HP bios met retail vervangen

Pagina: 1
Acties:

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:51
Ik heb een HP VL800 (niet het desktop model maar het tower model).
Er zit natuurlijk een bios op die HP heeft aangepast.
Het is een phoenix bios.

Mijn vraag is kan ik er een normale Phoenix Bios inzetten ipv die van HP?

De search gaf mij weinig info over dit onderwerp.
Alvast bedankt.

p.s. gaat om dit systeem: pIV 1.6 / 1024rdram / HP vl800 tower

[ Voor 11% gewijzigd door WRT54G op 18-06-2003 12:29 ]

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Er zijn enkele topics met dezelfde strekking geweest en ben er geen een tegengekomen waarin dit werd aangeraden. Conclusie is dan ook dat het risico dat het niet werkt gewoon te groot is.
Zie ook:
Bios Flash naar non-dell op een DELL?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oh er zijn er zeker die het aanraden, zie deze van mij:
Wie heeft een Packard Bell en wil die OCen?

Het kan en heeft in sommige gevallen de mogelijkheid om zelfs via BIOS te OCen e.d.

Wat je moet doen:
- achterhalen EXACT welk mobo in je systeem zit (zie Technische PMG FAQ voor instructies hoe)
- een backup maken van je huidige BIOS (op floppy) en als het even kan alvast eea klaarzetten voor een hot-swap operatie als het misgaat
- controleren of er rare beveiligingen op het mobo zitten die flashen in de weg staan.

Als er geen dergelijke beveiligingen zijn, een retail BIOS voor die plank vinden en flashen. Gaat het allemaal hopeloos fout, gewoon terug hotswappen met de gebackupte BIOS

Heeft het mobo wel beveiligingen, haal dan de BIOS chip eraf en hot flash die op een andere plank.

Risici zit'm enkel in de handeling van het hotflashen/swappen en ook dat valt reuze mee als je niet te lomp bent :z

Edit: titel is nogal nietszeggend- aangepast

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 18-06-2003 13:22 ]

Oslik blyat! Oslik!

• WRT54G
  • Laatst online: 30-07 10:51
thanks voor de tip dion!
Ik zal hier eens naar kijken.

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

achterhalen EXACT welk mobo in je systeem zit (zie Technische PMG FAQ voor instructies hoe)
Ik dacht dat dat altijd het probleem was aangezien fabrikanten altijd wel kleine aanpassingen aanbrengen aan het mobo/BIOS en je daardoor dus ook nooit zeker weet of een bepaald BIOS wel zal werken. Maar als je inderdaad exact kan achterhalen welk moederbord erin zit moet het blijkbaar lukken :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones