Voeding te zwak of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Hey,

Ik heb Pentium 4 met de volgende specs:

P4 1800, 512kb
2x 256MB Rimm PC800
Radeon 7500 (GF4 Ti 4600 komt)
Aopen 300Watt voeding
Maxtor 120Gb
SB Live 5.1
3com 905TX
Lite on 48x CDRW
Aopen 16x DVD
Trust ( :r ) USB Hub
HDD Bracket voor school met 6.4Gb HDD
Sony A Drive
2x Arctic Silent CaseFan 80mm

Nou is het volgende aan de hand:

Als ik de USB Hub van Trust aansluit met extra voeding van de voeding, gaat de fan van de videokaart wel draaien, maar van de CPU fan niet, en de pc komt gewoon niet op. Nou heb ik die hub ook gewoon op een andere pc geprobeerd, en daar doet die het wel gewoon. Nu heb ik mijn GF4 er nog niet in zitten, die HDD branket voor school is wel aangesloten maar zit geen HDD in. USBhub erop, weer nix. USB hub los, werken.

Is mijn voeding nou gewoon zwak of is die usbhub brak :?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat kan je heel goed testen door al je PCI-kaarten uit je computer te halen zodat de voeding niet zo veel stroom meer hoeft te leveren. Prik dan je USB-hub eraan en kijk of hij het nu wel doet.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Ik denk eerder dat het probleem bij de USB hub zit... Die voeding zou het wel moeten aankunnen. Ben je in staat die hub eens aan een andere PC te hangen?

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45

makje

Professioneel prutser

Misschien kun je beter even in dit topic je vraag stellen, hier is alle ervaring m.b.t. voedingen gebundeld :) welke voeding heb ik nodig?

9800x3d

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer die USB hub eens zonder de voeding aan te sluiten, werkt het dan wel ?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
bobsnl schreef op 19 juni 2003 @ 14:36:
Ik denk eerder dat het probleem bij de USB hub zit... Die voeding zou het wel moeten aankunnen. Ben je in staat die hub eens aan een andere PC te hangen?
Go0s schreef op 19 June 2003 @ 14:13:
Hey,

Ik heb Pentium 4 met de volgende specs:

P4 1800, 512kb
2x 256MB Rimm PC800
Radeon 7500 (GF4 Ti 4600 komt)
Aopen 300Watt voeding
Maxtor 120Gb
SB Live 5.1
3com 905TX
Lite on 48x CDRW
Aopen 16x DVD
Trust ( :r ) USB Hub
HDD Bracket voor school met 6.4Gb HDD
Sony A Drive
2x Arctic Silent CaseFan 80mm

Nou is het volgende aan de hand:

Als ik de USB Hub van Trust aansluit met extra voeding van de voeding, gaat de fan van de videokaart wel draaien, maar van de CPU fan niet, en de pc komt gewoon niet op. Nou heb ik die hub ook gewoon op een andere pc geprobeerd, en daar doet die het wel gewoon. Nu heb ik mijn GF4 er nog niet in zitten, die HDD branket voor school is wel aangesloten maar zit geen HDD in. USBhub erop, weer nix. USB hub los, werken.

Is mijn voeding nou gewoon zwak of is die usbhub brak :?
:Y)

• Go0s
Viper_74 schreef op 19 June 2003 @ 14:37:
Probeer die USB hub eens zonder de voeding aan te sluiten, werkt het dan wel ?
Ja, dan doet ie het wel.

Verwijderd

als hij nog in de garantie zit zou ik met de hub teruggaan naar de winkel. (ik heb slechte ervaringen met trust)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 21:54:
als hij nog in de garantie zit zou ik met de hub teruggaan naar de winkel. (ik heb slechte ervaringen met trust)
denk toch dat er ergens een mankement in dat ding zit.

offtopic:
was altijd wel lache met die microfoons van trust, die knaken al gewoon als je er naar keek. Of die muizen al helemaal een keer was bij mijn neef (die had zo`n ding) het ontvangertje geploft. Zag er wel leuk uit

[ Voor 14% gewijzigd door Meneer aard op 19-06-2003 21:57 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Je voeding kan je checken met bv. Motherboard Monitor 5 (ff googlen).
Controleer je 5V en 12V lijnen dan. Mochten deze zwaar afwijken dan zou ik eens een andere voeding overwegen.

• Go0s
Morgen ben ik toch de hele dag vrij, dus hang ik er ff een andere voeding aan. Ben morgen toch de hele dag bezig, want waarschijnlijk is of mijn Abit NF7-s of XP1700 dood :( :(
Pagina: 1