Verwijderd
"Return to Sender" dus...
Zoeken ze het maar uit
Verwijderd
Nee, dit is GEEN oplichting... Het is alles behalve netjes, maar zeker geen oplichting...Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:06:
Ik weet wel 99% zeker dat dit pure oplichting is. betaal gewoon NIET jongens
Of zijn deze nog oproepbaar?
Dich bis echt unne foëzen haas
Verwijderd
Daarmee bedoelen ze dat je je abonnement af kan kopen. Stel dat je nog 5 maanden te gaan hebt en je abonnement is €10,= per maand. Je kan dan voor €50,= je abonnement opzeggen.slaay schreef op 02 juli 2003 @ 10:14:
Ik merk steeds vaker op dat er in de Algmene Voorwaarden staat vermeld dat men een abonnement pas kan opzeggen (oftewel beëindigen) wanneer alle financiële verplichtingen zijn voldaan. Heeft er iemand de algemende voorwaarden die destijds golden?
Of zijn deze nog oproepbaar?
Ow ja, en wat ik mag rekenen voor administratiekosten, een vergoeding voor aftrek beroepskosten, ik heb immers de factuur niet ontvangen dus niet bij mijn belastin aangifte kunnen doen• Een kopie van mijn aanmelding.
• De ontbrekende factuur.
• Een kopie van mijn of uw opzegging van het abonnement.
* mrknowitall moet nog even nadenken of ie wel wil reageren.
Wel lachen met een deurwaarder voor de kantonrechter moeten verschijnen, en dan blijktdat ik een nooit verstuurde factuur zou moeten betalen
[ Voor 5% gewijzigd door mrknowitall op 02-07-2003 14:04 ]
One of the animals has left its cage today.
Het lijkt me niets meer dan logisch om aan het rijtje van mrknowitall de algemene voorwaarden toe te voegen die destijds golden!
- je abonnement is afgelopen
- je krijgt geen herinnering oid
- je wordt na 2 jaar gesommeerd te betalen..maar het bedrag verklaren ze niet dmv facturen, en de fout ligt bij het bedrijf zelf.
Kan iemand daar duidelijk antwoord op geven?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Mhh...misschien wacht ik ook nog wel even met betalen tot ik de eerste aanmaning ontvang.
[ Voor 11% gewijzigd door rimave op 02-07-2003 19:49 ]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Verwijderd
ik wacht eerst lekker afliquid-orange schreef op 02 July 2003 @ 19:48:
Het is wel verot dat ik nu net voor mijn vakantie nog even 150 euro moet gaan betalen. Er staat in die tweede brief ook dat ik in drie gelijke termijnen kan betalen. Dan ga ik dat wel doen, want ik vrees dat ik wel moet betalen. De eerste termijn ga ik ook pas op dag 27 betalen, want in de brief staat dat de eerste betalingstermijn dan pas na 28 dagen binnen moet zijn en da's op 28 juli 2003 (28 dagen na dagtekening van de brief).
Mhh...misschien wacht ik ook nog wel even met betalen tot ik de eerste aanmaning ontvang.
Er zijn 3 verschillende stappen die je moet ondernemen:2Dutch schreef op 02 July 2003 @ 17:06:
Weet iemand hoe het zit als het bedrijf (Scarlet/Wish/Tiscali..whatever) die claimt dat je geld moet betalen, niet zorgt voor een originele factuur oid? Ik bedoel, de meeste mensen hier hebben alles betaald, en Creditforce geeft aan dat door een administratiefout er iets niet geind zou zijn. Hoe sterk sta je dan zelf vraag ik me af?
- je abonnement is afgelopen
- je krijgt geen herinnering oid
- je wordt na 2 jaar gesommeerd te betalen..maar het bedrag verklaren ze niet dmv facturen, en de fout ligt bij het bedrijf zelf.
Kan iemand daar duidelijk antwoord op geven?
1) Kloppen de facturen? zo ja betalen.
2) Kloppen de facturen? zo nee niet betalen en aan creditforce dit melden.
3) Je weet niet of het klopt? Dan bij creditforce de volgende dingen opvragen:
- een kopie van de aanmelding (met jouw handtekening van destijds).
- alle facturen (inclusief die nog niet verstuurd zijn!)
- de datums waarop de facturen verzonden zijn.
- de specificaties van die facturen. (inlog tijden, gebelde telefoonnrs etc).
- een kopie van hun of jouw opzegging van het abonnement.
- de algemene voorwaarden die zijn hadden op de datum dat jeje aanmelde.
- indien van toepassing:
- de maximale vergoeding die je krijgt omdat je de facturen niet ontvangen hebt en dus niet hebt kunnen aftrekken van de belasting onder 'beroepskosten'. (met dank aan mrknowitall
Vermeld verder dat je stopzetting van de incassoprocedure eist omdat je met deze brief een bezwaar hebt ingedient.
Stuur deze brief aangetekend op met HANDTEKENING RETOUR! zo dat je een bevestiging krijgt van de TPG dat de brief is ontvangen, en dit eventueel later voor de rechter kunt bewijzen.
Als je alle gegevens thuis hebt ontvangen graag even hier vermelden. Volgens mij heeft nog niemand die gegevens van creditforce ontvangen.
Mijn ma heeft zojuist betaald, en ik denk dat iedereen dat hier maar moet doen want je hebt strafrechtelijk gewoon nix te melden. En doe niet net alsof de facturen niet kloppen, dat doen ze wel, op een uitzondering na.
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Verwijderd
ik ben een uitzondering, en dat moet ik gaan bewijzen na 2 jaar?elvis84 schreef op 02 July 2003 @ 22:24:
Mijn moeder wilde het al bijna doorscheuren toen ze het zag [het abo stond op haar naam]. Toch maar even open gemaakt en blijkt dat ze nu toch wel netjes alles uitleggen en nog 10% korting geven. Alleen die envelope was zo raar he
Mijn ma heeft zojuist betaald, en ik denk dat iedereen dat hier maar moet doen want je hebt strafrechtelijk gewoon nix te melden. En doe niet net alsof de facturen niet kloppen, dat doen ze wel, op een uitzondering na.
Volgens de wet dus wel...misschien dat credit force nog bereid is wat in te leveren...als je geluk hebtVerwijderd schreef op 02 July 2003 @ 22:33:
[...]
ik ben een uitzondering, en dat moet ik gaan bewijzen na 2 jaar?
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Verwijderd
Ik moet nu alleen maar 2 facturen betalen die nog nooit verstuurd zijn geweest. Bij mij is dat september tot en met oktober. En dat klopt dus in mijn geval.
Ik meen mij ook vaag te herinneren dat wish toen in die maanden een zeer grote telefoonstoring had en dat wij enkele dagen zonder internet gezeten hebben. Dat is toen een paar keer gebeurd en bij de laatste grote storing hebben ze ons wat schadeloosgesteld. Maar daarvoor dus niet
Verwijderd
we zullen zien. In mijn geval zijn er storneringen gedaan in die periode, door slechte service en niet opzeggen abo. Die storneringen waren iets van 90 euro, en nu krijg ik een rekening van 30. Dat geeft al aan dat er iets niet klopt daaro, want waar komt die 30 vandaan van dan? ja ok, 1 maand internet. Maar welke????elvis84 schreef op 02 juli 2003 @ 23:04:
[...]
Volgens de wet dus wel...misschien dat credit force nog bereid is wat in te leveren...als je geluk hebt
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Verwijderd
Beste medewerker bij CreditForce (Coole naam!... echt zielig),
Even over die vreemde, te late, onkloppende, zielige rekening van wishfacturen die ik opeens krijg. Voor ik er ook maar over nadenk om deze te betalen wil ik eerst:
- Een kopie van de aanmelding (met mijn handtekening destijds);
- Alle facturen, met de datum waarop deze verzonden waren;
- De specificaties van deze facturen;
- Een kopie van de algemene voorwaarden destijds;
- Een specificatie van de onkostenvergoeding die ik krijg door de overlast die dit alles heft bezorgt.
