Toon posts:

[W2k3] Virusguard als Service veilig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om geen dure enterprse server virusscanner te moeten kopen wil dacht ik f-prot te kunnen gebruiken. Als ik gewoon als single user inlog werk dat ook prima. >:)

Maar, uiteraard een maar anders wordt dit de meest onzinnige post ooit, als ik dan mbv remote desktop nogmaals inlog dat wil de Realtime Protector van F-Prot nog een keer opstarten, wat niet werkt. 8)7

Nu dacht ik als omweg de Realtime Protector als service op te starten, lang leve Firedeamon!! _/-\o_ Dan omzeil je het dubbel opstarten vd guard, right?

Nu, dit werk, zo lijkt het. Maar het f-prot icoontje in de tray verschijnt enkel op de eerste sessie, zo ook in de Processes three vd Task Manager.

Nu is mijn vraag, id de tweede sessie nu wel of niet beveiligd? Het liefst zou ik dit natuurlijk proefgewijs ondervinden, maarja moedwillig een virus oplopen.. Hoe doe je dat, en het liefst dus zonder risico? :Z Is er een bv een test-site waar je ongevaarlijke viri kan downloaden?

Verwijderd

Topicstarter
???? Te mooi weer voor GOT ??

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29
Je kunt op www.eicar.org een testvirus downloaden.

Elk antivirusprogramma reageert hierop, en hij is onschadelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 23:49:
???? Te mooi weer voor GOT ??
uit de faq :
Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
deze dus

En ja je kan gewoon test virussen downloaden om te testen. :) (zie j&j dus)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 23:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ooops 24 uur, ik had 12 uur in me hoofd. Dat leek me ook logisch ivm de kans dat je dan verschillende groepen GOTtters aanspreekt, 's morgens 's > avonds ipv 24 uur later dezelfde GOTtters te schoppen.

Maargoed, ik ga ff dat proefviri proberen.

===================================================

Oké, geprobeerd en de guard werkt dus niet zo. Eigenlijk voorspelbaar, waarom anders de server versie's, maar ik zoek toch een verklaring. Iemand een verklaring?

Ik heb de guard trouwens zowel als service geprbeerd als gewoon standaard zoals ie wordt geïnstalleerd en beiden werken niet, terwijl op XP het virus wel onderschept wordt.

Iemand ook nog een suggestie voor een goede guard voor 2003 die liefst niet zo duur is?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 01:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, vreemd zo weinig respons.
Verkerde topic wellicht, of is dit een uitgekouwd onderwerp, wat ik even gemist heb?
Pagina: 1