Wat wil je precies doen?
Met een VBA scriptje kan je natuurlijk alle oneven of even cellen selecteren.
Als je het wilt doen voor opmaak kan het veel makkelijker met voorwaardelijke opmaak:
=REST(Rij();2)=0
maakt alle even kolommen de opmaak die je wilt.
Trouwens zie ik dat ditzelfde in het Engels ook als tip wordt gegeven bij [google=excel select odd cells] <-- zoeken op odd ipv even geeft betere resultaten.
Ik zie trouwens bij die google-opdracht dat het nog makkelijker kan:
=RIJ()=ONEVEN(RIJ())
(maar dat staat er natuurlijk op z'n engels).
Als het om echt selecteren gaan zijn er ook wat 3th party tools die kunnen helpen. Ik heb het nu nog niet geinstalleerd staan (net nieuwe Windows installatie hier), maar bijv.
ASAP utils heb ik veel plezier van gehad met zulke dingetjes - maar of even rijen er tussen zit weet ik niet zeker (selecteren op basis van opmaak of inhoud wel, dus wat dat betreft kan je er al iets mee

)
offtopic:
Welkom op GoT!
Meteen even mieren**ken: je topictitel 'Vraag over Excel' is wat eeuh generiek. Als iedereen met een Excel vraag die titel gebruikt, en iedereen met een IE vraag enkel 'IE' in de titel zet, is de titel weinig nuttig meer
Ik pas de titel deze keer wel even voor je aan. Meer info hierover te vinden in het
SA Policy en
FAQ topicstart 
Edit:
Yup
[
Voor 8% gewijzigd door
F_J_K op 19-06-2003 11:35
]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)