Met vriendelijk, doch kankertoewensende groet,
<Un Naam Hier>
Mag het wat minder aub???Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 21:23:
Ik ga ze ook een brief schrijven, zoiets als dit lijkt me een goed idee:
<Un Naam Hier>
Het is niet helemaal correct wat ze doen, maar dit slaat nergens op natuurlijk..
[ Voor 43% gewijzigd door Br@m op 03-07-2003 22:09 ]
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Dit lijkt me een zeer goed plan, zal daar komende week eens eventjes voor gaan zitten (zal ze eerst ff bellen met dezelfde vragen natuurlijk)svandewouw schreef op 02 July 2003 @ 22:15:
[...]
- indien van toepassing:
- de maximale vergoeding die je krijgt omdat je de facturen niet ontvangen hebt en dus niet hebt kunnen aftrekken van de belasting onder 'beroepskosten'. (met dank aan mrknowitall)
Vermeld verder dat je stopzetting van de incassoprocedure eist omdat je met deze brief een bezwaar hebt ingedient.
Stuur deze brief aangetekend op met HANDTEKENING RETOUR! zo dat je een bevestiging krijgt van de TPG dat de brief is ontvangen, en dit eventueel later voor de rechter kunt bewijzen.
Als je alle gegevens thuis hebt ontvangen graag even hier vermelden. Volgens mij heeft nog niemand die gegevens van creditforce ontvangen.
Pak gewoon mijn map met rekeningen van Wish erbij, ik bewaar toch alles.
Aangetekend versturen kost wel weer een aantal Euro's, maar als ze ooit beweren de brief nooit gehad te hebben zijn ze zowiezo genaaid als ik dat bewijsje laat zien. Zo heb ik dat met een ander akkefietje ook: moet ik van het incassoburo maar bewijs opsturen (wat ik al heb gedaan en waar ik nog alle bewijsjes van heb), dan staan ze als incassoburo zijnde gewoon voor lul, want dan hadden ze mijn gegevens moeten bewaren.
Die case staat trouwens op "pauze" of zo, want heb het nooit kunnen afhandelen, al gaf de medewerker me toen gelijk
Al met al kost dit gedoe veel energie en ergernis, want niemand vind het "leuk" om brieven van incassoburo's te krijgen natuurlijk. Jammer dat het over iets van 2 jaar terug gaat..echt..anders had ik rechtsbijstand kunnen inschakelen (nu kan dat niet)
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
dan komen ze neem ik aan eerst met een aanmaning. En trouwens, de bewijslast mag na 2 jaar ook wel een beetje bij hun liggenakooi schreef op 04 July 2003 @ 00:32:
Ja, we hebben met een incassoburo te maken, dus die gaan echt niet allerlei informatie verstrekken, of ellenlange discussies voeren. Ik denk dat het t beste is gewoon te betalen, dan ben je er af. Alternatief is dat het erg veel frustratie, energie, etc. kost met als resultaat dat je een nog hoger bedrag betaald op het moment dat ze met deurwaarders langskomen, of juridische procedures gaan opstarten.
Tros Radar Website:
http://www.trosradar.nl/?url=php/allpage/49
Tros Radar uitzending 25-6-2003:
http://cgi.omroep.nl/cgi-...am/tros/radar/20030625.rm
Stomste zin: 'De administratie uitzoeken heeft lang geduurt dus we mogen aannemen dat eindafrekeningen goed zijn.'
[ Voor 3% gewijzigd door svandewouw op 04-07-2003 12:50 ]
No production networks were harmed during this posting
En ik sta (met € 328) juridisch in mijn recht om van hen de complete berekening van de kosten te krijgen waar ze 2 jaar overgedaan hebben. Zo dat ik deze kan controleren.paella schreef op 04 July 2003 @ 12:59:
Kortom, netjes ging het niet, maar juridisch staan ze in hun recht.
