Toon posts:

tv aansluiten zonder tv-out???

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kan ik mijn tv op mijn GF2 aansluiten terwijl mijn GF2 geen tv-out heeft??

zijn er schemaatjes voor verloopstekkers ofzo???

geen reply's mbt dat Trust-ding want die zuigt..

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zo simpel ligt het niet (verloopstekker) er zal toch echt de nodige electronica aan te pas moeten komen om een VGA signaal bruikbaar te maken voor een (PAL) TV.

Als je echt heel handig bent moet het wel in elkaar te knutstelen zijn maar ik denk dat de beste oplossing is om die GF2 te koop te zetten en een GF2 met TV-out te kopen. Ben je waarschijnlijk net zo duur uit als zelf (laten) bouwen of zo'n televiewer aan te schaffen.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
maar er zijn dus wel schema's voor???

kan iemand een link oid geven voor zo'n schema??

Verwijderd

Wow wat een die-harder ;)
Volgens mij moet je dit niet willen...
Lijkt me erg ingewikkeld, veel werk en ook wel duur

Verwijderd

Topicstarter
is misschien best ingewikkeld jah.... maar ach, ik moet toch IETS doen in de vakantie ;) LOL

maar weet iemand een schema???

• SanderFerrari
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
effe zoeken bij Google :+

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zoek eens op het web naar AD724, dit is een heel simpel chippie om VGA naar composiet/SVHS video te converteren.

Anders moet je uitkijken naar zo'n televiewer van Trust die wel effe iets duurder is.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Bij Kijkshop een Trust Televiewer kopen voor 125 piek. Converteert VGA naar TV signaal.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 09:45 schreef DaFoX het volgende:
geen reply's mbt dat Trust-ding want die zuigt..
Op donderdag 01 maart 2001 11:29 schreef OscarB het volgende:
Bij Kijkshop een Trust Televiewer kopen voor 125 piek. Converteert VGA naar TV signaal.
hmmm.... niet gelezen???

thnx anyway

Verwijderd

Zoals DaFox net ook al zei... Die Trust Televiewer is zwaar KLOTE, de kwaliteit is waardeloos.

Maar goed zijn er mensen die wel goede schema's hebben?

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

TeleViewer is zwaar KLOTE!!!!!
Staat erop: kleine kwaliteitsverlies; na ja, ik heb het gezien, hoor!

Het was net alsof ik naar mijn monitor zat te kijken de 1 meter onder water zat :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

HET WIL WELmaar het is een beetje duur asl je het echt wil dan koop je een verloopstekker en en 22"monitor en die zet je in je huiskamer>:)>:)>:)>:)>:)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ff tip, die televiewer zelf is niet zo heel erg brak maar de meegeleverde kabels wel. Als je daar betere kabels/scart tussen zet is het beeld een stuk acceptabeler. Maar goed, dat was de vraag niet.

Maar denk je nu echt dat je zelf een BETER ding kan bouwen dan die televiewer...

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
heb je mij niet horen zeggen geloof ik... >:)

vindt het gewoon LEUK ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe werkt dat bij een Matrox?? daar krijg je toch een verloopstekkertje bij? Of maakt die kaart er dan eerst en ander zignaal van, wat dan gewoon SVHS is :?? Als dat niet zo is, dan is dat dus een goed ding (want iedereen blert altijd dat die G400 zo'n goeie TV-out heeft)

Bestaan er niet gewoon strakke PCI TV-out kaartjes? met goede kwaliteit, dus niet zoiets als wat met Diamond Viper550 op het scherm pleegt te zetten dus.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Heb ooit schema gevonden, kennis heeft hem gebouwd, werkt perfect!

Maar je kan beter voor tv met RGB ondersteunig gaan, video signaal naar RGB is veel mooier, (correct me if i'm wrong :) )

Als ik link weer kan vinden zal ik hem posten!
Spreek kennis niet meer, is verhuisd....

Maar de kosten waren 6 tientjes geloof ik, hij had zelf plaatje ge-etst,gesoldeert etc, was toppie

Verwijderd

kun je niet inscannen en posten dan???

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb ook ooit zo'n ding willen kopen. Bij Kok onderdelen :) in Leiden hebben ze zo'n stekker/kastje gehad. Was wel duur en daarom heb ik toen besloten toch maar een tweedehands MPEG kaart te kopen waar natuurlijk standaard tv-out opzit. Mijn celly vindt dat denk ik ook wel een beter idee voor de dvd's ;)

edit:

zit net even je profiel te kijken, Oldenzaal is wel een beetje ver van Leiden af :9

Verwijderd

ou ik ben dus in het bezit van een g400 max en heb zo'n verloop-stekkertje erbij gekregen, maar die 2e monitor uitgang schijnt kwa pinbezetting toch anders te zijn dan de normale VGA-output, en ik denk dat er toch ook wel het een en ander aan electronica in dat verloopje zit...

anyway succes met je vakantieproject...

