There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Kabelprobleempje misschien? Wissel eens wat om.
En nee, het is geen kabel-probleem, diverse andere pc's met dezelfde kabel werken wel. En om het 100% zeker te weten heb ik ook al met een andere kabel geprobeerd en daar was het probleem ook mee.. (Netwerkkaart heeft trouwens wel een link).
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Firewall van XP is uitgeschakeld, staat voor de rest ook geen andere firewall geinstalleerd. Wat ik wel nog gedaan heb is dmv adaware zo'n 598 spyware-componenten verwijderd...
Je PC 'verzint' dus zelf een IP adres in het APIPA segment, omdat hij geen DHCP server kan vinden.FlipFluitketel schreef op 20 June 2003 @ 09:25:
Hierna kreeg de netwerkkaart wel een ip-adres, maar in de 169.x.x.x range, diverse andere pc's krijgen wel een juist ip-adres van de dhcp-server. Als ik bij de services ga kijken zie ik dat de dhcp-service wel gestart is.
Dit heeft nix met je DHCP server ansich te maken, maar des te meer met je client.
Je client kan op de een of andere manier geen DHCP server vinden.
Als de NIC volgens jouw goed is, kan het aan nog maar 3 andere dingen liggen:
- Je OS
- Firewall
- Bekabeling/rotte port op de switch
Dat zijn de punten waar je het in moet zoeken.
om 100% zeker ervan te zijn dat het niet je server is, geef ff een static ipadres in de range van de DHCP server en ping hem eens. Branden de led's op je Netwerkkaart wel? Check ff aan de achterkant van je machine. Krijg je wel een link als je je kabel in je machine steekt.
Kijk eens bij je netwerkconnections als je je kabel eruit haalt en er opnieuw insteekt.
Probeer deze opties eens.
Kijk eens bij je netwerkconnections als je je kabel eruit haalt en er opnieuw insteekt.
Probeer deze opties eens.
Als ik ipconfig /renew doe, dan geeft ie de volgende melding:
"Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket"
Van de 3 punten die het probleem kunnen zijn, blijft eigenlijk alleen het OS over.. De rest is 100% in orde...
Netwerkje hier bestaat uit een Win2k server en stuk of 30 andere pc's...
"Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket"
Van de 3 punten die het probleem kunnen zijn, blijft eigenlijk alleen het OS over.. De rest is 100% in orde...
Netwerkje hier bestaat uit een Win2k server en stuk of 30 andere pc's...
doe het volgende eens;
Gooi alles weg in je netwerkinstellingen van dus je Client for MS Networks..File and printersharing...TCP/IP enz....Dan opnieuw opstarten en weer aanmaken en kijken of hij het nou wel doet...
Gooi alles weg in je netwerkinstellingen van dus je Client for MS Networks..File and printersharing...TCP/IP enz....Dan opnieuw opstarten en weer aanmaken en kijken of hij het nou wel doet...
Netwerkkaart heb ik vast ip-adres gegeven, dns en gateway ingesteld. Pingen naar andere pc's gaat wel goed, maar internet werkt niet..
Ik heb bij de netwerkinstellingen ook al een paar keer alles weggeflikkerd en in het register winsock en winsock2 verwijderd...
Probleem is er nog steeds... Ik begin toch te denken dat het gemakkelijkste is om het systeem opnieuw te installeren.. Is dan pech voor de klant...
Ik heb bij de netwerkinstellingen ook al een paar keer alles weggeflikkerd en in het register winsock en winsock2 verwijderd...
Probleem is er nog steeds... Ik begin toch te denken dat het gemakkelijkste is om het systeem opnieuw te installeren.. Is dan pech voor de klant...
Pagina: 1