Verwijderd
Inderdaad, zo moet het en wat ook van belang is te vermelden:svandewouw schreef op 02 July 2003 @ 22:15:
[...]
- indien van toepassing:
- de maximale vergoeding die je krijgt omdat je de facturen niet ontvangen hebt en dus niet hebt kunnen aftrekken van de belasting onder 'beroepskosten'. (met dank aan mrknowitall)
Wish Click&Dial zou volgens u overgenomen zijn door Tiscali b.v..
Tiscali b.v. beweert overigens slechts de gratis abonnementen overgenomen te hebben.Ik ben evenwel nooit door Wish en/of door Tiscali b.v. geïnformeerd over enige overname. Het is derhalve juridisch niet correct dat u nu namens Tiscali b.v. iets bij mij te vorderen zou hebben.
De bewijslast ligt juridisch welzeker bij CreditForce, gezien de late reactie en het ontbreken van aanmaningen.
Gewoon maar betalen is misschien simpel, maar zeker niet verstandig!!!
Verwijderd
De redactie van Radar werd de afgelopen week overstelpt met telefoontjes en mailtjes van verontruste Tiscali-gebruikers. Deze internet provider stuurde de afgelopen weken 3000 openstaande rekeningen naar hun klanten. Alleen de rekeningen dateren uit 2001. Wat blijkt? Tiscali nam internet provider Wish eind 2001 over maar bij de overname werd duidelijk dat de administratie van Wish een complete puinhoop was. De rekeningen die nu zijn verstuurd zijn de laatste erfenis van die overname. Tiscali biedt in de uitzending van Radar Radiohun klanten excuses aan en beloofd een nieuwe brief met andere betalingsvoorwaarden.
maar zou het dan niet kunnen zijn dat alle openstaande rekeningen al betaald zijn of gewoon foutief zijn?
ik zou zeggen als je zeker weet dat je alles betaald hebt hoef je natuurlijk niets te betalen
de admin was niet voor niets een rommeltje daar bij wish click en dial dus kan ook zijn dat daardoor foutief openstaande bedragen onstaan zijn
Okay, duidelijk.Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 22:16:
Dit staat er op de site:
De redactie van Radar werd de afgelopen week overstelpt met telefoontjes en mailtjes van verontruste Tiscali-gebruikers. Deze internet provider stuurde de afgelopen weken 3000 openstaande rekeningen naar hun klanten. Alleen de rekeningen dateren uit 2001. Wat blijkt? Tiscali nam internet provider Wish eind 2001 over maar bij de overname werd duidelijk dat de administratie van Wish een complete puinhoop was. De rekeningen die nu zijn verstuurd zijn de laatste erfenis van die overname. Tiscali biedt in de uitzending van Radar Radiohun klanten excuses aan en beloofd een nieuwe brief met andere betalingsvoorwaarden.
Dat kan, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat meeste vorderingen wel kloppen als ik de berichten hier en in de newsgroups lees. Als je meent wel betaald te hebben is het stappenplan van svandewouw de weg om te nemen.maar zou het dan niet kunnen zijn dat alle openstaande rekeningen al betaald zijn of gewoon foutief zijn?
ik zou zeggen als je zeker weet dat je alles betaald hebt hoef je natuurlijk niets te betalen
de admin was niet voor niets een rommeltje daar bij wish click en dial dus kan ook zijn dat daardoor foutief openstaande bedragen onstaan zijn
Verwijderd
Eindafrekening Wish : 32,50 (euro)
Eindafrekening Creditforce : 96,30 (euro)
Alleen al door dit verschil, weiger ik te betalen, voor ik hier een heel uitgebreide uitleg voor krijg voorgeschoteld.
