Toon posts:

Laptop -> TV wat is beste aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het beeld van de laptop laten zien op een televisietoestel.
Probleem is dat de laptop alleen een vga output heeft.

De TV heeft de volgende inputs:
-Svideo
-Tulp
-Scart

Ook mogelijk:
-3 componenten ingang via de versterker

Wie weet voor welke van de 4 verloopmogelijkheden ik kan volstaan met een verloopstekkertje (In plaats van een aparaat als bv de Trust Televiewer) en welke mogelijkheid geeft de beste beeldkwaliteit? Ik denk zelf VGA => 3 componenteningang van de versterker (???)

Al vast bedankt

Dennis

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55
Via versterker boeit helemaal niks... gewoon je laptop aansluiten via tulp of scart

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

jaja, als zijn notebook alleen een VGA connector heeft.. dat gaat wel lukken..... NOT

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Goeie aansluiting is via vga zelf, maar moet je tv net aan kunnen.
Zie ook dit topic

Geeft VGA-input op 100Hz TV ook progressive/non-interlaced?

Tweakers Discord

Verwijderd

ik denk dat je gewoon een trust tele viewer eraan moet knopen andere oplossingen zijn er niet echt of je moet weer allerlei printjes bouwen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat gaat inderdaad alleen met de trust televiewer werken, je kan dat niet zomaar "verlopen" en vga kaart stuurt hele andere signalen dan een TV snapt. Ook niet naar je vesterker met de RGB ingang, want dat is echt een PAL/NTSC RGB ingang en geen VGA ingang. De enige vga kaart die wel PAL/NTSC signaal door de vga uitgang stuurt is de matrox G serie.

Zie ook deze topcis:
verloop van monitor naar teevee
tv aansluiten zonder tv-out???

Verder is kwalitatief RGB het beste, daarna s-video en daarna composiet (tulpje). Scart kan alledrie de soorten potentiel aan.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 20-06-2003 11:45 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1