Algemene vergelijking tussen CRT&TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Heej..

Ik vroeg me af wat nou de "Algemene vergelijking" tussen een CRT en een TFT monitor zijn?
Bijv. de afmetingen, diestalpreventie,Refreshrate enz..
Heb zelf de search van GoT gebruikt maar bij mij doet die niet :?
Als jullie iets in de search kunnen vinden zouden jullie de url of lieft de tekst kopieeren alvast thnQ!!

Signature

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Zie snake zn antwoord idd :) en we hebben een groot topic over TFT's : TFT/Gamen - The 5th Episode

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

BMW_M3 schreef op 20 June 2003 @ 09:33:
Heej..

Ik vroeg me af wat nou de "Algemene vergelijking" tussen een CRT en een TFT monitor zijn?
Bijv. de afmetingen, diestalpreventie,Refreshrate enz..
Heb zelf de search van GoT gebruikt maar bij mij doet die niet :?
Als jullie iets in de search kunnen vinden zouden jullie de url of lieft de tekst kopieeren alvast thnQ!!
1. Search doet het wel, je moet alleen geduld hebben omdat iedereen gaat zoeken en vervolgens ook denkt van:' f*ck it!!' vanwege de 'snelheid' en het weer cancelled.
2. Diefstalpreventie is bij beide geloof ik hetzelfde, alleen is een crt natuurlijk een stuk lastiger/zwaarder/opvallender om mee te slepen dan een tft.
3.Resoluties gaan geloof ik nog niet zo erg hoog van een tft, tenzij je er eentje koopt van een paar 100 pleuro/1000 pleuro
4. Al op google gezocht??? Zie punt 6 :P
5. Kijk hier eens, voor wat technische shit :P
6. Hier is ook nog wel iets bij te vinden: Google

[ Voor 22% gewijzigd door Notna op 20-06-2003 09:54 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je hebt natuurlijk niet alleen de search van GoT, dus kijk ook eens op Google ofzo.

Maar goed, wat zie je nou als algemeen vergelijk?
Dat is ongeveer appels met peren vergelijken. Er zitten gewoon te grote technische verschillen tussen. Afmetingen van het zichtbare scherm kun je ongeveer zo zien:
15inch TFT = 17 inch CRT (bij benadering).
18,1 inch TFT = 19 inch CRT ( zoals je ziet is 17 inch TFT een tussenmaat, is geen CRT maat bij).

Over afmetingen kunnen we dan vrij kort zijn. Aangezien de beelddiagonaal hetzelfde is, zullen hoogte en breedte niet zo veel verschillen. Je hebt bij een TFT geen beeldbuis meer, dus je bespaart je gewoon een centimeter of 30 tot 40 aan diepte.

Om bij die beeldbuis te blijven...een 17 inch CRT weegt ergens tussen de 25 en 30 kilo, vanwege die beeldbuis dus. Een 15 inch TFT weegt een kilo of 6. Welke zou JIJ eerder meenemen?!?
Daarom worden de meeste TFT's tegenwoordig uitgerust met zo'n gleufje voor een (laptop)slot, bijv. die van Kensington.

TFT's werken qua refresh ongeveer als volgt:
15 inch TFT heeft meestal een max. resolutie van 1024x768, een 17inch 1280x1024, en ze werken eigenlijk altijd op 75Hertz.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

LopeZ

Too much is never enough

Zoek, is een erg basic vraag
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.