Gezien ik alles via de automatische incasso had betaald was ik er (zoals velen in deze praatgroep) vanuit gegaan de 1e eindafrekening van Wish betaald te hebben. Niet is minder waar.
Ik heb hun eerst telefonisch benaderd waarin ik een verklaring vroeg van het enorme verschil, de uiterst vriendelijke mijnheer van Creditforce begreep mij niet en verzocht mij dit in een brief nader te verklaren en via de fax hun dit verhaal toe te doen, met een rekening overzicht en de eindafrekening van wish. natuurlijk als betaalbeweis van de 1e eindafrekening.
de 1e twee topics heb ik gedaan... de brief waarin ik hun voorzichtig probeer te vertellen wat een verschikkelijke **** zooi dat ze er van maken, en de 1e eindafrekening, en in de brief vermeld dat ik niet genegen ben uit privacy redenen om een rekening afschrift toe te doen aan een bedrijf wat ik niet ken c/q vertrouw.
Na lang onderzoek van 5 minuten heb ik gezien dat ik inderdaad die 1e eindafrekening niet betaald had.
Nadat ik die 2e en 3e brief van hun ontving (die van die 10 procent korting, deel 1 van het concert gebouw, deel 2 van Creditforce... admin problemen???) heb ik een 2e brief geschreven naar hun, dat ik best bereid ben om die 1e eindafrekening te betalen (van 32,50) maar over mijn dode lijk nog niet die van creditforce (van 96,30).
In deze brief heb ik zacht uitgedrukt dat ik denk dat Creditforce/tiscalli een beetje een probleem heeft met het woord "eind".
Hebben meerdere mensen dat de 1e eindafrekening stukken lager is dan die van Creditforce???
Ik adviseer jullie allemaal toch even te zoeken voor die 1e eindafrekening, anders vraag deze op via creditforce.. hier staat zwart op wit dat je van alle kosten verlost bent zodra je deze betaald hebt!!!! behalve als je gebruikt maakte van de bel dingetjes van hun (carrier pre-select), maar het lijkt mij sterk dat iemand op 2 maanden tijd voor 60 euro verbeld. Teminste bij KPN telecom ben ik nooit hoger gekomen dan 20 euro per maand, en dan heb ik me echt te pleuris gebeld..
Ik heb de 1e brief 3 weken geleden verstuurd, geen antwoord. De 2e brief voorige week... idem...
Succes mensen, en betaal niet voor je weet wat je betaald.. laat hun maar eens bewijzen dat ze recht hebben op hun geld.. en ik denk dat je als je je 1e eindafrekening gevonden hebt, best sterk staat... hier staat immers zwart-op-wit een veel lager bedrag... tja en als je dat net als ik niet betaald hebt (door hun fout!!!) vind ik dat ze daar ook die 10% korting op mogen geven!!!
Verwijderd
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 21:23:
Even over die vreemde, te late, onkloppende, zielige rekening van wishfacturen die ik opeens krijg. Voor ik er ook maar over nadenk om deze te betalen wil ik eerst:
- Een specificatie van de onkostenvergoeding die ik krijg door de overlast die dit alles heft bezorgt.
<Un Naam Hier>
Kinderachtig. Het is volwassener om gewoon beleefd te blijven, zo laat je zien dat je je niet kan beheersen.
Verwijderd
Velen op dit forum hebben de volwassen leeftijd nog niet bereikt en dit is er 1 van...Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 21:23:
<Un Naam Hier>
Mensen, het blijkt maar eens te meer dat afschriften niet alleen door je bank verstuurd worden als collectors items voor in een map. M.a.w. lees ze ook! Een tip: vraag aan Tiscali of ze nog in het bezit zijn van een door jou ondertekend aanmeldingsformulier. Zoniet, dan heb je geluk. En anders: betalen die hap. En nee, ik ben geen lotgenoot
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 21:18 ]
Dat hoeven ze niet te overleggen. Het is overduidelijk dat je gebruik hebt gemaakt van deze dienst als er allerlei betalingen gedaan zijn.Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 21:17:
[...]