• The_Ghost
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Op vrijdag 02 maart 2001 20:14 schreef MPdave het volgende:
ou ik ben dus in het bezit van een g400 max en heb zo'n verloop-stekkertje erbij gekregen, maar die 2e monitor uitgang schijnt kwa pinbezetting toch anders te zijn dan de normale VGA-output, en ik denk dat er toch ook wel het een en ander aan electronica in dat verloopje zit...

anyway succes met je vakantieproject...
Pin 1 (normaal gesproken ROOD) wordt omgeschakeld, en er wordt een video signaal uitgespuuwd.... Dit lukt dus niet met een standaard videokaart. Wat jij wil, willen mensen al jaren, en kon met een C64 wel, en met de PC niet meer.....
Er komt toch een flink stukje electronica (om nog maar te zwijgen van de software) aan te pas om dit voor elkaar te krijgen. Dus, als je niet aan zo'n trut.... eh Trust Televiewer OID wil moet je toch echt een videokaart aanschaffen met TV-out...}:O

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• JvS
  • Laatst online: 22:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

aha... Da's dus kut. Waarom brengt matrox niet ff lekker een kaartje van honderd piek uit met een toffe tv-out, en twee mb 100Mhz 64bit SDR geheugen (als dat niet goedkoop is).

Klote V550......

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Ik heb er wat op gezocht die schema's

ten eerste zijn de schema's niet zo moeilijk te maken

dan komt het dat meestal de tv via scart RGB moet ondersteunen, anders moet je naar svhs of composite.

Daarnaast moet je ook via wazige drivers je (ik geloof) horizontale verversingsfrequentie aan gaan passen.
Die drivers zijn niet zo 123 verkrijgbaar, en werken niet zo goed, niet voor veel os'en

Onder windows schijnt het een hel te zijn, let op schijnt het.

Vaak is het zo dat telkens als je tv wilt kijken je weer alles opnieuw moet instellen.

De reacties van mensen die zo'n ding hebben gemaakt zijn niet al te denderend over het algemeen.

Ik weet dat je de televiewer niks vind,maar misschien moet je daar toch eens over na gaan denken, voor films/gamen is hij best goed. Logisch dat txt onduidelijk is, dat is altijd met een tv-out, dat ligt gewoon aan de tv.
Dit tip die hier gegeven word over betere kabels kan ook werken.

Ik zelf ben ook bezig met zo'n televiewer te kopen, als ik er een heb wil ik best mijn bevindingen posten, misschien met foto's ofzo, als dat wat uithaald.

maar het kan nog wel een tijdje duren.

over het algemeen lijkt het me trouwens dom dat iedereen roept dat een tv-out op een video kaart beter is als de televiewer. Waarom?
misschien door de kabels die trust meeleverd? nou betere kabels dan

hoe je het ook went of keert, het signaal moet worden omgezet, dat gebeurd ook op een video kaart, het lijkt me daarom niet juist dat video kaart veel beter is.

ik hoop binnenkort mijn bevindingen te kunnen posten.
dan krijg je een vergelijking van;
viper v550 tvout
geforc 4mx tvout
hollywood+ tvout
televiewer tvout

succes met je keuze verder

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ben je daar niet wat laat mee denk je zelf?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Niet om het een of ander mr._Anderson, maar geloof niet dat die bevindingen nog echt nodig zijn :)

Topic is al bijna twee jaar oud als ik naar de data kijk van de vorige posts.

edit - Toch iets vlugger leren typen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 01:01 ]

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

GA!S schreef op 18 January 2003 @ 00:55:
Ben je daar niet wat laat mee denk je zelf?

[...]
hmm, ik dacht echt dat ik had gelezen laatste bericht 2 weken oud, dus dacht dat het nog wat kon

ik zal in het vervolg wat beter opletten

sorry (tis ook al zo laat) ;(

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

mr._Anderson schreef op 18 January 2003 @ 01:01:
[...]

hmm, ik dacht echt dat ik had gelezen laatste bericht 2 weken oud, dus dacht dat het nog wat kon

MEER dan 2 weken oud staat er dan, dat is een reminder zodat je nog eens kijkt of je niet een HEEL erg oude koe uit een inmiddels gedempte put aan het sleuren bent. :+

de betaler vervuilt

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:32
mr._Anderson schreef op 18 januari 2003 @ 01:01:
[...]

Er staat:
Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!
Maar verder.. Welterusten hoor ;)

Arg, ik zal ook weer eens te laat zijn..... wrom is iedereen altijd 24/7 actief ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 18-01-2003 01:13 ]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Hoewel de topic oud is zag ik hem weer opduiken en wil toch effe weer reageren voor wie de search gaat gebruiken.

Ik snap niet dat er zoveel mensen slechte ervaringen met de Trust hebben :?
Zijn dit eigen bevindingen of is dat jullie zo aangeleerd :?

Ik heb zelf een Trust televiewer en weet ook de kwaliteit van TV out op div kaarten en moet zeggen dat dat elkaar niet echt ontloopt. De oude Televiewer ondersteund ook RGB out wat op zich een prima beeld geeft maar helaas niet geschikt is om richting een videorecorder te sturen gezien die meestal alleen CVBS wilt hebben.

Ik heb mij ook verdiept in dat schema'tje waarmee je vrij simpel via RGB beeld op TV kan krijgen maar dat werkt niet meer op huidige videokaarten. Er worden bepaalde
(VESA) videomodes aangeroepen die veel huidige kaarten niet meer ondersteunen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 09:54
ik heb een trust wireless dvd vieuwer. tv out is prima. is alleen een beetje storingsgevoelig (niet afgeschermd).

maar over het algemeen heb ik ook slechte ervaringen met trust producten. (netwerk kaarten zorgen voor pauzes van 2 seconden in windows, muizen werken half of maar kort met batterijen.)

het grote voodeel van trust is dat ze alles hebben wat je zoekt en het is niet duur

• Pollewob
  • Niet online
/oude }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.