[Excel] selecteer even rijen *

Pagina: 1
Acties:
  • 2.722 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reds666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05-2004

reds666

Life suckes, than you die

Topicstarter
Hallo

Kan iemand mij vertellen wat de formule is voor het selecteren van alle even rijen in een kolom?

Bedankt

|:( kom er niet uit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat wil je precies doen?

Met een VBA scriptje kan je natuurlijk alle oneven of even cellen selecteren.

Als je het wilt doen voor opmaak kan het veel makkelijker met voorwaardelijke opmaak:
=REST(Rij();2)=0
maakt alle even kolommen de opmaak die je wilt.

Trouwens zie ik dat ditzelfde in het Engels ook als tip wordt gegeven bij [google=excel select odd cells] <-- zoeken op odd ipv even geeft betere resultaten.
Ik zie trouwens bij die google-opdracht dat het nog makkelijker kan:
=RIJ()=ONEVEN(RIJ())
(maar dat staat er natuurlijk op z'n engels).

Als het om echt selecteren gaan zijn er ook wat 3th party tools die kunnen helpen. Ik heb het nu nog niet geinstalleerd staan (net nieuwe Windows installatie hier), maar bijv. ASAP utils heb ik veel plezier van gehad met zulke dingetjes - maar of even rijen er tussen zit weet ik niet zeker (selecteren op basis van opmaak of inhoud wel, dus wat dat betreft kan je er al iets mee :P )

offtopic:
Welkom op GoT!

Meteen even mieren**ken: je topictitel 'Vraag over Excel' is wat eeuh generiek. Als iedereen met een Excel vraag die titel gebruikt, en iedereen met een IE vraag enkel 'IE' in de titel zet, is de titel weinig nuttig meer ;)

Ik pas de titel deze keer wel even voor je aan. Meer info hierover te vinden in het SA Policy en FAQ topicstart :P

Edit:
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 11:32:
Edit: probeer je nou iedere keer net een halve minuut eerder te antwoorden op Excel-vragen, F_J_K? :)
Yup >:)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 19-06-2003 11:35 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een formule niet, wel met vba.

Visual Basic:
1
2
3
4
5
If YourNumber Mod 2 = 0 Then
  'selecteer rij
 Else
  'doe wat anders... 
End If

Edit: probeer je nou iedere keer net een halve minuut eerder te antwoorden op Excel-vragen, F_J_K? :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reds666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05-2004

reds666

Life suckes, than you die

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie F_J_K

Zal in het vervolg topictitel een beetje scherper formuleren.

(was trouwens mijn eerste deelname )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede middag,

ik wil alle oneven rijen selecteren en onder de huidige regels plakken zodat ik een grafiek kan maken met alleen de gegevens van de oneven rijen. Alleen lukt dit niet, wat doe ik fout?

'Oneven regels selecteren in 'Te verdelen posten' en daaronder plakken.
Sheets("Te verdelen posten").Select
Range("A3:H245").Select.Odd.Cells (Object vereist geeft hij aan)
Selection.Copy

Range("A" & lastrowlng).Offset(3, 0).Select
ActiveSheet.Paste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is Select.Odd.Cells, staat die in de VBA handleiding? Ken ik niet.

Doe het in een loopje: loop alle regels tussen i en j langs en kopieer als oneven. Of handmatig icm. iets als ASAP utilities - die de functie dus welk heeft. Zie de tips die er al stonden, waar loop je daarmee vast?

Zowel .select of .copy gebruiken als in dezelfde sheet plakken zou ik overigens afraden, vanwege foutgevoeligheid. Maar dat terzijde.

En: welkom. Open gerust voortaan een los topic als je een losse vraag hebt. Dan natuurlijk wel even verwijzen naar kennis / topics uit oudere topics die je hebt gevonden. :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atanamir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-08 08:22
Misschien heb je niet eens VBA nodig als je een kolom aan de dataset kan toevoegen. "=MOD(ROW();2)" geeft 1 bij oneven rijen en 0 bij even rijen.

Dan kun je daarna met een pivot graph makkelijk kiezen wat je wilt zien...
Pagina: 1