Een tip: vraag aan Tiscali of ze nog in het bezit zijn van een door jou ondertekend aanmeldingsformulier. Zoniet, dan heb je geluk.
Juridisch gezien sta je dan erg zwak als je ontkent dat er ooit een overeenkomst geweest zou zijn.
Verwijderd
Wat heeft een bedrijf als creditforce met mijn rekeningafschriften te maken, na 2 jaar mogen hun hun rekeningafschriften op tafel gaan gooien om te bewijzen dat ik NIET betaald heb. (nu heb ik aan hun toegegeven dat ik de 1e eindafrekening niet betaald heb en ook bereid ben dit wel te doen, maar die wat creditforce mij stuurd is 3x zo hoog en betaal ik dus ook niet.. eind = eind... en al helemaal als ik zwart-op-wit heb staan dat als ik die betaal ik van al het gezeik af ben!)akooi schreef op 14 July 2003 @ 21:40:
[...]
Dat hoeven ze niet te overleggen. Het is overduidelijk dat je gebruik hebt gemaakt van deze dienst als er allerlei betalingen gedaan zijn.
Juridisch gezien sta je dan erg zwak als je ontkent dat er ooit een overeenkomst geweest zou zijn.
Maar mensen, hun beweren dat U iets niet betaald heeft, laat ze dat dan ook maar beweizen.. hun zitten fout.. niet U.. teminste, automatische incasso mensen zitten niet fout...
Verwijderd
Verwijderd
Mijn oprechte excuus, ik had er naast geklikt... ging idd over een ander berichtakooi schreef op 15 July 2003 @ 23:53:
Yor: Je quote mij, maar ik zie het verband niet met mijn post.
Verwijderd
Bij mij was de vorige (eind)afrekening. vele malen hoger.Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 20:40:
Ik heb ook de "eindafrekening" van Creditforce ontvangen. Alleen ik heb mijn eindafrekening van Wish ook terug gevonden. Hierop staat dat wanneer ik deze zou voldaan hebben, ik van alle openstaande kosten verlost ben.
Hebben meerdere mensen dat de 1e eindafrekening stukken lager is dan die van Creditforce???
Ik had destijds 2 accounts lopen en kreeg een rekening van
1: ca 114 euro
2: ca 111 euro
Dit is nu terug gebracht naar een bedrag van 63.48.
En deze rekening klopt.
Verwijderd
Dan krijg je dus eerst 2 eindafrekeningen die kloppen, en dan een die wel zou moeten kloppen (ca 1,5 jaar later)... erg geloofwaardig vindt je niet??Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 23:02:
[...]
Bij mij was de vorige (eind)afrekening. vele malen hoger.
Ik had destijds 2 accounts lopen en kreeg een rekening van
1: ca 114 euro
2: ca 111 euro
Dit is nu terug gebracht naar een bedrag van 63.48.
En deze rekening klopt.
Ik heb trouwens nog steeds geen reactie op al mijn brieven, iemand van jullie?
Ben ook wel benieuwd of sommigen nog in de klinch zijn, of dat je er onderuit bent gekomen.
Verwijderd
Dat was dun nadat ik 3 brieven had gehad (1 van zonder die korting, 2de met bla van wish en 10% eraf, nr.3 met een extra alinea met stukje algemene voorwaarden erin met iets van incasso deurwaarder... weet niet meer de exacte zin en heb die brief ook niet meer).
Mjah.. nu ze toch denk ik die shit op de gok hebben verstuurd en maar kijke wie er betaald.. damn!
/me sukkel
Idem.Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 21:40:
Ik heb nooit wat betaalt en ook nooit meer wat over gehoord, dus ben benieuwd of dat nog een keer komt...
Ik word zo moe van dit soort praktijken: je komt er nooit helemaal "uit" en dat voelt niet lekker hoor, brieven van incassoburo's