobotje van gigabyte... Nu geen last meer van , me pa heeft hem nu :)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 23:37
Even voor topic-kruisbestuiving: Hoge, irritante piep uit... Moederbord (A7N8X)?
Ik heb een K7S5a mobo dat ook sist. PC zit nog niet op aarde aangesloten, zou dat ook nog uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 13:41

DaWaN

'r you wicked ??

Het is gewoon een onderdeel dat gaat trillen in het voedings gedeelte van je moederbord, nix erg, mijn DFI LanpartyUT nF3-250Gb heeft er ook last van onder zware load (Prime95 :) )

Pagina 2-4 niet gelezen :X

[ Voor 11% gewijzigd door DaWaN op 23-10-2004 20:14 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

nero355 schreef op 23 oktober 2004 @ 18:50:
[...]

_O_ Meen je dit serieus of ...... :D
Tijdens 2d hoor ik het nog wel is als me kast openstaat, maar dan hoor je de fan van me videokaart ook niet echt hard, maar tijdens games (3d) hoor ik het echt niet meer. >:)
Pagina: 1