er valt me de laatste tijd wat op bij de Gigabyte mobo's die ik inbouw. Ze maken allemaal bij zware belasting een sissend geluid. Dit gaat om bijvoorbeeld de ie800, pe800 etc, gewoon de Intel borden van Gigabyte dus.
Ik heb dit als 3dmark gedraaid wordt en als er grote bestanden via het netwerk gekopieërd worden.
Het is geen exemplarische 'fout'. Ik heb dit bij alle bordjes die ik inbouw. Ze zijn wel allemaal super stabiel en er is er nog niet eentje stuk gegaan, maar ik wil toch weten hoe het zit.
Mijn conclusie is dat het geluid echt uit de borden komt. Ik heb al:
- de pc speaker er uit getrokken
- standaard en antec voedingen geprobeerd (beide 350watt)
- alle fannetjes er uit getrokken even, dit maakt ook niks uit.
- andere videokaarten geprobeerd. dit scheelde een beetje. met een Sis ultra budget kaartje had ik meer gesis dan met een Geforce. maar het gesis bleef wel.
Heeft iemand een Gigabyte bord en ook dit 'probleem' of kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
Ik heb dit als 3dmark gedraaid wordt en als er grote bestanden via het netwerk gekopieërd worden.
Het is geen exemplarische 'fout'. Ik heb dit bij alle bordjes die ik inbouw. Ze zijn wel allemaal super stabiel en er is er nog niet eentje stuk gegaan, maar ik wil toch weten hoe het zit.
Mijn conclusie is dat het geluid echt uit de borden komt. Ik heb al:
- de pc speaker er uit getrokken
- standaard en antec voedingen geprobeerd (beide 350watt)
- alle fannetjes er uit getrokken even, dit maakt ook niks uit.
- andere videokaarten geprobeerd. dit scheelde een beetje. met een Sis ultra budget kaartje had ik meer gesis dan met een Geforce. maar het gesis bleef wel.
Heeft iemand een Gigabyte bord en ook dit 'probleem' of kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
[ Voor 7% gewijzigd door smvs op 20-06-2003 22:27 ]